Accepterad Sumbeanzzz | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Sumbeanzzz

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Domas

Vad är ditt discord namn? shreksmellsfeet

Vad är ditt födelsedatum? 26 Januari 2000

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Ingvar Invandrarsson och han är 23 år gammal. Han växte upp i en liten stad med sin mamma men hans pappa och mamma var inte tillsammans. Anledningen till detta var att pappan var hårt inblandad i gängbrott. Mamman tyckte att pappan var en dålig förebild och därför skildes de. För att hålla honmom borta från alla gäng och brott uppsakattade mamman Ingvar att plugga hårt och följua sina drömmar. Hon skulle ta hand om honom så länge han fick bra betyg och var fysiskt aktiv. När Ingvar blev större och större började hans drömmar växa med. Han kom fram till att han ville flytta hemifrån, till Singapore. Det var första gången som mamman inte stöttade honom, hon tyckte att det var alldelles för långt och därför skulle inte hon hjälpa honom finansiskt. Därför började han samla pengar för att kunna plugga där. Han jobbade hårt och brydde sig mycket om sitt jobb. Medans tiden gick började hans hat växa för sin mamma. Om hon skulle hjälpa honom skulle han kunna att åka till Singapore här och nu, men hon hjälpte aldrig. Ingvar insåg att att han blev äldre och äldre men pengarna räckte fortfarande till till. Han behövde pengarna snabbt. Efter mycket omtanke bestämde han sig för att träffa sin pappa igen, han hade byggt upp så mycket hat för sin mamma att han behövde bort från henne. Han skrev till pappan och de bestämde sig för att träffas. Ingvar tog även upp att han behövde finansiskt stöd. När de träffades hade pappan redan fixat jobb åt han. De skulle bara transportera några varor till andra gängmedlemmar. Efter jobbet fick Ingvar betalt och insåg att han kunde tjäna pengar snabbt och enkelt. Han fortsatte att jobba några månader till och tillslut fick han ihop mer pengar än vad han igentligen behövde. Vändningspunkten var när han ville lämna gänget, de lät inte han. Men Ingvar brydde sig inte. En kväll gick han hem och packade ihop, morgonen där på flög han till Singapore. För att straffa honom tvingade gängets ledare hans pappa att döda mamman, pappan hade inget val, det var antingen han eller hon. Efter några veckor fick Ingvar ett samtal från polisen att de hade hittat hans mamma död i hennes lägenhet, de påstod att hon hade blivet skjuten. Ingvar visste vilka det var som låg bakom detta, han visste att det var hans fel. På grund av all sorg hat han kände kunde han inte fortsätta att plugga, han var borta. Varje dag kändes som en dröm, allting var suddigt, han kunde inte koncentrera sig genom dagarna och hade ingen lust att anstränga sig. Allt han önskade var att få träffa sin mamma igen, att krama henne en gång till, att känna hennes lukt en sista gång, och det allra viktigaste - att säga förlåt.

Det har gått några år nu. Sorgen är kvar men Ingvar har lärt sig att hantera den. Efter att ha bott i Singapore insåg han hur mycket ha saknade Sverige. Men han kunde inte återvända till staden där han växte upp, där han var efterlyst i gängvärlden. Därför valde han att komma till Unive, där alla möjligheter fanns. Han ville bara hitta sig själv igen.

Vad kan du bidra med till serverns RP? jag kan bidra med att alla ska rpa så mycket som dom kan för att få till bättre rp på serven och lära folk sin läxa ifall om de gör något man inte får göra på serven. och hjälpa nya folk i staden så att de kan lära sig och hjälpa med mera saker ifall om de behöver. Utöver detta kan jag även stärka serverns förmåga att upprätthålla rollspelskrav och säkerställa att RP-reglerna följs. Jag kan till exempel hjälpa till att förklara RP-regler för nya spelare och påminna om pågående rollspelskonventioner.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att motparte ska kunna vinna i ett scenario och att man inte bara spelar för en själv, om man till ex är under pistol hot så kan man inte bara Lämna eller springa därifrån bara för att man inte ska låta de ta dina saker utan du måste göra de som dem säger till dig att göra och agera precis som om det vore det riktiga livet.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja jag har läst o förstått reglerna, tex, rdm är när jag dödar någon utan ett giltigt scenario.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej

Vidare till muntlig intervju. Du har 48h på dig att ta den. Lycka till!

Tillbaka