Accepterad theapetrainer | Medlem ansökning [Chicaucau]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

theapetrainer

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
0
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/id/theapetrainer/

Vad är ditt namn i verkligheten? Adam

Vad är ditt discord namn? TheApeTrainer#7794

Vad är ditt födelsedatum? 31 Juli 2007

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Åke Rosenberg och är född andra augusti 1987, eller 2/8-1987 som vissa skriver. Åke har inte alltid haft det så lätt. Han må komma från en familj med en mycket bra ekonomi och har aldrig haft några svårigheter rent akademiskt, men att få kompisar och att vara social har han alltid haft svårt med. Åkes familj bestod av mamma Monica, pappa Giorgio och Åke. Han växte upp utan några syskon då pappa Giorgio var rädd att de också skulle bli som Åke, vilket han absolut inte ville. Giorgio har alltid varit en hård man som har jobbat hårt. Han kom även från Italien, därav det lite annorlunda namnet. Giorgio jobbade inom finans, ungefär samma som Fredrik Schiller jobbar med ifall ni någonsin sett Solsidan. Finans intresserade inte Åke på något sätt. Juridik däremot, som Monica arbetade inom, tyckte Åke var väldigt roligt och intressant. Åke följde ofta med när Monica agerade försvarsadvokat inom öppna rättegångar på tingsrätten för att betrakta mammas arbete. Det var fantastiskt tyckte Åke. Detta hängde även lite ihop med varför Giorgio och Åke inte passade ihop, de hade helt olika intressen. Giorgio älskade tre saker: pengar, kampsport och mat. Och de tre sakerna var inte Åke så värst intresserad i. Åke gillade mer att studera, spela tv-spel och att ta det lugnt. Något som Giorgio verkligen inte respekterade.
I skolan så hade Åke en kompis, Nicholai. Nicholai var en lite knubbig kille som hade flyttat hit från Sydkorea med hela sin familj på 8 personer. Åke och Nicholai hade bara tv-spelandet gemensamt, annars var de rätt olika egentligen. Men de var nog mest med varandra för att de inte hade några andra att vara med. På rasterna brukade Åke och Nicholai alltid sitta på samma bänk med varsitt gameboy i handen och spela samtidigt som de tryckte i sig snacks av olika slag. Åke var alltid den som betalade för snacksen, Åke hade till och med köpt Nicholais gameboy åt honom. Detta var på grund av att Nicholais familj inte hade så mycket pengar då båda föräldrarna var städare på skolan och behövde mata 6 ungar. Men, när man har en rik kompis så klarar man sig ändå, vilket Nicholai då hade. Medan de satt på bänken och spelade kollade Åke ibland upp och såg hur de andra barnen spelade fotboll och lekte lekar. Då och då frågade Åke Nicholai om de kanske inte skulle ta en paus för att gå och fråga ifall de också fick vara med. Nicholai sa alltid ”neeeeej, vi har det ju jätteroligt här ju, förstör inte detta nu ÅKE!”. Så Åke sket i det och fortsatte spela. Så här höll det på ända fram till slutet av nian. Åke hade fått toppbetyg. Då splittrades de då de valde olika gymnasielinjer. Detta brydde de sig knappt om dock då ingen av de var så beroende av den andra. Sedan gick gymnasiet, oförändrat för Åkes del då han fortsatte gå ensam med ultimata betyg. När det var färdigt gick Åke högskola och universitet inom juridik. Allt var oförändrat fram till en dag. När Åke var färdig med allt.
Åke vaknade upp dagen efter hans examen och hans pappa stod framför sängen. Han sa ”Vafan ska du göra nu då ÅKE?!”
Åke förstod ingenting men hann inte svara innan Giorgio fortsatte med ”Jag accepterar inte att ha en sånhär fjollig latmask under mitt tak.” Sedan kastade han ut Åke och svor på italienska att han inte var välkommen tillbaka. Så nu väntar hela livet framför Åke och han är redo på alla utmaningar som finns.

Varför ska just du bli Medlem på Unive? Jag har tidigare varit medlem på Unive för ungefär ett år sedan fram till någonstans i december har jag för mig. Jag tyckte redan från början att det var en väldigt rolig server med mycket möjligheter, bra rp och bra struktur i helhet. Som sagt då så har jag tidigare spelat på servern med medlemskap och har alltså mycket erfarenhet inom rp.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Bra rp och ett stort initiativ för att vara aktiv på servern, främst som advokat då jag var det förut och tyckte det var väldigt roligt.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man inte alltid behöver brinna för att det ska gå prima för en själv. Det kan lätt bli så att man blir girig när man vill att det ska gå så bra som möjligt för en själv och då kan det ske tråkigheter. Därför kan man ibland spela för motpartens vinst, som att man till exempel stannar när polisen kör efter en eller att man förlorar ett gängkrig men ändå är okej med det för att hålla en bra rp-nivå.

Hur hittade du Unive? Jag och en kompis hade varit borta från skolan ett tag och alla de spelen vi spelade hade börjat bli tråkiga. Så vi letade runt lite efter nya spel på youtube, twitch osv. Då upptäckte vi rp genom en youtuber som heter Cosmo. Vi laddade ner fiveM och kollade runt på olika servrar tills vi hittade Unive, vi blev mest intresserade då den hade flest spelare (och förmodligen har än idag) så vi testade och tyckte att det var väldigt kul.

Vidare till muntliga, du har 48 h på dig lycka till!

Godkänd intervju, välkommen till Unive
:unive:

Din Medlemskaps ansökan har Godkänts. Tråd flyttas till Medlemskap Ansökningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka