Nekad thenameis_cc | Ban överklagan [Limpis]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

thenameis_cc

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/97236813/

Ditt Hex-ID: 11000013303fdaf

Vad är din discord tagg? name's cc#1260

Vem var det som bannade dig? BubbleGum

Hur lång tid var din ban? permanent

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? ⛔ Du har blivit permanent avstängd från Unive för: Korruption inom yrke, lagar bil gratis ~BubbleGum ⚠️En permanent avstängning går inte ut. Var god och respektera detta. ❗Felaktig ban? Du kan överklaga den på https://www.unive.se/bannad

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag lagade en bil utan att skicka en faktura till ägaren.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag lagade en bil åt en kille på piren utan att skicka en faktura till honom, Jag gick sedan för att skicka en faktura till en annan kille som behövde laga sin bil men blev bannad medans jag tog upp menyn.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var ej en felaktig ban men det var absolut att ta i aldelles för mycket med en permanent ban då jag inte ens har fått en varning förut och det var inte så att jag överhuvudtaget på något sätt gjorde rp värre eller mindre bra och kul för andra.

Jag har blivit bannad. Jag säger inte att det var en felaktig ban dock så var det väldigt onödigt att insta banna mig permanent innan man har hört hela historian. Regeln jag bröt emot var: "§ 4.10 Korruption inom yrken
Det är strikt förbjudet att vara korrupt inom ett jobb. Det kan handla om att man tar svart för att laga bilar samtidigt som man är anställd på en mekanikerfirma, eller liknande."

En av serverns mest användbara resurs är pengar. i och med att Falck inte har en ända krona i kassan och att jag inte har fått en ända krona i betalning på ett par dagar nu så tycker jag att det är fel av servern att sätta en regel som tyder på att man ej kan vara korrupt men inte sätta en regel som säger att man ska få betalt för jobbet man har gjort. Jag har tjänat mer på att vara arbetslös på A-kassan än vad jag gjort på falck. Så det är väldigt orättvist att få en permanent ban utan att få en varning då det först och främst är fel av den som styr Falck. Men även olagligt att jobba svart(IRL). IRL så hade den som har ansvaret inom falck fått fängelse för att inte ge en lön så det är väldigt ironiskt att jag ska få en permanent ban för att göra misstaget som jag begått men (ägaren) av falck ska bara gå fritt utan ett skit.

Hur många tidigare avstängningar har du? Inga alls

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag fick ett par bans innan jag var medlem (ingen aning hur många) och jag lärde mig mycket från dessa bans och har aldrig gjort om dessa handlingar i spelet. Nu när jag är medlem har jag tagit tiden till att läsa och lära mig alla regler och har följt de så mycket jag kunnat.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat ge ägaren av bilen en faktura direkt istället för göra dealen jag nu gjort med honom (att få första lagningen gratis och sedan jobba utanför tjänst med honom).

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag kommer inte att laga någons bil gratis hädanefter och inser att jag gjort ett stort misstag. Jag kommer alltid ta betalt för en lagning/tvätt på bilen för ett rimligt pris beroende på bil och skador i framtiden. Förutom det, kommer jag att forstätta att bidra med underbar och väldigt rolig RP för både mig och många andra som älskat min RP med min karaktär, Markus.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, Jag förstår.

Grejen är att du lagar och säger att du måste jobba svart, vilket är direkt korruption inom yrke. En permanent ban är kankse överdrivet men jag kommer ge dig en 15 dagarsban och indragna roller istället.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka