Accepterad victors | Ansökan till Servervakt [Tuggummi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

victors

Medlem
Meddelanden
31
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Victor

Ange ditt födelsedatum 4 Maj 1996

Vad heter du på discord? victor#4102

Mellan vilka tider kan du oftast spela? jag jobbar på vardagar och slutar 16:00 men brukar va inne från 17:00 till 23:00
Helgerna är jag inne hela tiden.

Hur länge har du spelat på Unive? sen början av juli

Vad skulle du göra om du blir servervakter? Som servervakt skulle jag främst underlätta för staffsen. Detta genom att jag kan kicka de personer som lallar och bryter mot unives regler. SCENARIO: en person har inget skin på sig. då skulle jag först skriva till personen att hen måste byta kläder. Det andra jag skulle göra är att kicka personen med anldning "du behöver byta kläder". Ifall hen inte skulle göra det kommer jag använda mig utav svban på personen. Ifall jag vore servervakt skulle det även underlätta extremt för mig när jag är i tjänst inom sjukvården. ungefär 70% av våra alarm är folk som ej rpar, alltså ej svarar på /me ifall de är medvetslösa. Detta gör upplevelsen på servern sämre och det blir svårt att ta det hela seriöst. Ifall jag vore servervakt och någon en svarar med /me skulle jag först skriva till personen ooc att hen behöver svara, det andra jag skulle göra är att svbanna personen då hen begår failrp. Ifall jag vore servervakt skulle jag även se till att de som enbart har syfte att förstöra skulle skickas på direkten. Ifall jag ser någon sno en bil på till exempel torget och sedan köra på en stor folk grupp (suntförnuft, VDM) skulle jag först svbanna personen. Detta är för att förbindra att hen hinner förstöra för mer än hen redan förstört för. Jag skulle även klippa det hela med medal och visa för en staff så att personen kan få en längre ban då Svban enbart varar i 1 timme. Ibland när man inom sjukvården skall använda hlr fungerar det ej pga bugg. Då kan man istället göra det via animationer och använda /revive och kunna rpa på att man gjorde hlr. Detta hände tidigare idag då jag ej kunde rädda en person, samma med min kollega.
Ifall jag ser bilar som är trasiga längst vägen eller bara dumpade skulle jag dva bort dem då de tar upp plats på servern som kan skapa lagg. De har oavsett inget syfte sålänge inte någon står vid bilen men då kommer jag självfallet ej dva den. Detta skulle även underlätta för staffs då man slipper göra en report som handlar om så små saker som enbart kastar bort staffs tid. Jag tycker det är bättre om staffs kan hålla mer fokus på viktigare saker som t.ex. ansökningar eller större bans och reda ut saker'

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Under min tid på Unive har jag upptäckt flertal buggar. Detta kan vara att man som passagerar i någons fordon flyger ut och dör pga t.ex. dsync. I dessa fall skulle det underlätta om man då kunde använda sig utav /revive då man dött av en bugg vilket inte skulle hända irl. Ifall jag vore servervakt skulle det som jag tidigare nämnt förbättra min upplevelse på servern genom att jag kan göra snabba åtgärder åt buggar genom att t.ex. dva en bil eller använda mig av /revive.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Genom att få bort de personer som lallar. När andra märker att Unive är en mer seriös server där ifall man lallar, så ryker man på direkten. Då kommer fler in med hög rp nivå som höjer den genomsnittliga nivån vi har nu. Alla skulle få en bättre spelupplevelse. Jag känner till alla regler så märker väldigt snabbt när folk gör fel. Ifall de gör extremt tydliga fel som bara förstör för folk genom tillexempel grov vdm så är det bäst att man svbannar dem när man väl är på plats. Även viktigt då att man tar ett klipp och visar högre uppsatt (trainee/staff) så att personen som vdma kan få längre ban.

Varför ska just du bli servervakt? Jag har god koll på vilka regler ni har och är alltid redo med antingen /kick eller /svban. Jag är även noga med att klippa ifall det är något större som förtjänar mer än en timmes ban. Enligt mig själv var jag en väldigt bra servervakt som gjorde mitt jobb rätt. Jag är även noga med att jag ej abusar dessa perms. Jag vet att ni inte tillåter att man t.ex. revivar en kompis för man råka köra in i ett träd osv. Detta är jag även själv noga med då det annars skulle ge ett unfair advantage för de som är t.ex. servervakter. Detta skulle även innebära att om ni tillät sådant skulle de som är trainee+ kunna ge sig själva pengar om jag ej misstar mig. Jag är även mogen nog att vara servervakt då jag inte bara leker bort det som om det vore en oömtålig leksak. Jag vill även hjälpa staff teamet genom att underlätta med små jobbet som att dva bilar eller banna folk som inte svarar /me. Detta gör att servern kommer utvecklas mer och då får alla en bättre upplevelse vilket i sin tur leder till att servern växer ännu mer vilket leder till att rp nivån kan fortsätta stiga och det finns fler roliga scenarion som kan bildas med flera andra personer. Själv har jag även en hög rp nivå och kan hjälpa fler som är nya och inte vet mycket inom rp. Kommer även se till att fler får en bra upplevelse genom att de t.ex. inte dör av någon random person från postnord som brummar rakt in i dem i 200km/h. Skulle även vara bra om man kan säga till dem som pratar ooc. Man kan förståss börja med att skriva i ooc chatten och förklara men oftast bryr de sig inte och fortsätter. Ifall en ny hör detta kanske hen tycker att det är okej. Därför bör sådant försvinna så snabbt som möjligt.

Varför vill du bli servervakt? Jag vill bli servervakt då jag vet att jag skulle få en bättre upplevelse genom flera olika sätt. det är vanligt med dsync vilket kan leda till att någon i min bil dör och då hade det hjälpt om jag kan skriva /reviva då det inte finns någon dsync irl så de hade inte hänt. Hade även dvat massa bilar som bara står och skräpar längst motorvägen eller på andra platser där de ej har någon nytta och är oanvända. Kommer även kunna ta bort fler som bara vill förstöra för servern vilket gör att rp nivån ökar. Genom att göra dehär lilla jobbet kan även staffsen lägga mer tid på utvecklingen utav servern vilket kommer göra i längden att servern blir ännu bättre och då får alla en bättre upplevelse. Att servern blir bättre kan leda till att ni får inte fler spelare vilket kan leda till att ni drar in mer pengar vilket leder till att ni kan använda dessa pengar på att förbättra servern ännu mer genom bland annat att utöka antal spelare som kan vara på servern och allmänt förbättra med t.ex. buggar osv.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? jag känner till de som server vakt kan använda /revive /kick (anledning) /svban (anledning) och toggleid

Är du whitelistad på serven? självklart

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans i början då va jag nybörjare. men nu har jag utvecklat å kan alla regler i servern

Spelar du på någon annan server för tillfället? nej

Senast ändrat av en moderation:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka