Vanix | Polismyndigheten Ansökan [Gargantua]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Vanix

Icke Medlem
Meddelanden
94
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 12 Mars 2008

Vad heter du på discord? Vanix#9999

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 860 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara väldigt aktiv då jahg kommer spela mellan 6-8 timmar på vardagar och 8-12 timmar på helger.

Vad heter du? Patrik svensson

Hur gammal är du? 41 år

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja det är jag.

Varför vill du bli polis? Anledningen till att jag vill bli polis är att. Jag vill vara med och bidra till ett tryggare samhälle då det är väldigt mycket kriminalitet. Jag har själv blivit kidnappad och rånda 2 gånger den senaste veckan. Då jag inte vill sälja en bil så billigt som han ville att jag skulle säja den. Andra gången så sa jag i från till en person som var otrevlig mot min vän. Då riktade han vapen mot mig och slängde in mig i en lada mitt i ingenstans. En annan anledning är att jag har märkt att det är jobbigt när polisen inte svarar Och jag vill finnas tillgänglig så mycket jag bara kan då jag kan på värka att polisen svarar oftare och hjälper mer folk i nöd. Jag har även märkt att polisen inte är upp skattad av så många unga BLA jag vill vara en polis det flesta kan se upp till och ha som förebild så fler vill bli poliser och ta onödiga vägar i livet som tex att bli kriminella. Jag har själv en kompis som ville bli polis men nu vad jag tror är kriminell då hans kompis hotade mig med vapen. Jag har även drömt att jobba m

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? En av polisens viktigaste uppgifter är att förebygga och förhindra att brott sker. Vanligast är att arbeta i yttre tjänst och med utredningsåtgärder, som att ta upp anmälningar, hålla förhör och ta föremål i beslag. Åtgärder som kräver att polisen har kunskap om vilka lagar som gäller. Jag tycker att det är viktigt att man bemöter alla trevligt och att man är lugn i alla situationer och att man inte är korrupt. Att vara en våldsam polis är inte en bra sak och det kan leda till problem för både de man hjälper eller sina kollegor. Polisyrket ställer höga krav på varje polis. Det är ett viktigt arbete som ger möjlighet att göra skillnad i samhället. Det är viktig att kunna hantera stress utan problem och veta vad du ska göra i alla situationer. Noggrann dokumentation är förutsättningen för att ett ärende ska kunna bedömas rättsenligt, det vill säga att på rätt grund gå till åtal eller läggas ner.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag har goda kunskaper om polisyrket och känner mig säker när jag var i tjänst i en annan stad vid namn Makt RP. Jag vet mycket kring polis yrket och jag har goda kunskaper inom radio diciplin. så som kom, kom slut, övergå, klartslut osv. Jag är väldigt medveten om lagarna (både i verkligheten och ingame) och reglerna på servern. Jag är en bra förare och krokar in princip aldrig och jag följer trafik lagarna i staden.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit med om en del polis scenarion som Kriminell. Innan jag var Kriminell så jobbade jag som securitas vakt. Jag jobbade som de ca 2 veckor lärde mig grunderna hur man ska agera osv. Så lite erfarenhet inom yrket skulle jag säga att jag har. Har även kollat på en del streamers som är poliser.

Hur är du som person? Jag som person är ganska lugn och bra på o prata och komma överens med andra människor. Jag kan ibland hålla mig lite utanför om de behövs och kan ta emot kritik. Jag kan också hantera stress och ta emot många larm! Jag har ju som sagt jobbat på Securitas och där var jag väldigt uppskattad bland mina kollegor.

Är det något vi bör veta om dig? Nej inte vad jag vet iallafall.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka