Accepterad Theo_23 | Polismyndigheten Ansökan [Oskar]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Theo_23

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 22 Juli 2021

Vad heter du på discord? Theo_23#7174

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 200 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? nästan varje dag

Vad heter du? Theo collAnder

Hur gammal är du? 25

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? ja

Varför vill du bli polis? Då jag varit polis i tidigare städer och tyckte om yrket väldigt mycket. Jag älskar att hjälpa folk och tar gärna de fall som har med att hjälpa individer som kommit snett och så vidare. Jag känner att jag vill bidra till samhället så gott som möjligt och det är enligt mig delvis genom att vara en polis.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att vara neutral, vara lugn och att ha tålamod. Anledningen till att detta är viktigt är då man helst ska kunna förebygga och förhindra brott innan de sker. Man måste ha tålamod och vara lugn, annars kommer man inte kunna nå ut till samhället och få folket att behandla varandra och sig själva bättre. Jag tror starkt på att prata med folk som kan ha hamnat snett i samhället hjälper, och att får polisen att framstå som en kompis och inte en fiende från början.

Vad vet du om yrket i helhet? Har jobbat en del som polis i tidigare städer som möjligtvis kan ha haft andra arbetsmetoder i polisyrket. Men jag vet att man måste, som sagt, ha tålamod och vara lugn för att inte göra felaktiga beslut som potentiellt kan vara skadliga för samhället. Polisyrket kräver stora krav på individen som jobbar med det och det tar väldigt mycket på en. Jag är härdad då jag jobbat som polis tidigare.

Har du några tidigare erfarenheter? Japp. Jag har varit polis, bartender och så har jag flyttat runt ganska mycket och lärt känna nya folk flera gånger. Jag har under dessa år lärt mig att folk kan vara otrevliga och arga, men att nästan alla är snälla och schyssta innerst inne.
Ett speciellt fall jag en gång var med om i en stad jag bodde i för 2-3 år sedan, jag mötte honom längst inne i en klubb och han såg väldigt nedstämd ut med en drink. Jag gick fram till honom och bjöd på ett glas öl. Vi snackade om allt i livet och kom fram till att han kanske inte hade det så dåligt ändå, vi har fortfarande kontakt och jag har försökt få med honom att flytta till denna staden.

Hur är du som person? Jag är väldigt folkkär och snäll om jag får säga det själv. Jag pratar gärna med människor och försöker skapa kontakter med folk. Andra har beskrivit mig som omtänksam vilket kanske stämmer

Är det något vi bör veta om dig? Jag gymmar ofta och har en bra fysisk styrka, dessutom är jag en bra, men försiktig, bilförare.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka