Nekad Tjotjobror | Ansökan till Servervakt [Kong]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Tjotjobror

Icke Medlem
Meddelanden
29
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Elton

Vad heter du på discord? Tjotjobror

Vad är ditt Hex:ID 110000143e3de3e

Ange ditt födelsedatum 25 Maj 2011

Beskriv din dagliga aktivitet. mån 15:00 till 20:00
tis 15:00 till 22:00
ons 16:00 till 20:00
tors 16:00 till 20:30
fre 15:00 till 00:30
lör 10:00 till 00:30
sön 12:00 till 22:00

Hur länge har du varit medlem på Unive? 7 september 2022 men har varit innan typ 2020

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 5 gånger ish på 4 år

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Uppgifterna för en servervakt på Unive RP kan variera beroende på communityns specifika regler och behov. Generellt sett inkluderar dock rollen som servervakt att övervaka och upprätthålla regler och normer på servern för att skapa en positiv spelupplevelse för alla. Nedan finns några vanliga uppgifter som kan ingå:

Övervakning av Chat och Interaktion:

Se till att spelarna håller sig till communityns regler när de kommunicerar i chatten.
Hantera och rapportera eventuella oacceptabla beteenden eller språkbruk.
Lösa Konflikter:

Ingripa och lösa eventuella konflikter mellan spelare på ett rättvist och konstruktivt sätt.
Ge stöd och vägledning för att främja en positiv spelgemenskap.
Övervakning av Spelaktiviteter:

Följa upp eventuella avvikelser från spelregler eller exploatering av spelmekanik.
Rapportera och vidta åtgärder mot fusk eller oetiskt beteende.
Hjälpa Nya Spelare:

Vara tillgänglig för att svara på frågor och ge vägledning åt nya spelare.
Skapa en välkomnande och stöttande atmosfär för alla medlemmar.
Rapportera Incidenter:

Rapportera till serveradministratörer om allvarligare incidenter eller upprepat problem.
Dokumentera och spåra händelser för att underlätta utredningar vid behov.
Delta i Mötet och Utveckling:

Varför vill du bli servervakt på servern? Kärlek till Communityn:

Jag har varit en aktiv medlem av Unive RP och har följt dess utveckling med stort intresse. Jag älskar den gemenskap och mångfald av spelare som gör Unive RP unikt.
Önskan att Bidra Positivt:

Jag strävar efter att göra en positiv inverkan och skapa en miljö där alla spelare känner sig välkomna och respekterade. Att vara servervakt ger mig möjligheten att aktivt arbeta för detta mål.
Erfarenhet och Kunskap:

Min tidigare erfarenhet som servervakt och min djupa förståelse för Unive RP:s regler och normer gör mig väl förberedd för att hantera olika situationer och problem.
Problemlösningsförmåga:

Jag är övertygad om min förmåga att snabbt och effektivt lösa konflikter och problem som kan uppstå på servern. Min positiva inställning hjälper mig att hantera utmaningar på ett konstruktivt sätt.
Bidra till Gemenskapens Utveckling:

Jag ser fram emot att vara en aktiv del av gemenskapens utveckling och arbeta tillsammans med andra servervakter och administratörer för att göra Unive RP till en ännu bättre plats för alla spelare.
Genom att bli servervakt på Unive RP hoppas jag kunna göra min del för att skapa en trygg, rolig och respektfull spelupplevelse för alla. Jag är redo att ta på mig ansvaret och engagera mig fullt ut för att stödja gemenskapens välbefinnande och trivsel.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption och Abuse som Servervakt: En Sammanfattning

Korruption:
Korruption inom ramen för en spelcommunity eller servervaktroll innebär att en person i en auktoritetsposition missbrukar sina befogenheter för personlig vinning eller för att gynna vissa spelare. Det kan inkludera olagliga eller orättvisa fördelar som ges till vissa individer, och det underminerar vanligtvis rättvisa och jämnlikhet inom communityn. Exempel på korruption kan vara att ignorera regelbrott baserat på vänskap eller favorisering, eller att ge otillbörliga fördelar till vissa spelare.

Abuse:
Abuse refererar till överdrivet eller felaktigt användande av befogenheter av en person i en auktoritetsposition. I servervaktskontexten innebär det att använda sina befogenheter för att skada, trakassera eller straffa spelare utan giltig anledning eller utan att följa etablerade regler och riktlinjer. Abuse kan också vara i form av att försumma ansvar och inte agera när det behövs, vilket kan skapa en ogynnsam miljö för gemenskapens medlemmar.

Exempel på Hur Det Kan Förekomma:

Korruption:

Ge speciella fördelar åt vänner eller bekanta utan giltig anledning.
Ignorera regelbrott från vissa spelare på grund av personliga relationer.
Manipulera systemet för personlig vinning.
Abuse:

Straffa spelare utan att tillämpa konsekvent och transparent disciplin.
Använda sin auktoritet för att hota eller trakassera spelare.
Försummelse av plikt genom att inte svara på rapporter eller hantera konflikter.
För att upprätthålla en hälsosam och rättvis spelgemenskap är det viktigt att servervakter agerar i enlighet med tydliga riktlinjer och regler, undviker favorisering och ser till att deras handlingar är transparenta och rättvisa för alla spelare. Det är också avgörande att ha ett system för ansvarsskyldighet och rapportering för att förebygga och hantera fall av korruption och abuse.

Vidare till muntlig intervju du har 48 timmar på dig lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka