Accepterad tranberg | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

tranberg

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Sebastian

Vad är ditt discord namn? 𝕭𝖗𝖆𝖓𝖐𝖔#1235

Vad är ditt födelsedatum? 23 Januari 2006

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Lucas och han är 29 år gammal. Lucas kommer ifrån den centrala delen av köpenhamn i Danmark där han är född och uppvuxen. Lucas är uppvuxen med sin fader och sin moder samt sina 2 syskon. Lucas och hans familj hade det bra ekonomiskt. När Lucas gick i mellanstadiet och högstadiet så hade Lucas riktigt bra betyg och livet lekte för Lucas med mycket vänner. I gymnasiet så dog Lucas ena bror av sin egen kompis och Lucas föräldrar tillät inte Lucas att sörja sin bortgångna bror så Lucas fick hålla det inom sig och har gjort hela livet. Efter gymnasiet så åkte Lucas andra bror in i fängelset för mord. Lucas familj var helt kaos då bestämmde Lucas sig för att droppa sin familj och flytta hemifrån för att påbörja lumpen i Köpenhamn. Lucas blivit jätte påverkad över att hans bror gick bort när han var yngre och eftersom att Lucas aldrig fått sörja sin bror så har Lucas blivit lite mer tuffare och panbenet har vuxit fram för Lucas och nu håller sig Lucas borta från nära relationer med andra människor just på grund av att han inte känner tillit till någon eftersom att Lucas bror blev dödad av sin egen kompis. Efter lumpen som varade i 11 månader så påbörjade Lucas en polisutbildning i centrala Köpenhamn. Lucas klarade polisutbildningen galant med höga betyg. Lucas har ingen som helst kontakt med sina föräldrar längre då Lucas bara kände att han ville droppa kontakten med sin Mamma och Pappa.

Lucas påbörjade sin aspirant period i köpenhanmn där han fick en ledare som tog hand om honom och visade honom hur polisyrket går till. Lucas ledare var stenhård gammal gubbe som var riktigt trött på jobbet efter att ha jobbat som polis i 40 år. Han satte kriminella på plats och var en allmänt hård polis. Lucas tog efter sin ledare och blev också en hård och tuff polis som alltid ville sätta dit kriminella på plats. Lucas har gått på utredningar kring hans touretts och läkarna har förklarat touretts som en sjukdom som Lucas har då vissa i poliskåren har märkt på Lucas hur han kan få små touretts anfall ibland och säga skumma grjer från ingenstans.

Lucas växte fort inom den danska poliskåren och blev fort högt uppsatt inom poliskåren Lucas blev befäl. Under tiden Lucas var polis så skedde ett rån på en butik i utkanten av Köpenhamn där det blev en väldigt hetsig situation mellan gärningsmännen och Lucas. En av gärningsmännen valde att avlossa skott mot Lucas under rånet och ett skott träffade Lucas så pass illa att han fick åka in på aktuen med kritiskt läge. Men Lucas klararde sig ifrån att dö. Efter Lucas tid på sjukhuset så valde Lucas att aldrig mer vilja vara polis. Han sa upp sig från poliskåren och kom aldrig mer tillbaka.

Lucas är snäll mot alla till en grund men han har lätt att falla in i en attityd som kan uppfattas som dålig om andra joxar mot honom men Lucas håller sig såklart profisionell till sitt yrke som Mekaniker. Lucas känner ingen som hest tillit till folk på grund av hans bortgångna bror. Lucas har tydliga mål i livet då hans liv har varit lite fram och tillbaka så Lucas skulle man kunna sammanfatta som ambitiös. Lucas har ett stort panben då han dels har fått lida sig igenom sin gymnaisetid och därefter gjort dansk militärtjenstgöring i form av lumpen. Lucas är väldigt intresserad av bilar då han själv äger en honda nsx från 91 där av tillbringar han för de mesta av sin lediga tid ute på gatan eller i garaget.

Varför min karaktär Lucas är unik är för att han hat gått igenom grejer i sitt unga liv som än idag spelar roll i hans vardag som person. Lucas är en hård person som jag nämnt tidigare med ett stort pannben och tilliten finns inte där till folk. Jag tycker att det gör min karaktär mer unik att han t.ex har svårt att komma nära en person eller bygga upp nära relationer med någon individ. Sen kommer Lucas från Danmanrk och jag som person bakom skärmen har en bra dansk dialekt som jag kommer använda mig av och jag har inte sett många inom den svenska rp scenen använda sig av Svenska med en dansk dialekt det tycker jag gör min karaktär riktigt unik. Lucas är också intresserad av tunga motorcycklar som han gillar att meka med på fritiden. Lucas har också en liten gnutta touretts som kan komma fram då och då vilket är unikt för en karaktär när Lucas helt plötsligt får en ryckning eller säger något jätte skumt i olika situationer.

Jag har tydliga mål vad jag vill åstadkomma med Lucas som karaktär. Jag vill rpa ut hur Lucas fungerar som person på servern med alla hans problem sedan barnsben. Jag vill överkomma Lucas rädslor och att Lucas vågar lita på speciella individer. Sen är ju Lucas allra största mål att bli polis vilket han har varit sedan han gjorde klart lumpen. Målet med Lucas är att han ska vara igenkänd på gatan, Sedan vill Lucas bara leva ett liv med en glidar hoj och jobbet som polis, Han vill kunna meka med sin hoj när tiden väl finns för det. Lucas vill kunna återgå till att inte vara rädd att vara polis efter skjutningen han var med om i Danmark. Lucas vill succesivt börja lära känna folk och börja bli lite mer social trotts vad han har gått igenom i sina yngre dagar.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan tillföra väldigt mycket till servern dels att jag kan bidra med en väldigt bra aktivitet. Jag kan bidra med roliga och genomtänkta scenarion där alla parter i scenariot ska ha roligt och lika stor chans att vinna scenariot. Mitt mål är inte att vinna scenarion utan det är att alla ska ha roligt i scenarion det kvittar vem som vinner scenariot. Jag är väldigt mån om att bjuda upp andra till "dans" inom rpet på ett enlklare sätt skulle man kunna säga att jag vill involvera alla till ett rp. Jag skulle även vilja bidra med att få servern att växa ännu mer genom att rekommendera servern till kompisar eller liknande.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att inte rpa bara för egen vinning utan att bjuda upp till en rp där båda parter har kul.

Hur hittade du Unive? Fivem

Tillbaka