Nekad Sv2 | Blacklist Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Sv2

Icke Medlem
Meddelanden
29
Reaction score
1
Blacklist-referens
ID: 865 — Övrigt
Anledning: försöker sälja vapen via swish
Personal: Alec
Datum: 2026-04-29
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Ja som sagt jag valde att skriva ut i en discord att jag säljer vapen i unive, detta var inte nåt jag ville göra i stunden men tänkte att hänt är hänt. Det som hände var att jag skrev såhär ''Säljer unive vapen kom pm'' oså kom det en kille som heter CS. och ''skrev jag vill köpa vad kostar det'' då skrev jag 100kr, han skrev 70kr jag sa ja, han var redo på att swisha men han slutade svara mig. Sen så blev jag inkallad till support av Alec, jag hoppade support o frågade vad som har hänt och där så sa de om de som hänt med vapnerna osv. Sen så blev jag p-bannad jag tycker dcok inte att jag borde blivit bannad för det utan fått en varning då jag är hyfsat ny till unive och inte ens hunnit köra en månad utan att bli p-bannad vilket jag tycker de borde kolla över lite innan de bannar, de hade kanske kunnat ge en varning och hålla ett litet mer öga på mig och se nom jag sköter mig och sköter jag mig så hade de kunnat ta bort den där varningen tänkte jag.

Tar du ansvar för det som hände? Ja, de klart jag gör men tycker ändå de är lite fel av dem. Då de kunde gjort de som jag sa ovan.

Vad har du lärt dig sedan dess? Jag har lärt mig att man inte ska skriva ut eller att man ska sälja vapen för irl pengar ig.

Varför ska vi ge dig en till chans? För att jag känner att jag vill ge servern bättre rp, samt att jag vill kunna utge mig själv lite mer denna gången då jag känner att jag verkligen vill spela på Unive, detta var nog bara ett misstag som jag inte kommer göra om.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1490 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Alec
Unive Staff

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka