Nekad Thanos | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Thanos

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 30 Juli 2006

Vad heter du på discord? ItsMeThanos#6969

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1,295 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 5-7 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? 14.00 - 00.00

Hur många timmar har du på FiveM? 1,295 timmar

Vad heter du? Pjär Persson

Hur gammal är du? 30

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag ser inte så många poliser runt i staden. Jag har också alltid tyckt att bilarna och deras arbete är riktigt coolt. Det är mycket kriminellt som pågår och jag vill vara med och stoppa det eller minska det. Jag har också varit polis i andra länder som Los angeles och UK och jag tyckte det var mycket roligt.

Varför ska just du bli anställd? Jag har erfarenhet inom Polisen i Los angeles och London. Jag vet att man ska lyssna på den som sitter högre upp och man ska alltid hjälpa sina kollegor.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor
Jag kan hålla mig lugn.
Jag vet när man ska använda lethal och inte lethal.
Jag kan ta mycket press.

Svagheter
Min röst kan låta lite arg ibland
Jag kanske sover hela dagen ända tills på kvällen
Folk kan bli rädda av mitt utseende

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har varit polis i los angeles och i London. (ooc andra servar som utspelar sig i Los angeles och london)

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag skulle först be honom att gå ut ur fordonet. Efter det skulle jag sätta handbojor på honom och sedan fråga honom vart han fick bilen ifrån, varför han inte har sitt körkort och sedan ta honom till stationen för att fängsla honom.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först skulle jag anropa det i radion sedan skulle jag springa fram till kollegan och kolla om han är vid liv. Om inte är vid liv skulle jag göra hjärt och lung räddning för att sedan stoppa blödning på plats. Om han är vid liv skulle jag stoppa blödning på engång och sedan kalla på en ambulans. Medans jag väntar på ambulans skulle jag se till så att han håller sig vaken. Jag skulle också beskriva hur bilen såg ut till radion och att dom ska vara försiktiga med att närma sig bilen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Om vi är dom första där skulle jag börja med att spärra av området. Medans min kollega förhandlar eller håller upp rånarna tills alla andra enheter kommer. Eftersom att dom antagligen är högre rank än mig skulle dom förhandla medans jag ser till att inga civila tar sig in i det avspärrade området.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag skulle skrika släpp kniven medans jag har mitt vapen uppe. Min kollega skulle kunna ha elpistol. Om han springer mot oss så skulle min kollega först skjuta med taser men om inte det funkar eller att han missar skulle jag skjuta gärningsmannen. Om när han är på marken skulle jag ta bort kniven från hans händer och sedan kolla hans puls. Om han lever skulle jag stoppa blödningen på plats och vänta på en ambulans.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Man ska använda radion på ett bra sätt och inte prata ut eller skrika för ingen anledning. Man ska inte heller prata över någon som pratar.

Vad betyder våldstrappan? Det är vilken metod man ska använda. T.ex. om han inte är farlig kan man prata. Om han använder våld eller kämpar emot kan man använda våld till baka med en battong mot benet eller taser. Om han fortsätter kan man få en till enhet eller en hund att få ner honom på marken eller sluta kämpa emot. Om inte det funkar kan man ta battong mot kropp. Om han har vapen kan man använda ett vapen själv.

Tillbaka