Accepterad ThorwaldTM | Ban överklagan [Fille]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ThorwaldTM

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Kingenmeddicken/

Ditt Hex-ID: 110000108a2fd9b

Vad är din discord tagg? Reyn#6593

Vem var det som bannade dig? Zenvu1337

Hur lång tid var din ban? 5 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? FailRP

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag frågade själv Zenvu om varför han tyckte att det var fail RP och fick till svars att "Det blir failrp ändå eftersom du körde i 45+ med en permobil och du körde på 2 däck alltså skulle han ramla av om han satt i knäet." Vilket jag kan förstå om man ser det från ett objektiv perspektiv in-game,

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag hade nyligen köpt en ny Permobil som jag hade fultrimmat på en verkstad så jag åkte och hämtade mitt barnbarn och satte honom i mitt knä och satte på säkerhetsbältet över båda oss två så ingen skulle kunna ramla av. Vi åkte snabbt genom stan och skulle testa hur snabbt denna nya trimmade Permobil kunde gå, i Visa svängar eftersom permobilen är så ostabil så började den luta åt ett håll så att den åkte på två hjul, Eftersom vi hade säkerhetsbälte åkte ingen ur och permobilen stegrade inte över eller la sig någon gång på sidan, Då åkte vi i staden och då på en bro nära sjukhuset blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag kan självklart förstå att om man inte visste om RP situationen med mitt barnbarn i famnen under säkerhetsbältet att man kan se på situationen och tänka att aldrig att två fullvuxna män får plats i en permobil men så var inte fallet, Jag själv IRL när jag var mindre åkte med min Farfar på en permobil så att inte två individer speciellt en vuxen och ett barn får plats tycker jag inte håller som argument för ett FAILRP, Sedan kan jag mer förstå mig på att vi i vissa svängar kom lite snabbt så den la upp sig på två hjul men eftersom både vi satt under samma bälte så riskerade ingen att åka av (sålänge den inte hade vält, vilket den heller aldrig gjorde) Sedan så som Zenvu sa att vi åkte 45 och den får inte åka i mer än 45 men den var ju faktiskt fulltrimmad på fulverkstad och därför den kunde komma upp i en sådan hastighet vilket också självklart går att göra i verkligenheten med såsom när man trimmar Elsparkcyklar och permobiler. Jag kan självklart förstå att situationen från någon annans perspektiv kunde ha uppfattat situationen som skev, men då kan man försöka att kanske fråga och sätta sig in i RP jag och mitt barnbarn hade istället för att bara göra en snabb uppfattning och banna mig.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag hade en kniv på mig som jag fick av någon random snubbe och hade tagit fram den i handen, och fast jag hade läst på reglerna noga så förstod jag inte riktigt att en kniv räknades som ett kriminellt föremål eftersom att det är något alla kan ha tillgång till i hemmet, Men nu Efteråt förstår jag att jag inte ska involvera mig i någon form av kriminelitet på det visset och igentligen inte ens ska ha tillgång till sånna föremål in-game. Efter denna ban som varade 1 h läste jag igenom reglerna ännu en gång och fråga andra hur de tolkade reglerna så jag fick ett annat perspektiv. Efteråt gick jag in ingame och kastade bort kniven för att inte försätta mig i en sådan situation igen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat kört annorlunda och lite lugnare, Permobilen dock såfort du svänger så åker den upp på 2 hjul men hade självklart kunnat kört lugnare och kanske vissat med /sme att båda satt bältade.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Självklart att jag ska köra lugnare och vara extra tydligt med vad som händer i mitt RP så att folk som bara får en snabb inblick i det kan förstå sig på hur RP situationen ser ut.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka