Accepterad Tuggummi | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Tuggummi

Icke Medlem
Meddelanden
1,433
Reaction score
54
Vad är ditt namn i verkligheten? Måns

Vad heter du på discord? Tuggummi#0666

Ange ditt födelsedatum 10 Maj 2008

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Lov
Måndag: 09:00-15:00 17:00-22:00
Tisdag: 09:00-13:00 18:00-23:00
Onsdag: 10:00-17:00 20:00-24:00
Torsdag: 09:00-13:00 15:00-19:00 20:00-23:00
Fredag: 12:00-17:00 19:00-01:00
Lördag: 13:00-15:00 18:00-24:00
Söndag: 12:00-14:00 18:00-22:00

Vanliga veckor
Måndag: 15:30-17:00 18:00-22:00
Tisdag: 16:30-17:00 18:00-22:30
Onsdag: 15:00-17:30 19:00-22:00
Torsdag: 16:30-18:00 19:00-22:30
Fredag: 15:30-19:00 20:00-24:00
Lördag: 12:00-16:00 19:00-01:00
Söndag: 11:00-16:00 19:00-22:00

^^Detta är ju endast på ett ungefär, vissa dagar kanske jag hänger med en kompis. Maten kanske vi äter senare/tidigare, vissa dagar kanske jag spelat för mycket, och då stämmer inte dessa till punkt och pricko. Vi får även se ifall jag får distansundervisning, då kommer denna "tabell" inte vara rätt då jag kanske spelar på morgonen, lunchen, och raster.^^

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Jag vill förbättra servern, den är riktigt bra. Men lik som allt annat i världen, kan den utvecklas. Jag vill göra Unive en bättre server än den redan är! Få bort massa lallare och oseriösa RPare. Både du, Quirkz, och hela staff teamet, (både de som är nu, samt förr), har lagt ner en massa tid och pengar. Sen kommer det in folk som bara förstör, skickar discord invites i Unive discorden, går in på FiveM servern och försöker dra ner RPn så folk kan joina deras lilla server.

Det finns en massa som precis gått in på FiveM, de ser Unive i "förslagrutan" och bara går in där. Utan att joina discord servern och utan att läsa regler. Eftersom det är en "öppen server", dvs alla kan joina, så tror säkert folk att det är en Freerome server, även fast det står "Unive Roleplay". Sen så finns det också väldigt många stora streamers på servern, som blir streamsnipade dagligen, råkar ut för lall av oseriösa RPare. Vilket blir tråkigt content, och de tröttnar säkert på att streama. Jag vill vara där och stoppa de, innan de lallar och streamsnipar. Hade varit bra om man kunde se in i framtiden!

Jag har även råkat ut för många VDMs, RMDs, allmänt lall och massa regelbrott. Innan jag blev ServerVakt, så skickade jag alltid en /report vid dessa tillfällen. Men inte alltid någon kommer, och det förstår jag till 100%. Ni staffs har 100000 bollar i luften samtidigt, och jag vill vara där och underlätta. Kunna ta reports, forumet, support, chatter, och hjälpa till där. Så ni staffs med mer erfarenhet kan prioritera det viktigare med servern!

Jag har även velat ansöka enda sedan början av sommarlovet, men sen så åkte vi till Spanien och då kände jag att jag inte kunde fokusera på att söka då. Men nu när jag är hemma igen, så söker jag!

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? RP nivån! Den är faktiskt väldigt låg på vissa ställen, speciellt mer mot kvällen. Mest vid ställen med mycket befolkning, till exempel Torget, Piren, Sjukhuset mm. Jag tror jag skulle kunna utveckla RP nivån en massa, få bort lallare, oseriösa RPare. Och få hit mer seriösa RPare med en hög RPnivå!

Om jag nu blir staff, så skulle jag vilja fokusera på "Jobb", alltså kanske bli en jobbansvarig, ta ansökningar, intervjuerna för chefjobb, samt hålla möten etc. Det känns som en rolig inriktning inom staff teamet.

Jag är väldigt intresserad i att konstruera discord servrar, hemsidor etc. så om det skulle behövas, så skulle jag kunna ställa upp!

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan början av Februari 2021

Har du några tidigare erfarenheter? Nja, jag har varit servervakt ett tag. Men också tittat på en del "Staff Streams", vilket jag lärt mig en massa kommandon ifån.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag skulle säga väldigt goda, kanske några jag inte vet, men det får jag lära mig isåfall!
Dessa nedanför är de jag kan.

SQL
sqlban [id] [dagar] [anledning]- Bannar en person en viss tid beroende på anledning. För att göra en permanent bann, så skriver man t.ex. "/sqlban 15 0 MassVDM, MassRDM, Suntförnuft x 3000". Om man vill göra en "korttidsbann" skriver man "/sqlban 15 0 0,5 halvooc + byt kläder när du kommer in igen."
sqlbanoffline [något slags id] [dagar] [anledning]- bannar en person, används oftast vid combatlogg...
sql.... [steamnamn]- Vet inte vad hela kommandot är, men det tar fram ett speciellt id vid användning av /sqlbanoffline
sqlunban [hexid]- Unbannar någon, används efter godkända bann överklagningar.
sqlbanhistory [steamnamn]- tar fram varför och vem personen (inte säker om man ska använda steamnamn eller något sånt...).

Spelare
spec- du får fram en lista på alla spelare, du kan välja att specca dem, eller kicka dem.
spec [id]- Du speccar personen med det ID du väljer. Personen kan inte se ditt ID, du kan även trycka ”G” för att se spelarens inventory.
specoff du slutar specca och TPas tillbaka till där du var innan.
freeze [id]- Du gör så att personen inte kan röra sig.
skin [id]- du ger "skin" till personen, då kan personen byta hudfärg, mask, i princip allt.
giveitem [id] [föremål] [mängd]- Ger personen det föremålet man skrivit.
goto [id]- du TPar dig till personen.
bring [id]- Du tpar personen till dig.
setperms [id] [0-5]. setgroup [id] [grupp, user, mod etc.]- ger personen perms ingame, när man får en roll, t.ex. support, servervakt.
setjob [id] [jobbid]- vet inte de olika jobbid men något man lär sig!
noclip-gör så att man är osynlig, och kan flyga runt.
revive [id]- återupplivar personen, ifall man inte skriver ID, så återupplivar man sigsjälv.
kick [id] [anledning]-Du kickar personen, h*n får även ett meddelande mitt på skärmen.
who [id]- Inte riktigt ett staff kommando, men används ändå ganska ofta av staffs, jag skulle säga att det används mycket vid "valmo". Eftersom det kommer dit en massa icke-medlemmar som ej får vara där. who [id] gör alltså att man ser om personen är medlem eller inte, även kriminell eller inte.

Chatter
clearall- rensar chatten för alla spelare.
ooc-skriver i OOC chatten, alla spelare kan se detta.
sv- skriver i servervakt chatten.
sc- skriver i staff chatten.

Övrigt
toggleid- gör så att IDt flyger ovanför huvudet på folk.
togglename- gör så att steamnamn och id flyger ovanför huvudet.
giveitem [id] [namn eller id]- ger personen saken man skrev in.
addkey [id] [Namn på nyckeln]-Ger personen nyckeln.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Eftersom jag börjar 8an, så känner jag att jag måste fokusera lite på skolan. Men kommer såklart också lägga tid, och vara aktiv på servern! Samt att jag oftast åker till Spanien på loven, då har jag dock en bärbar dator med mig, så jag kommer fortfarande kunna vara aktiv på loven. Men antagligen inte lika.

Senast ändrad:
+rep Väldigt bra på att rpa Tuggummi skulle också spendera mycket tid på tex specca in game eller sitta i forumet/discord och hjälpa folk!

+rep Tycker denna person har en super bra motivation till allt. Hjälper folk i alla chatt rum, han skulle nog kunna göra samma i väntrum!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka