TheTaztic | Polismyndigheten Ansökan [IsakGE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

TheTaztic

Icke Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 24 November 2007

Vad heter du på discord? TheTaztic#9188

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 40 timmar (nytt steam konto)

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer att vara väldigt aktiv på helgerna, ca 5-6 timmar om dagen fast vardagarna när det är skola och sånt kommer jag att bli mindre aktiv pga jag har mycket läxor samt vill bara fokusera på skolan.

Vad heter du? Pontus Andersson

Hur gammal är du? 31 år gammal

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Jag är simkunnig.

Varför vill du bli polis? Därför att jag vill ha ett yrke som är både fysiskt och mentalt utmanande där inte varje dag ser likadan ut. Jag vill också hjälpa människor så att dom känner sig säkrare ute i staden. Jag har alltid viljat jobba inom försvaret då jag strävar och verkligen brinner för det polisiära arbetet dsmt att skydda stadens invånare så att dom får en säkrare vardag eftersom att jag har sett mycket kriminalitet och fått nog och vill bidra med att få stopp på det.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Vad jag tycker är en viktigt uppgift för polisen är att både att göra staden till en tryggare plats för invånarna i vardagen och att förebygga och förhindra att brott sker och att arbeta i yttre tjänst och med utredningsåtgärder som till ex ta upp anmälningar, hålla förhör och ta föremål i beslag, att polisen ska ha kunskap om vilka lagar som gäller, kunna och vara glad att prata med folk, klara av stressiga/hetsiga situationer. Kommunikation är också en väldigt viktig del inom de polisiära yrken som till ex TTT som är en förkortning på Tänk, Tryck, Tala, som är väldigt viktigt att tänka på när du vill få fram något du vill säga i radion.

Vad vet du om yrket i helhet? Man måste vara mogen och kunna prata med människor, ha viljan att jobba med människor, man måste behandla alla lika oavsett vem det är eller om du gillar hen eller inte, och att inte ge till ex lättat straff för folk man känner eller är släkt med för som sagt alla ska behandlas lika, försöka att inte visa sina svagheter då respekten kan sänkas för den polisen, att det är ett krävande jobb om båda kan vara farligt fast fortfarande roligt, slitiga arbetstider och arbetsförhållanden men som sagt roligt, allra viktigaste är att man bara använder sina vapen eller dödlig våld i livshotande situationer och om det verkligen behövs och samtidigt tänka på våldstrappan

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, eftersom att jag har jobbat inom Unives polismyndighet innan då jag var polis/kriminal inspektör samt arbetade som biträdande enhetschef för MC-polisen samt inom FRI (Förstärkt Regional Insatsstyrka) Piketen. Så jag vet hur man ska agera och reagera under stressiga situationer samt hantera dom, samt redskapen som används inom polisen, som till ex det vanligaste: Elchockspistolen, ASP batongen och P226 Sig Sauer, en pistol från det tyska företaget Sauer & Sohn som innehåller 15 patroner för kalibren 9mm, kan också variera beroende på olika kalibrar.

Hur är du som person? Jag är en väldigt hjälpsam, trevlig, lugn och diciplinerad person som strävar och brinner för de så kallade ‘’blåljusyrken’’!

Är det något vi bör veta om dig? Näe inget speciellt!

Senast ändrad:
Tillbaka