Accepterad Utter__ | Ansökan till Staff [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Utter__

Medlem
Servervakt
Jobbstyrning
Meddelanden
145
Reaction score
22
Vad är ditt namn i verkligheten? Oscar

Ditt discordnamn: Utter__

Ange ditt födelsedatum 6 Januari 2008

Varför ska just du bli staff? Jag hade huvudsakligen velat bli staff och ta ett steg in i staffteamet för att kunna hjälpa personer på olika vis. Detta kan vara allt från att förklara saker i support, besvara reports eller hantera ärenden i tickets på forumet. Tror att jag även hade bidragit med en go stämning internt inom staff teamet och att jag kan bidra med goda mål på långsikt. Jag har även en god förståelse i samtliga regler som är placerade på servern. Jag är även effektiv i mitt arbete vilket även flertalet skulle kunna go i god för. Jag har även spelat på servern under flertalet år och har hundratals med timmar på unive vilket gör mig som person bekväm och kunnig med vilka åtgärder som bör ges för respektive handling. Tror även att denna möjligheten skulle bli riktigt kul att ha en påverkan på servern.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag finner är det primära problematiken på servern är interaktionerna mellan polisen och kriminella. Där har vi allt från trafikstopp till större rån och andra scenarion som slutar på ett tråkigt sätt för alla. Detta är inte heller ett problem som endast sker en gång utan som sker frekvent och något som på något sätt behövs förebyggas/ åtgärdas. Vi har även generell problematik som suntförnuft och andra liknande regler som återkommande är ett bekymmer på servern.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Problemen nämnda ovan går att lösas genom att ta åtgärder på handlingar men även att förtydliga reglerna just för att kunna förebygga de. Även om det är lättare sagt än gjort krävs det väl endast att man ger tydliga direktiv till respektive spelarbas och ständigt har staffs som speccar sådana scenarion. Även om det är svårt att få stopp så går det alltid att minska med antalet situationer.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Viktigaste att tänka på för att agera professionellt i ett supportärende eller vilken annan bemötelse överhuvudtaget är att man har en god och lugn ton. Att vara metodisk i ett ärende är alltid till din fördel. Det är även viktigt att man visar de tidigare benämnda egenskaperna för alla spelare. Detta för att skapa en god spelarbas och "atmosfär" på servern. Det sista man vill få, är ett rykte av att du som staff är "uppkäftig" eller annat dylikt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Primärt kommer fokuset att läggas på staff arbetet över min vanliga rp. Kommer såklart att ha ett privat liv nu under sommaren däremot kommer det fortfarande finnas en del tid att lägga på staff arbete och utvecklingen av servern.

Hur länge har du spelat på Unive? drygt 2 och ett halvt år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nope, däremot agerat som SV under en längre period.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Support

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Kriminell, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
+rep , Du är en mogen person som jag har sätt kan rpa och du borde få chansen att bli staff på unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka