Accepterad ST4LTH | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ST4LTH

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 28 Juni 2006

Vad heter du på discord? elmep#2814

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 191

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag sitter just nu aktivt inne på servern kanske 2-4 timmar per dag med mer på helger så klart.

Hur ofta kommer du vara inne? Just nu sitter jag inne på servern iprincip varje dag förutom när något händer irl då.

Hur många timmar har du på FiveM? 191

Vad heter du? Gunnar Eriksson

Hur gammal är du? 36

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom det känns som ett roligt job och jag skulle vilja förändra samhället som vi lever idag och hjälpa de personer som är i nödd och som inte har någon annan att vända sig till

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd just för att jag väldigt bra med order och att lyssna och varför ni ska just anställa mig för det är eftersom att jag kommer satsa allt som polis jag kommer jobba hårdare än hårdast jag kommer kunna jobba med vem som helst utan att bli det minsta irriterad. Jag kan prata väldigt bra med alla och förstå båda sidorna av historian och kommer kunna vara bra på att agera hastigt i snabba situationer.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är bra på att prata med personer det kan vara inprincip vem som hälst, jag är snabbtänkt, jag är en väldigt lugn och sympatisk person, jag skulle kunna klasa mig som att jag har en väldigt stark metall sida och fysisk förstås.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? nej tyvär har jag inte det de förra ställena jag jobbat på är btr chef marja-lisa och försäljare brittas

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? I denna situation skulle jag ha skickat denna personen till fängelset eftersom han har kört väldigt fort och har inte körkort.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Det första jag skulle ha gjort är att försöka skjuta däcken på bilen så att de får det svårt att åka iväg det nästa jag gör är att kalla efter förstärkning eftersom det är en farlig person och det tredje jag skulle ha gjort är att kolla hur skadad min kollega är för om han har blivit skjuten någon stans så att han har tuppat av så kan jag inte lämna honom utan då bär jag in honom i bilen och kör efter dem men om han klarat sig och kan stå upp så skulle jag bara kört efter bilen direkt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? det jag gör är att utan någon slags våld komunicera om de har en gisslan och om de har en så skulle jag försöka få fram ett avtall om att få ut gisslan utan att bli skadad och när vi ahr fått ut gisslan så kan vi försöka få ett swat team att komma ditt typ som kan ta resten och om inte dem kommer så får alla poliserna som är där försöka vänta ut dem antar jag för det skulle vara för farligt för några vanliga poliser att springa in i ett bankrån.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? I den här situationen anser jag att det är bäst att använda min taser för att få ner den här personen på marken utan att skada någon, sedan säta handbojor på honom och tillslut söka igenom honom och komma på ett bra straff.

Förklara vad radiodisciplin innebär. radiodisciplin innebär att man aldrig ska snacka i radion i onödan och ett bra tänk gällande det är tänk-tryck-tala och med radiodiciplin kommer även ett par regler som man borde följa som t.ex att man säger kom när man pratat klart och väntar på att dne andra personen ska talla som är den mest basic regln att kunna men en av de viktigaste som är varför jag just tar den som förslag.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan visar de stegen man ska ta som polis mot en individ som beter sig dåligt t.ex om det är en person som går och skriker massa på stan så ska jag ju inte skjuta hen utan jag får ju självklart bara säga till personen att lägga av och om det fortsätter får jag ta till med ett trappsteg up i våld som man skulle kunna klassa som kroppskrafter och ta tag i personen och kanske brytta ner hen på marken om det ska behövas som jag då anser själv och ungefär så är den och jag får då bara ta i mer och mer våld varje gång de inte lyssnar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka