Accepterad Trappo | Medlem ansökning [MrVanix]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Trappo

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Isak Sköld

Vad är ditt discord namn? Trappo

Vad är ditt födelsedatum? 13 September 1998

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Adam Olofsson. Han föddes den 3 januari 1994. Adam är autistik. Adam är född här i Sverige men har endast haft en mamma som förälder under hela sin uppväxt. Detta har gjort att han har haft en tuff men lärorik uppväxt. Adam jobbar just nu deltidsjobb på Donken men har tänkt att byta när han kommer in i staden. Han har kuggat sitt plugg och därmed även blivit utkastad ur morsans källare. Adam är en väldigt positiv person. Oftast uppfattas han nästan som för positiv och därmed uppfattas som väldigt dum utan att han själv fattar det. På fritiden har Adam inte många intressen. Han gillar för det mesta att vara själv och kasta macka, däremot är han inte speciellt bra på detta då han bara lyckats 1 studs. Han har ett till intresse och det är att kampa själv då han inte gillar andra personers närvaro. Han brukar däremot inte ta sig jättelångt från huset utan han gillar sitt bästa campingplats under mammas stora björk i bakgården.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med bra RP. Jag ser ingen poäng med att griefa eller liknande då jag gillar en bra och seriös RP. Jag kan även bidra med bra idéer och sätt för att utveckla RP:andet på servern. Just nu kanske jag inte är den bästa på RParen men jag tror att desto mer jag spelar kommer jag bli bättre och bättre och till slut bli en av mästar RP:arna. Jag kommer även inte spela för att tjäna pengar och skaffa makt utan för det mesta att ha kul.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst betyder att man ska spela för communityns bästa och inte för egen vinst av till exempel pengar. Ett exempel på detta skulle kunna vara om man krockar bilen med en annan person och man rollspelar att man fått ont istället för att bara köra därifrån.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja. Jag kan dock inte alla utantill. Men det viktigaste enligt mig är 'Sunt Förnuft' i kapitel 4.1. Den menar att man i första hand ska spela för att skapa en trevlig RP miljö, att inte använda onödigt våld eller liknande. Community reglerna säger även att man ska bete sig och inte provocera andra. Andra regler är till exempel RDM vilket betyder random deathmatch. Detta betyder att man inte ska gå runt och slå folk i onödan. Copbait, man får inte ta polisens uppmärksamhet för att skapa en scen och bli efterlyst för att det är kul. Powergaming, detta innebär att man ska spela för att alla ska ha kul istället för att man ska tjäna pengar. Till exempel om man är med om en bilkrock ska man rollspela att man har blivit skadad istället för att bara köra därifrån. Metagaming, det betyder att man inte får använda info som inte ens karaktär vet om. Detta är till exempel om man sitter i vc med sin polare och berättar var man är.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Har spelat lite utan whitelist. Har även kikat en del twitch på folk som kör seriös RP.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej

Vidare till muntlig intervju. Du har 48h på dig. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka