Accepterad spiffy | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

spiffy

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Erik

Vad är ditt discord namn? spiffy

Vad är ditt födelsedatum? 18 April 2004

Berätta om din karaktär. Anton Berggren, 19 år, 6 månader och 20 dagar gammal, är en ung man med en passion för bilar, något han ärvde från sin far, Anders Berggren. Anton har precis flyttat till en ny stad och drömmer om att få jobba som mekaniker där.

Han växte upp i en liten by där bilar spelade en viktig roll i människornas liv, och hans far var en duktig mekaniker. Under sin uppväxt följde Anton ofta med sin far till verkstaden och lärde sig grunderna i bilmekanik. Han älskade att ta isär motorer, förstå deras komponenter och sedan sätta ihop dem igen. Han spenderade otaliga timmar i garaget, experimenterande och förbättrande av olika bilar, alltid med drömmen om att en dag driva sin egen verkstad.

Nu, i den nya staden, är Anton fast besluten att följa sin dröm och hitta ett jobb som mekaniker. Han har ärvd sin fars skicklighet och passion för bilar, och han är redo att sätta igång och bevisa sin kompetens i den nya miljön. Livet i den nya staden är fullt av möjligheter och utmaningar, och Anton är redo att ta sig an dem och följa i sin fars fotspår som en framgångsrik mekaniker.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag har ett stort intresse för rollspel, och är en aktiv spelar. Jag har spelat på Unive i 5 dagar nu, och har redan blivit förälskad i communityt. Jag är bra på rp, då jag har rollspelat i totalt hundratals (om inte tusentals) timmar över åren.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det menas med att man ej ska försöka vinna och vinna hela tiden, utan istället prioritera kvalitén på rollspelet, och att alla ska ha kul och kunna njuta av rollspelet. Jag kan ge ett eget exempel: Jag har gjort några värdetransporter hos gruppe sechs, där jag blivit rånad vid ett fåtal tillfällen. Bilen som transporterar värdepengarna är svår att stoppa, och skyddar föraren (mig) ganska bra. När någon stannar sin bil framför eller brevid mig och rånar mig, så skulle jag kunna fortsätta köra (på ett sätt som håller sig till rp sitationen) och slutföra min värdetransport och få betalt, men detta skulle göra det tråkigare för alla, och minska kvalitén på rollspelet.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja. Några exempel är som följer: Metagaming är när du använder information i spelet som din karaktär inte skulle ha tillgång till. Till exempel, om din karaktär inte har hört en viss konversation, är det fel att använda den informationen för att fatta beslut i spelet. Ett annat exempel på meta gaming är om du skulle få någon info från discorden, och sen använda den i rollspelet. RDM, eller Random Deathmatch, inträffar när en spelare dödar en annan spelare utan en rimlig anledning inom spelens ram. Enligt § 1.4 | Generella Regler (a) - får du inte använda dig av communityt eller servern för att sprida reklam för andra servrar eller aktiviteter utanför communityt eller servern.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, en del. Jag har rollspelat på garry's mod ganska regelbundet i kanske 1.5 - 2.5 år nu. Jag har inte rollspelat särskilt mycket på FiveM, men har ett stort intresse för det. Jag har länge tänkt på att börja med FIveM då jag sett massa youtube videos på det, och det blivit väldigt populärt bland streamers som jag följer.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag följer trafikreglerna :) <--- Vilket inte är något speciellt, men nämner det ändå då jag kan tänka mig att det förekommer folk som inte gör det.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka