Nekad Sydow2 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Sydow2

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Sydow1/

Ditt Hex-ID: steam:11000013e5ecb52

Vad är din discord tagg? sydow.1

Vem var det som bannade dig? Philip320

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern, Forumet

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-02-27 183048.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Beslutet är lite kontroversiellt. Enligt mig gjorde jag inte ett fel som borde resultera i en blacklist men kan ändå förstå att jag gjorde ett fel. Grejen är så att allt är baserat på ett missförstånd. Akam valde att göra något slags test där han skrev ut att han sålde sina patenter för 1 miljon kronor styck ingame. Då akam spelat på servern sedan 2020 och det där är en sådan sak som spleare gör innan dom säger upp sina roller och lämnar servern skrev jag till honom och frågade varför. Efter en lång konversation så blev jag p bannad då jag nästan misslyckade testet (kan förklara mer senare.) Här är dock där missförståndet kommer in. Min F.d Kompis som jag såg som en blods bror som har haft bra kontakt med philip innan väljer att skriva till honom på ett respektablet sätt men märker att han är blockad vilket får han att bli aggresiv istället och på ett sätt hota philip. Jag har dock aldrig bätt honom skriva till philip utan jag berättade enbart att jag var bannad då jag kännde mig skyldig till det då pengarna jag la på servern var delvis honoms.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och akam förde en dialog om hur han sålde sina pengar för ingame pengar då han har det svårt ekonomiskt irl (finns bevis på det) Sedan när jag går och hämtar dricka och kommer tillbaka är jag p bannad från allt förutom forumet. Här kommer mitt mistag in där jag valde att istället börja skriva till kompisar för att få kontakt med staffs och förklara min del där då min kompis som skrev hotfullt till staffsen kommer i bilden. När han då pratat med bland annat emilia och de andra så går jag in på forumet och ser att jag är permanent bannad där. Jag förstår hur det ser ut men jag har inte bett någon skriva hotfullt till staffs. vilket jag kan bevisa.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Som jag skrev ovan är det kontroversiellt. Men jag måste erkänna att jag gjorde fel som inte höll mig till att få kontakt över forumet.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag var grön spelare innan detta. Absolut att jag haft banns 2021-2023 också men 2024 låg jag på typ 2-3 banns på hela året om ens det.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag inser ju nu att det var ett misstag att kontakta en person som visade sig vara så omogen och inkompetent att han valde att skriva till Philip på det sättet. Jag borde istället ha gjort en överklagan, väntat på svar som alla andra och accepterat mitt misstag. Det enda jag egentligen vill är att få komma tillbaka till Unive. Jag började här 2021, och de minnen och vänner jag har här betyder mycket för mig. Jag förstår att mitt agerande var fel och att det får konsekvenser, men jag har lärt mig av mitt misstag och har reflekterat över vad jag gjorde fel

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att det är mycket bättre att vänta på att saker ska lösa sig på rätt sätt, istället för att snabbt klaga till andra. När jag vände mig till personer som inte hade fullständig insikt i situationen, ledde det bara till beslut som var lika dåliga som mina egna. Det hade varit mycket bättre att vara tålmodig, följa de rätta processerna och acceptera att vissa saker tar tid, istället för att agera impulsivt och göra allt mer komplicerat. Jag har också insett vikten av att noggrant tänka över mina beslut, eftersom varje handling kan sätta igång en kedjereaktion.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka