Inaktuell spaxz | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

spaxz

Medlem
Meddelanden
38
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Ali

Ditt discordnamn: spaxz#1838

Ange ditt födelsedatum 26 Augusti 2008

Varför ska just du bli staff? Jag tycker jag borde bli staff eftersom jag har rpat på unive ett långt tag nu och jag har lärt mig mycket om hur rpn är och att det är dags för mig att ta mitt ansvar och hjälpa servern så den blir perfekt och rolig att spela på. Detta kommer jag kunna utföra eftersom jag arbetar på ett lugnt och professionellt sätt som gör arbetet bättre för mig och de som jag arbetar med och för. Jag tycker även att jag borde bli staff för jag är mogen och vet hur man tar hand om ärenden som i support eller reports på ett moget sätt så jag kan få den som har gjort regelbrottet så de lär sig av det de har gjort när jag ger de ågärder så de inte gör om det igen. Och om det skulle hända att någon hoppar support på någon annan som har gjort regelbrott under ett scenario så ska jag se från bådas sida hur det ser ut och kolla om någon mer har gjort ett regelbrott men detta kan för det mesta dels utföras om någon har klipp eller om nån annan staff kanske har speccat eller jag. Med mitt jobb kommer jag göra rpn bättre och roligare då vi kan få bort de spelare som bara förstör servern och få den se dålig ut. För att göra detta så kan jag specca scenarios och se om folk gör relgelbrott eller att de bara lallar så kan jag prata med de och först ge de en varning om det inte var ett grovt regelbrott men annars så tar jag åtgärder. Och efter scenarios så kommer jag ta de till support och förklara vad som har hänt och vad som kommer hända om de gjort regelbrott. Jag vill även bli staff då jag har sätt hur rpn ser ut nu och jag vill vara en del av att göra rpn bättre och jag kommer bidra med att få folk att lära sig från sina fel när de gör regelbrott.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag inte tycker fungerar är hur spelare har svårt att följa vissa regler som sunt förnuft då folk gör helt orimliga saker som jag inte skulle kunna tänka mig någon skulle ha gjort IRL. Detta påverkar rpn mycket dåligt sätt då vissa folk som gör det gör det för att kanske kunna vinna scenarios som de inte klarar av att förlora eller så vill de bara lalla runt vilket gör servern mer lallig och det är det jag vill stoppa. Folk kan även inte följa fearrp och inte värnar om sitt liv. Detta har hänt mig många gånger i rpn när jag t.ex försökt kidnappa någon med ett vapen då jag ska kunna hota de att lyssna på mig och ta upp händerna men istället tar de upp vapen och börjar skjuta. Men en av de största orsakerna är den sociala rpn då folk bryter mot den ganska ofta men mest inom krim rpn då folk vill ta allt och alla genom bara att skjuta och det gör så att rpn blir tråkigare för många. Det kan bli roligare scenarios om man tar saker mer socialt då rpn utvecklas därifrån. Vapen tycker jag borde använda vapen på bättre och mer välplanerat sätt inom rpn.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi ska kunna lösa detta genom att specca på många scenarios då vi kan se om folk gör några regelbrott under dessa scenarios men detta sättet kan vi få tag på de som för problem till servern och ge de åtgärderna de ska få då det kommer kunna sjunka nivån på regelbrotten i servern. Vi kommer även ta support ärenden snabbare då om någon spelare har varit med i ett scenario där någon har gjort ett regelbrott då vi kan få tag på spelaren som gjort regelbrottet och ta de till support och snacka med de sedan ge de deras åtgärder.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är ganska viktigt att agera professionellt eftersom det gör så att vårt jobb ser bättre ut och när jag gör det på ett professionellt sätt så har jag en lugn ton med personen jag pratar med och försöker få de att förstå vad de har hänt och vad som kommer hända om de har gjort ett regelbrott. När jag gör det på det professionella sättet så kommer folk även uppskatta mitt jobb jag gör och det är en positiv sak för mig och mitt jobb jag gör för servern.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Detta kommer påverka min tid mycket men på vardagar kommer jag kunna jobbar mer med mitt staff arbete även på helger men jag kommer balansera det på ett bra sätt med mitt privat liv och rpn också såklart men på vardagar är jag aktiv från 17:00 till 21:00 och på helger från 14:00 till 23:00 men på helger kommer jag även kunna vara aktiv på morgonen och ibland mitt i natten.

Hur länge har du spelat på Unive? sen december 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff? nej men jag har lärt mig från andra staff och jag har kollat på hu de gör sitt jobb och jag kan regler väldigt bra.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Support

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

+rep Mogen och kunnig kille. Förtjänar en chans som staff då jag tror han hade gjort bra ifrån sig!!

+rep mogen skön kille hade passat bra som staff aktiv och förtjänar en chans

+rep är en väldigt bra rpare och kan reglerna väldigt bra jag har sätt han några gånger han är sjukt bra på att rpa han är också kreativ inom rpn

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka