Accepterad T4arget | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

T4arget

Aktiv Medlem
Meddelanden
664
Reaction score
132
Vad är ditt namn i verkligheten? Wiggo

Ditt discordnamn: T4arget#7107

Ange ditt födelsedatum 3 Maj 2008

Varför ska just du bli staff? Jag har tänkt på detta länge nu och väljer faktiskt att ansöka. Jag har börjat tröttna lite på att rpa, och vill istället hjälpa till att utveckla servern ännu mer än vad jag har gjort. Ifall jag blir staff som kommer jag att bidra med min extrema förmåga inom aktivitet. Jag tror att jag är en av dem mest aktiva som jag känner. Jag är som alla kallar mig en datanörd då jag sitter vid datorn dag ut och dag in. Oavsett vilket jobb jag har jobbat på så har jag varit extremt aktiv, vilket jag även är villig att vara som staff. Jag har själv märkt att det förekommer extremt mycket lall på servern. Folk som hoppar runt med cyklar, folk sloss haj vill osv. Det är en av sakerna som jag vill få stopp på som staff för att rp nivån ska kunna höjas så att inte folk kommer och stör ett scenario då dem hoppar runt på sina cyklar. Jag vill som staff kunna hjälpa till servern att inte sjunka i sin rp-nivå utan istället höja den för att alla ska kunna trivas på servern.
Som staff så MÅSTE man kunna ta ansvar, och jag själv känner att jag är mogen nog att kunna ta ett sånt ansvar. Jag har snackat mycket med staffs då jag har fått en liten blick på hur de faktiskt arbetar. Staff kommer vara något helt nytt för mig, men det är jag glad över för att jag gärna vill testa på något nytt på servern. Jag vill gärna hjälpa Unive att utvecklas till sitt bästa. Det kommer jag att göra allt i min makt för att Unive ska nå det. Unives rp-nivå har dem senaste dagarna minskats tycker jag, då det är väldigt många som cyklar runt och förstör jätte mycket för rpn för att dem hoppar in i folk och skriker och galer. Jag vill hjälpa till för att få ett ärligt stopp på det. Kritiken som man får kan jag 100% ta emot. Oavsett om den är +/-. Jag kommer ta emot kritiken och lära mig av det. Om det är negativ kritik, så istället för att ta det negativt så kommer jag istället ta lärdom av det och göra bättre nästa gång.
Som staff som gör man ju självklart ibland fel, alla gör misstag. Men som alla säger så lär man sig av sina misstag, tex ifall man skulle se ett scenario fel och banna fel person. Ifall jag som staff skulle göra fel så kommer jag lära mig av det och göra det bättre tills nästa gång.
Jag vill Unive det bästa och detta är ett av dem sätten jag kan göra större skillnad.

Support ansvarig
Du som support ansvarig ska ta emot support ärende. Du ska bemöta varenda person med respekt. Jag har lärt mig att behandla varje person med samma respekt som du skulle ge ägaren. Jag är väldigt glad och trevlig av mig och tycker att jag skulle passa grymt som support ansvarig för att det kräver positivitet och inte vara en sovandes zombie. Jag är väldigt aktiv på datorn då jag kan ta många support ärende. Ibland är supporten inaktiv då staffs inaktiva eller väldigt upptagna med annat, men jag kommer satsa allt för att supporten inte ska vara inaktiv.

Rp Ansvarig
Som rp ansvarig så ska man specca. Specca är något jag faktiskt ser fram emot att göra som staff. Som rp ansvarig gäller det att man tar ansvar och inte sitter och slöar. Jag älskar att arbeta oavsett vilket jobb det är. Jag är iprincip aktiv hela tiden då jag alltid arbetar om det är så är som polis, något annat yrke eller om det kommer bli så staff. Jag kommer att vara aktiv som rp ansvarig för att kunna hålla koll så att alla sköter sig på servern.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Cirka 15 - 22 Måndag - Torsdag
11 - 03 Fredag till söndag
Sedan 24/7 under lov osv.
Jag sitter ju inte alltid vid datorn, men majoriteten av tiden gör jag det. Så jag kommer ju vara utomhus med polare, göra läxor osv.

Hur länge har du spelat på Unive? 3 månader tror jag

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har aldrig varit staff på någon server. Men jag har faktiskt lärt mig lite från bland annat staffs och streams.
Jag har bland annat lärt mig några commands.

/ban (Du temportärt avstänger en person från servern)
/kick (Du kickar en person från servern)
/svban (Du bannar en person i högst 24 timmar)
/unban (Du tar bort en avstängning)
/revive (Du revivar dig själv)
/revive (id) (Du revivar någon annan)
/goto (Du tpar till en annan person)
/bring tror jag det heter (Du tpar en annan person till dig)
/freeze (Du fryser en person så hen inte kan röra sig)
/unfreeze (Du tar bort frysningen på personen så hen kan röra sig)
/dv (Du tar bort fordon)
/addkey (Man ger nyckel till en person om jag inte minns fel)
/giveitem (Du ger ett item till en person)
/setjob (Du ändrar jobb på dig själv eller någon annan)
/noclip (Du sätter av/på så att du kan flyga runt)
/ooc (Du skriver ett meddelande till hela servern om jag inte minns fel)
/who (Du kollar om personen är Icke medlem, medlem, krim)
/m (Du pmar personen ingame)
/openpanel (Du öppnar jobbpanelen inom ett yrke)
/sc (Du skriver i staff chatten)
Det är dem jag vet. Men jag vet även att det finns många fler att lära mig ;)

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Krim och jobb. Känns att det är de som är mest off helt ärligt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka