Accepterad TIas | Medlem ansökning [Bergman]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

TIas

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0

Vad är ditt namn i verkligheten? Tias

Vad är ditt discord namn? Tias1111

Vad är ditt födelsedatum? 22 Maj 1999

Berätta om din karaktär. Mike Hook föddes år 1999 och växte upp i en förort till Los Santos, en plats präglad av kriminalitet och sociala problem. Hans föräldrar var fabriksarbetare som slet för att ge honom och hans yngre syster en dräglig uppväxt. Trots deras hårda arbete var pengar alltid en bristvara, och spänningarna i hemmet var ofta höga. Mike var en intelligent men rastlös ung man som hade svårt att passa in i skolans strikta ramar. Han var aldrig särskilt intresserad av akademiska ämnen och spenderade istället mycket tid på gatan, där han tidigt kom i kontakt med småkriminella aktiviteter.

Vid 18 års ålder, efter att ha blivit gripen för snatteri, bestämde sig Mike för att lämna sitt gamla liv bakom sig och börja arbeta på en verkstad som lärling. Här upptäckte han en talang för att meka med bilar och motorcyklar. Men trots hans försök att hålla sig på den rätta sidan av lagen, drogs han snart in i Los Santos kriminella värld, där hans kunskaper om bilar gjorde honom till en värdefull tillgång för olika kriminella organisationer.

Mike är en man som bär på mycket inre konflikt. Han är medveten om att hans livsval har lett honom ner på en farlig väg, men han känner också att det är för sent att vända om. Han bär på en djup känsla av skuld, särskilt gentemot sin familj som han sällan träffar numera. Hans kompis Lenny, som är en av de få personer han fortfarande har kontakt med, försöker ofta få honom att lämna kriminaliteten, men Mike känner sig fast. Trots sin hårda yttre fasad är Mike en person som bryr sig om de människor han släpper nära inpå sig. Han är lojal mot sina vänner, men har svårt att lita på andra, vilket gör att han ofta känner sig ensam.

Mike har ett brinnande intresse för bilar och motorcyklar. Han tillbringar mycket av sin fritid i sin verkstad där han reparerar och modifierar fordon, både som ett sätt att tjäna pengar och som en form av terapi. För honom är det en plats där han kan känna sig fri och kontrollerad, till skillnad från kaoset i resten av hans liv.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Mikes inre kamp mellan att söka ett lugnare liv och sin dragning till adrenalin och kriminalitet kan skapa intressanta moraliska dilemman och scenarion för andra spelare att delta i. Mike kan även fungera som mentor för yngre spelare eller nykomlingar på servern, särskilt de som är intresserade av mekanik, bilar eller motorcyklar.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man som spelare inte bara fokuserar på sin egen karaktärs framgångar utan även aktivt bidrar till att göra spelet roligt och engagerande för alla inblandade. Det handlar om att skapa en balans där båda parter kan uppleva en givande berättelse, även om det innebär att din karaktär kan förlora eller hamna i en ofördelaktig situation.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja, jag har läst dem övergripande. Några exempel är: 1. RDM (Random Deathmatch) - Det innebär att det inte är tillåtet att t.ex. döda eller slå andra spelare utan giltigt bakomliggande scenario. 2. Metagaming - innebär att en spelare använder utomspelsinformation, alltså kunskap som deras karaktär inte skulle ha i spelets värld, för att påverka sina handlingar i spelet. 3. Powergaming innebär att en spelare agerar på ett sätt som är orealistiskt kraftfullt eller orättvist, ofta genom att ignorera andra spelares val eller begränsningar och tvinga igenom sin egen vilja.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag spelade för några år sedan senast. Började med GTA San Andreas (SAMP), vidare till IV och nu nyligen har jag börjat med V.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag hoppas att jag tar mig vidare i ansökan, så kommer jag bjuda på många bra och roliga upplevelser!

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka