Antagen tavisbroder. | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

tavisbroder.

Icke Medlem
Meddelanden
27
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Wilmer

Ditt discordnamn: tavisbroder.

Ange ditt födelsedatum 19 Mars 2010

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på Unive för att jag verkligen vill vara med och bidra till en rolig, rättvis och trygg RP-upplevelse för alla spelare. Jag tycker det är viktigt att ha ett aktivt och engagerat team som hjälper till att skapa en bra stämning och som finns där när det behövs. Det är något jag gärna vill vara en del av.
Jag har tidigare varit servervakt, så jag har redan erfarenhet av att hantera olika situationer, hjälpa spelare och se till att regler följs på ett lugnt och rättvist sätt. Genom det har jag lärt mig hur viktigt det är att kunna lyssna, vara tydlig och hålla sig lugn även när det blir lite stressigt.
Jag ser mig själv som mogen, ansvarsfull och någon som andra kan lita på. Jag gillar att hjälpa till och vill vara en person man känner att man kan prata med, oavsett om det är något stort eller litet. Jag kommer alltid vara opartisk i alla situationer oavsett om det gäller support eller andra ärenden.
Att få vara en del av staffteamet på Unive hade betytt mycket för mig. Jag är redo att ta det ansvaret och vill vara med och göra servern ännu bättre för alla som spelar här.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att den sociala RP:n har minskat en del på Unive. Många väljer ofta att skjuta i första utväg istället för att försöka lösa saker genom RP och dialog. Jag har också märkt att många fuskar med /me, exempelvis att man säger att man blivit medvetslös pga näringsbrist, men i själva verket blivit skottskadade. Jag har också märkt att främst några icke medlemmar rp:ar generellt dåligt ex att de tjuvkopplar bilar på allmänna platser oftast på sjukan, att de pratar ooc och att de struntar att rp:a på skador och att de snor bilar som dom därefter vdmar folk med

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? När det gäller problemet med minskad social RP och fusk med /me, tycker jag att det är viktigt att vi i staffteamet agerar tydligt men rättvist. Vid allvarligare regelbrott skulle jag ta personen till support och diskutera situationen tillsammans med andra staff och mods för att säkerställa att vi gör rätt bedömning. Vid mindre allvarliga brott kan det räcka med att säga till personen direkt eller i vissa fall ge en snabbare konsekvens som till exempel en temporär bann.
Jag kommer alltid ha i åtanke att alla är människor och kan göra misstag, så det är viktigt att bemöta spelare med respekt och ge dem chans att rätta till sig innan vi tar hårdare åtgärder.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som staff innebär att alltid vara rättvis, lugn och respektfull mot både spelare och kollegor. Det handlar också om att följa reglerna och visa ansvar i sin roll.
För mig är det viktigt att agera professionellt eftersom det skapar förtroende och en trygg miljö där alla kan känna sig välkomna. När staff är professionella blir det dessutom lättare att samarbeta och lösa problem på ett bra sätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer lägga upp mitt staffarbete så att jag rpar mest på kvällarna, eftersom det passar bäst med mitt privata liv. Jag planerar att lägga mer än hälften av min speltid på staffarbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag började för ca 1,5 år sedan med Unive, har tagit några pauser sedan dess, men är nu tillbaka.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej, endast som servervakt

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? inte vad jag kommer på

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka