Nekad Tosse | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Tosse

Icke Medlem
Meddelanden
197
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198169538660/

Ditt Hex-ID: 11000010c794064

Vad är din discord tagg? Tosse#8120

Vem var det som bannade dig? Philip320

Bild på banmeddelande: audi a6 bagged.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag är nu unbannad ifrån fivem servern, jag hoppas att jag får vara kvar, det hade varit kul!, men nu gör jag en banvöverklagan för discorden då jag fortfarande är bannad där ifrån. Jag hade på något sätt lyckats få en ped utan att ha betalat för den, och istället för att direkt meddela staff om misstaget valde jag att springa runt och använda den. Jag förstår nu att detta var ett misstag och att det kunde ses som ett regelbrott. Jag blev sedan upptäckt, och kort därefter blev jag bannad. Vid tillfället tänkte jag inte på hur det kunde påverka servern eller staffens förtroende för spelarna, men nu i efterhand inser jag att det var en dålig och omogen handling.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad var jag fortfarande inne på servern och använde peden. Jag blev konfronterad av en av staff-medlemmarna som ifrågasatte hur jag hade fått tag på den. När jag fick frågan försökte jag först slingra mig, men insåg snabbt att jag var påkommen. Jag fick inte mycket tid att förklara mig innan jag blev bannad, men jag förstår att det såg illa ut från staffens perspektiv.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag har reflekterat över situationen och förstår att jag gjorde fel. Det var aldrig min avsikt att utnyttja systemet eller att missbruka personalens förtroende, men jag ser nu att det var exakt det jag gjorde. Jag inser också att staffens jobb är att hålla servern rättvis och fri från den typen av beteende, och jag respekterar helt och hållet att ni agerade som ni gjorde.
Unive är en server jag verkligen gillar, och det är tråkigt att jag försatte mig själv i den här situationen. Jag vill be om en chans att bevisa att jag kan följa reglerna och respektera staff-teamet. Om jag får komma tillbaka lovar jag att hålla mig till reglerna och spela på ett ärligt sätt. Jag har lärt mig en läxa av detta och kommer aldrig att göra om samma misstag igen.
Jag hoppas att ni kan överväga att ge mig en andra chans. Oavsett ert beslut vill jag tacka för att ni tog er tid att läsa min överklagan, och jag uppskattar allt arbete ni lägger ner på att hålla servern rättvis och rolig för alla.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad för powergaming, suntförnuft och alla dom basic sakerna men det skedde mest när jag var ny på servern och det är regler som man nu har lärt sig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag hamnade i en liknande situation igen eller hade möjlighet att göra om allt, skulle jag hantera det på ett helt annat sätt. För det första borde jag ha varit ärlig från början. Istället för att lura staff för att få en ped gratis, kunde jag ha kontaktat dem direkt och förklarat att jag fått den på ett sätt som kanske inte var rättvist. Om jag hade sagt: "Jag tror att jag fått den här peden av misstag, eller på ett sätt som inte var okej. Hur kan vi lösa det?" så hade det visat att jag hade goda avsikter och att jag ville följa reglerna.

En annan sak jag kunde ha gjort var att avstå från att använda peden och istället lämnat tillbaka den. Att medvetet utnyttja situationen genom att springa runt med den gjorde bara saken värre och gjorde att staff såg mig som en spelare som bröt mot reglerna medvetet. Om jag istället hade tänkt igenom konsekvenserna, hade jag insett att det inte var värt risken.

När staff sedan konfronterade mig, borde jag ha varit öppen och samarbetat istället för att försöka slingra mig. Om jag direkt erkänt och sagt: "Ja, jag fick peden på ett sätt jag inte borde ha gjort, och jag ångrar mig. Finns det något jag kan göra för att rätta till det?" så hade jag kanske fått en varning istället för en ban. Att försöka ljuga eller undvika sanningen gjorde bara att situationen blev värre.

Jag har lärt mig en viktig läxa av detta. Om jag får en andra chans på servern, kommer jag alltid att vara ärlig och följa reglerna. Jag förstår nu att staff är där för att se till att spelet är rättvist för alla, och jag kommer att respektera deras arbete genom att agera på ett bättre sätt i framtiden.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har definitivt lärt mig en hel del efter att ha blivit bannad. För det första har jag insett hur viktigt det är att följa reglerna och spela på ett ärligt sätt. Att försöka lura systemet eller staff kanske känns som en liten sak i stunden, men det kan få stora konsekvenser och påverka ens rykte negativt.
Jag har också lärt mig att ärlighet alltid är det bästa valet. Om jag hade varit öppen med staff istället för att försöka utnyttja situationen, hade jag troligen inte blivit bannad. Det är viktigt att ta ansvar för sina handlingar och förstå att staff-teamet bara gör sitt jobb för att hålla servern rättvis och rolig för alla.
jag har även lärt mig att tänka efter innan jag agerar. Att ta en stund att fundera över om något är rätt eller fel kan spara mycket problem i längden. Om jag får en andra chans kommer jag definitivt att spela på ett mer respektfullt sätt och visa att jag har lärt mig av mitt misstag.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Japp

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka