Accepterad Traktor Russelovski | Ban överklagan [Frazata]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Traktor Russelovski

Icke Medlem
Meddelanden
26
Reaction score
4
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/jojothanthan

Ditt Hex-ID: 11000010b55a111

Vad är din discord tagg? jojo#9594

Vem var det som bannade dig? W1ND3D

Hur lång tid var din ban? 30 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Powergaming kör inte i 90 grader med en bil

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Han valde att banna mig för att jag och min kompis körde upp för en kulle med varsin offroad bil vilket han anser vara powergaming

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kompis hade precis fått polisen efter oss för fortkörning. Vi befann oss vid Ikea, Sandy, motorvägen med andra ord. Eftersom att våra offroad bilar (en höjd Ford F150 med offroad däck samt en Nissan offroad bil) är väldigt långsamma så valde vi att svänga av motorvägen vid en öppning och åka offroad för att skaka av oss polisen. Jag åker upp för en kulle och flyr sedan undan polisen offroad. Sedan blir vi båda bannade för "Powergaming kör inte i 90 grader med en bil".

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Detta var helt klart en felaktig ban. Vi använde våra offroad bilar till dess syfte vilket är att åka på naturens underlag samt klättra höjder. Detta var dessutom ett otroligt bra scenario där vi använde bilens kapabilitet till våran fördel då vi var jagade av polisen. Sedan när vi konfronterar W1ND3D så har han inget konkret att säga och påstår att våra bilar är "sportbilar" (har ALLT inspelat - jag visar upp det med glädje). Om detta hade varit fallet att våra bilar var normala så hade det stridit mot § 1.8 powergaming “omänskliga krafter”. Fast i det här fallet så angår det en bil som är specialanpassad för att köra off road. Det är som att banna någon för att köra en F1 bil på en racingbana. Iallafall, när vi konfronterade honom så ställde vi helt rimliga frågor till honom, och när han inte klarar av att bemöta dem så hänvisar han oss istället till att skriva en banöverklagan för att han inte orkar ta det med oss. Vi insåg snabbt att han inte någon konkret anledning till att bana oss och inte har någon koll på vad Powergaming innebar. Kortfattat så påstår han att köra en offroad-bil off road är powergaming. Powergaming är när man gör något med omänskliga krafter. Att köra en offroad bil off-road är INTE powergaming.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad för fortkörning och för att jag snodde en polisbil. Allt detta var precis när jag var ny på servern och jag tog snabbt lärdom av detta.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade inte kunnat göra något annorlunda. Det var ett bra scenario och bannen är helt klart felaktig. Därmed ser jag inte vad jag hade kunnat göra annorlunda

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har inte tagit lärdom av något eftersom att jag följde alla regler från första början. Om jag däremot hade gjort något konkret fel och brutit mot en regel så hade jag absolut kollat igenom min rp i förebyggande syfte.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka