Accepterad toesniffer68 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

2easy

Icke Medlem
Meddelanden
346
Reaction score
49
Vad är ditt namn i verkligheten? Elias

Ditt discordnamn: toesniffer68

Ange ditt födelsedatum 28 Februari 2008

Varför ska just du bli staff? För det första är jag supermotiverad, kreativ och jag grubblar ofta över saker. När det gäller feedback är jag helt chill. Jag tar både konstruktiv och icke-konstruktiv kritik på ett moget sätt. Dessutom kan jag ge schysst feedback till andra och jag är inte på att sprida dålig vibb – det hjälper ju liksom ingen framåt.

Folk säger att jag är grym på att snacka med folk. Jag kan verkligen sätta mig i deras ställe och jag har inga problem med att hålla ordning, även om någon som har donat bråkar. För mig är det viktigaste att alla har kul och att spelet flyter på som det ska.

Grejen är den att jag har en sjuk tålamodsnivå. Jag kan lätt sitta och greja hur länge som helst för att hjälpa till med Unive (och ju längre desto bättre, ärligt talat!). Minnet sitter som en smäck, så regler och allt det där kan jag komma på snabbt och slänga ut ett svar, efter att ha kollat läget ordentligt förstås.

Jag har faktiskt varit med och fixat på ett par servrar tidigare, både större och mindre. Jag har plockat upp knep om hur man agerar när olika situationer dyker upp, hur man löser dilemman och allt sånt. Förutom FiveM har jag hängt med som staff i andra spel också, som roblox, minecraft och lite sånt. Så jag tror verkligen att jag kan vara en grym tillgång för Unive Teamet!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Asså, grejen är den att jag tycker att grejen med bilförsäljning är lite för mycket. På riktigt, på en parkering ska det ju inte bara vara massa folk som står där och säljer bilar för sjukt mycket pengar. Det blir liksom inte så stabilt om man vill ha en riktig rp-server. Jag menar, istället för att göra det till typ ett bilspel, vilket det verkar som ibland, så kanske man kan fokusera mer på den sociala grejen i rp.

Om man satsar på bättre social rp så kan servern nog få mer spännande situationer och överlag bättre rp. Jag vet ju att grejen med bilförsäljning kan skapa en slags social rp, men är det verkligen den enda typen av social rp vi vill ha? Jag tror liksom inte det riktigt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag ska specca i utsatta områden Och tillsammans med staff teamet ska vi banna Regelbrytare och ta support tsm. Jag kommer att ha god kontakt med resterande staffs. Och om jag inte vet hur jag sak agera i vissa lägen kommer jag ta kontakt med högre uppsatta i staff teamet och så får vi försöka lösa problemet tillsammans

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? När man är staff så ska man ta sin roll på störst allvar där man ser till att allt fungerar bra i servern då man måste ta åtgärder på folk som inte kan bete sig osv. Man kan inte ta undantag ifall en spelare har begått ett regelbrott eller bara för man känner någon viss person. Vi staffs ska vara en förebild till spelare inom servern där vi visar hur det funkar och hur man beter sig i en roleplay server.
Att agera professionellt är det viktigaste inom server då vi ska visa den bästa sidan utav servern där vi hjälper olika spelare i servern och ger dom så bra support som möjligt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? jag skulle nog kunna vara aktiv runt 5-7 timmar om dagen, jag blev indragen för att jag var inaktiv, men jag har förklaring till det. I början av skolan fick vi mycket startarbete och massa grejer behövde fixas, det kommer att plana ut sig till hösten. Jag var inte heller medveten om att allt dokumenterades, så när dem fråga om jag specca så svarade jag inte ibland för att jag inte visste hur man gjorde och eftersom jag trodde att det inte betydde något så sket jag i.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag började på unive för typ ett och ett halvt år sedan men jag har tagit små pauser lite då och då.

Har du tidigare erfarenheter som staff? jag har vart staff på andra serverar så jag skulle säga ja.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? nej.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka