Antagen sxgg_ | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

sxgg_

Icke Medlem
Meddelanden
159
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Sigge

Ditt discordnamn: sxgg_

Ange ditt födelsedatum 27 November 2010

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag ska få bli en del av staff teamet pågrund av olika anledningar. Delvis är det för att jag vill testa något nytt på unive, för att vara staff har jag aldrig varit sen jag blev medlem på unive runt 2021. Det är en av dom anledningarna som har fått mig att ansöka, men några fler anledningar är som att jag vill kunna bidra med mitt arbete genom att utveckla servern på ett bra sätt, såsom att börja prioritera folk som inte kan bete sig på servern, och ett exempel på det är folk som bara kommer in för att skjuta och inte bidra med några roliga scenarion alls eller bara allmänt folk som kommer in för att lalla och begår regelbrott ofta. Jag vill också kunna samarbeta med andra staffs i teamet genom att hjälpa i reports/help med nån mer, hjälpa om det är ett beslut som behöver tas m.m. Detta är en del anledningar som gör att just jag borde bli staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag tycker främst som inte fungerar i unive just nu är krim rpn skulle jag säga. Varför jag tycker det är för att folk inte riktigt bryr sig om att bidra till bra scenarion. För det jag har märkt när jag har rpat själv som krim är att folk tänker bara på shoot/loot, folk åker runt i bilar och letar efter så kallade "opps" och vill allmänt skjuta och få vapen av dom. En annan grej inom det är att om man blir kidnappad så tänker dom först på att ta vapen samt att man ska skicka över pengar annars så dör man. Det är riktigt tråkigt inom min syn eftersom det bidrar inte riktigt någon social RP alls. Sen när folk åker med sina bilar och hoppar ut på folk och siktar direkt för huvudet, istället kan man sikta däck och genomföra lite social rp.
Sen finns det såklart andra problem som att folk inte riktigt tar RP seriöst, som att när man krockar så tänker man inte alls på powergaming eller något sånt. För det har jag sätt väldigt mycket att folk inte tänker på det.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det jag och dom andra i staff teamet kan börja göra för att lösa dessa problem kan vara att vi i staff teamet borde kommunicera vad för förbättringar man kan lösa, genom att hålla mer möten med kriminella på servern så att dom faktiskt fattar detta problem vilket i dagläget brukar hända att ha möten med kriminella där man går igenom hur ett bra scenario går till, sen att man borde sätta upp mer tydliga riktlinjer för kriminella hur scenarion ska spelas som att man bör skjuta i sista tillfället. För i verkligheten skjuter man inte hela tiden liksom. Sen om det behövs, så kan man begränsa vad man får ta från folk och i vilka mängder, samt att det finns en rp logisk anledning till att man tar grejer. Staffs borde bli lite hårdare och ha mer koll på när dessa grejer händer.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Hur man agerar professionellt i staff teamet är att man alltid ska visa att man är professionell, genom att alltid prata i god ton, respektera andra, absolut INTE abusa perms. Och det är väldigt viktigt att man agerar professionell eftersom att vara staff är en hög roll där man bör veta vad man håller på med, man kan absolut inte hålla på att lalla runt t.ex. Utan när man är staff borde man seriös så att man inte gör något fel osv.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Det jag tänker att jag gör är att under vardagar så RPar man lite mer eftersom att då är det inte lika aktivt som på helger osv. Men jag kommer fortfarande prioritera att göra staff arbete varjedag. Sen i mitt privataliv så är jag inte riktigt upptagen, jag brukar komma hem varje dag på vardagar runt 16:00 och då har jag tid för annat. Jag kommer absolut göra mer staff arbete än vad jag kommer att RPa.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat unive sedan augusti-september 2021. Det är en lång period men jag har däremot blivit borttagen från discorden runt 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej inte inom RP server.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Alltså egentligen spelar det inte riktigt roll vilket område jag får bli i, men dom jag har tryckt in tycker jag att jag passar som bäst i och kommer kunna arbeta bättre inom.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka