Nekad SverigeeDemokrat | Ansökan till avrättning [Fader Groggen]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SverigeeDemokrat

Icke Medlem
Meddelanden
82
Reaction score
7
Vad är ditt discord namn? SverigeeDemokrat#3470

Vad heter personen på discord som ska bli avrättad? Vible#8113

Av vilken anledning ska personen avrättas? Då jag under en längre tid varit polis och biträdande polischef så var yrket något jag brann för. Var glad varje dag när jag kom till jobbet, kom närmare och närmare kolegor och lärde även känna andra personer inom sjukvård och även på sequritas inklusive ett antal civila som man brukade stöta på. Jag var så glad över mitt jobb och kunde verkligen känna mig stolt. Men helt plötsligt fick jag sparken! Visste inte vad som hade hänt, kom bara till stationen och mitt keycard fungerade inte. Jag blev jelt förstörd och mådde extremt dåligt. Jag vill nu hämnas och eftersom att jag medans jag var polis tyckte kåren sköttes dåligt så ville jag hämnas på Rikspolischefen då han tog min dröm, mitt liv och mitt leverbröd ifrån mig helt utan förvarning.

Hur ska personen Avrättas? Med tanke på hur ledsen jag är över att förlora jobbet på ett sådant sätt så bryr jag mig inte om konsekvenserna. Hade tänkt att skjuta honom snabbt och enkelt och sedan springa/köra från platsen, inte mer än så. De ska gå snabbt och vara smidigt men platsen ör osäker.

Med vilket vapen ska han avrättas med? Jag hade tänkt att använda en AK-47 eller en Pistol. Detta beroende på hans dåvarande plats. Ser jag honom framför mig på gatan blir de nog pistol men lyckas jag få information om hans plats blir de förmodligen med AK-47 för att höja chansen till att få ett dödande skott.

Hur många personer kommer det va under avrättningen som hjälper? Jag själv kommer att vara den som skjuter men kan hända att vi är 2-3 personer i bilen för att köra därifrån. Men de kan vara mellan 5-10 personer som är inblandade totalt. Detta då jag kommer ha folk som kontaktar mig om hans plats, tid mm.

Vad heter personen ingame? Tedd Kvist

När ska han bli avrättad? Osäkert då detta handlar om en katt och råtta lek. När jag får tag i honom kommer händelsen att ske (detta med hjälp av andra som ger i formation mm)

-rep, läs gärna min reflektion

Som föredetta anställd hos Polisen är ditt tillhandagångssätt väldigt dåligt. Att RPa innebär att man ska göra så verklighetstrogna scenarion som möjligt, detta är någonting som du bryter totalt just nu.

Ett tips (från en mycket erfaren RP;are) är att du väljer att samtala med Tedd kring ditt avskedande. Här är det viktigt att du lyfter LAS, alltså lagen om anställningsskydd!!, då det är en av de viktigaste lagarna i Sverige och att han precis bröt mot denna. Enligt LAS har du rätt till dokumentation för ditt avskedande MINST 1 vecka före dagen då avskedet skall ske. Denna dokumentation ska innehålla samlad information kring de skälen som ligger till grund för ditt avskedande.

Efter att Tedd har delat dessa dokument till dig har du hela 2 veckor på dig att granska dokumentationen för att sedan göra en bedöming kring ifall samtliga anledningar stämmer eller ej. Här får du gärna koppla in en advokatbyrå där de erbjuder en arbetsrättsjurist för att få extra stöd i din bedömning.

Om du anser att följande anledningar i dokumentationen är felaktiga får du, enligt svensk lag, ta vidare fallet till ditt fack (Polisen har egentligen ST, men du kan vända dig till Trygghansa i RP;t). Dessa ska sedan hjälpa dig att ta fram dina rättigheter för att hjälpa dig att överklaga avskedsbeslutet och göra en stämningsansökan mot Tedd. Denna ansökan skall egentligen gå till JO men kan kanske istället gå till "staten" här? (Gör en ticket och kolla!)

I din stämningsansökan skall du, med hjälpande hand av Trygghansa, beskriva vad du anser har gått fel i din avskedsdokumentation och sedan skall du utförligt förklara varför du anser det är fel. I detta fall kan du antingen kräva din anställning tillbaka samt ha rätt till ersättning i form av skadestånd för förlorad arbetstid + plötslig ekonomisk förändring i och med brott mot LAS. Här har också "staten" rätt att göra en prövning kring om Tedd är lämplig nog att behålla sin roll som chef eller ej. I och med detta kan man även passa på att byta ut ledningen hos Polismyndigheten.

Fördelar med detta alternativ?
Fördelarna med att använda mitt sätt är enligt RPn's "lagar" många.

1. Dels bjuder du in fler parter och låter dessa bygga ett långvarigt och roligt scenario som kan utspelas under en längre tid.
2. Viktigt att lägga en tanke på är att scenariot som du har planerat i förväg kan sluta i katastrof då de kan förekomma misstolkningar, kortare scenarion och himmelska diskussioner i support.
3. Oavsett hur ditt scenario slutar man kan bygga vidare på det. Antingen förlorar Tedd sin roll som Polischef och därmed måste man hitta någon ny som kan ersätta. Detta kan leda till demonstrationer och debatter. Här har även Tedd världens chans att ge igen på dig genom att sabotera ditt jobb, vilket i sin tur kan leda till ännu mer scenarios.

Nackdelar med detta alternativ?
1.
Det måste finnas fler människor som vill bygga längre scenarios där fler är inblandade och som inte bara vill bli klara med alla scenarios så fort som möjligt. Jag har tidigare funderat på att ansöka om att få öppna en egen advokatbyrå då jag tidigare har mycket erfarenhet kring lag och rätt. Om jag lyckas att få igenom min ansökan är du varmt välkommen förbi för att få hjälp i ditt ärende.!
2. DU måste ha viljan att driva igenom detta, ha tålamod!

Har du mer frågor eller vill ha mer tips? Kontakta mig gärna på Discord: Crazy#9195

+rep gör en video när ni avrättar han med yxa och knivar. Va inte tråkiga och döda honom med vapen. Låt honom känna hans blood

-rep, läs gärna min reflektion

Som föredetta anställd hos Polisen är ditt tillhandagångssätt väldigt dåligt. Att RPa innebär att man ska göra så verklighetstrogna scenarion som möjligt, detta är någonting som du bryter totalt just nu.

Ett tips (från en mycket erfaren RP;are) är att du väljer att samtala med Tedd kring ditt avskedande. Här är det viktigt att du lyfter LAS, alltså lagen om anställningsskydd!!, då det är en av de viktigaste lagarna i Sverige och att han precis bröt mot denna. Enligt LAS har du rätt till dokumentation för ditt avskedande MINST 1 vecka före dagen då avskedet skall ske. Denna dokumentation ska innehålla samlad information kring de skälen som ligger till grund för ditt avskedande.

Efter att Tedd har delat dessa dokument till dig har du hela 2 veckor på dig att granska dokumentationen för att sedan göra en bedöming kring ifall samtliga anledningar stämmer eller ej. Här får du gärna koppla in en advokatbyrå där de erbjuder en arbetsrättsjurist för att få extra stöd i din bedömning.

Om du anser att följande anledningar i dokumentationen är felaktiga får du, enligt svensk lag, ta vidare fallet till ditt fack (Polisen har egentligen ST, men du kan vända dig till Trygghansa i RP;t). Dessa ska sedan hjälpa dig att ta fram dina rättigheter för att hjälpa dig att överklaga avskedsbeslutet och göra en stämningsansökan mot Tedd. Denna ansökan skall egentligen gå till JO men kan kanske istället gå till "staten" här? (Gör en ticket och kolla!)

I din stämningsansökan skall du, med hjälpande hand av Trygghansa, beskriva vad du anser har gått fel i din avskedsdokumentation och sedan skall du utförligt förklara varför du anser det är fel. I detta fall kan du antingen kräva din anställning tillbaka samt ha rätt till ersättning i form av skadestånd för förlorad arbetstid + plötslig ekonomisk förändring i och med brott mot LAS. Här har också "staten" rätt att göra en prövning kring om Tedd är lämplig nog att behålla sin roll som chef eller ej. I och med detta kan man även passa på att byta ut ledningen hos Polismyndigheten.

Fördelar med detta alternativ?
Fördelarna med att använda mitt sätt är enligt RPn's "lagar" många.

1. Dels bjuder du in fler parter och låter dessa bygga ett långvarigt och roligt scenario som kan utspelas under en längre tid.
2. Viktigt att lägga en tanke på är att scenariot som du har planerat i förväg kan sluta i katastrof då de kan förekomma misstolkningar, kortare scenarion och himmelska diskussioner i support.
3. Oavsett hur ditt scenario slutar man kan bygga vidare på det. Antingen förlorar Tedd sin roll som Polischef och därmed måste man hitta någon ny som kan ersätta. Detta kan leda till demonstrationer och debatter. Här har även Tedd världens chans att ge igen på dig genom att sabotera ditt jobb, vilket i sin tur kan leda till ännu mer scenarios.

Nackdelar med detta alternativ?
1.
Det måste finnas fler människor som vill bygga längre scenarios där fler är inblandade och som inte bara vill bli klara med alla scenarios så fort som möjligt. Jag har tidigare funderat på att ansöka om att få öppna en egen advokatbyrå då jag tidigare har mycket erfarenhet kring lag och rätt. Om jag lyckas att få igenom min ansökan är du varmt välkommen förbi för att få hjälp i ditt ärende.!
2. DU måste ha viljan att driva igenom detta, ha tålamod!

Har du mer frågor eller vill ha mer tips? Kontakta mig gärna på Discord: Crazy#9195
Ville bara påpeka att en exakt likadan händelse faktiskt har hänt i verkligheten! Dock inte med en rikspolischef men med andra jobb. Att kidnappa någon eller att göra ett långt scenario av detta är bara dålig RP då de är en såpass "viktig" person men tack för din reflektion.

Din ansökan om avrättning har blivit nekad.

Anledning har blivit tillfogad i samtal och resonemang.

Detta är ett ställningstagande jag står bakom. (stor punkt)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka