Nekad thomasbergman1 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

thomasbergman1

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 10 April 2003

Vad heter du på discord? HSS#9244

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? 385,6

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 7-12 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag så fort jag har slutat skolan.

Hur många timmar har du på FiveM? 385,6

Vad heter du? Anthony

Hur gammal är du? 17

Har du B-Körkort? Nej

Varför vill du bli polis? Därför att jag har växt upp med en plast mamma som är polis och har mycket erfarenhet om just lagar och regler. Jag tycker även att det är kul att prata med människor och hjälpa till ute i samhället. Jag tycker jobbet är intressant och lär mig mer och mer för varje dag som går (kan ganska mycket om man får säga det).

Varför ska just du bli anställd? Därför att jag har väldigt mycket erfarenhet eftersom att min plast mamma är polis och jag brukar även spela LSPDFR. Jag tycker som sagt även om att hjälpa folk och låta folket känna sig trygga, åka och prata med folk och kolla så att allt är lungt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är glad, pratsam, tar inget illa upp, hjälpsam, rättvis och positiv.
Jag kan inte komma på just nu vad mina svagheter är men jag får suga på den karamellen och återkomma.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja, har ju som sagt en plast mamma som är polis och därför har jag ganska bra koll på lagar och regler då vi brukar prata om det då jag är intresserad av det yrket.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Gärningsmannen om han är 18+ åker dit för grov olovlig körning, vårdslöshet i trafik samt böter. Det kan bero på mycket, om gärningsmannen har haft körkort tidigare, om hen har gjort det för att det är en livs nödsituation osv osv.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag trycker på "nödknappen" så springer jag ut till min kollega och stoppar blödningen och håller hen vid liv vid inväntning av backup och ambulans.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag lyder chefen.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag backar och försöker lugna ner mannen som viftar med kniven. Lugnar mannen inte ner sig använder jag teaser om jag har en, annars använder jag pepparspray. Jag avlossar inga skott om inte mitt liv står på spel.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är hur man pratar i sin radio. T.ex "1940 till 1820 kom" osv.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är vad poliserna gör från en början till ett slut. T.ex att poliserna börjar med att prata med gärningsmannen, sedan drar upp hen mot väggen och säger åt hen en gång till, sedan brottar ner hen osv, till sist, "trappan" längst upp är då man använder vapen mot gärningsmannen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka