Accepterad Sparky- | Ansökan till Servervakt [Tuggummi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

abc123sp

Icke Medlem
Meddelanden
118
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? Asem

Ange ditt födelsedatum 6 December 2009

Vad heter du på discord? Sparky#7303

Mellan vilka tider kan du oftast spela? På vardagar kommer jag hem från skolan ungefär kl 15:00. Därefter kan brukar jag spela till kl 18:00 eller 19:00. Alltså mellan kl 15:00 till kl 19:00. På helger brukar jag spela från kl 12:00 till kl 21:00 eller 22:00.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag gick med Unive denna sommaren i slutet av Juli och därefter blev medlem efter några dagar.

Vad skulle du göra om du blir servervakter? Jag kommer vara ganska aktiv och kommer aldrig abusa mina perms, använda de för onödiga saker eller flexa . Jag kommer inte köra runt stan och leta efter folk som lallar eller bryter mot reglerna osv. Jag kommer rp:a normalt och ha koll på min omgivning så att ingen gör något fel så som att bryta mot någon regel. Jag har också sett massa fordon runt i stan som är söndriga och har legat där i flera timmar. Det är inte så IRL att det finns massor av bilar runt staden som bara ligegr mitt på vägen. Jag kommer /dv dessa fordon så att det blir lite bättre RP nivå. Jag kommer ta bort min /toggleid när jag är med i en stor scenario. Jag skulle vilja göra Unive till en bättre plats där alla kan ha kul med varandra och inte låta någon som är inne i servern bara för att lalla, inte följa reglerna och vill förstöra för dem som vill ha kul här inne på servern. Jag vill även höja min RP nivå och andras genom att göra /m till dem först och skriva vad de gjorde för fel. Om de inte förstår så kickar jag dem och om det är en grov regelbrott så svbannar jag dem och skriver varför jag gjorde det och då kanske dem förstår vad dem gjorde för fel och då kan dem kanske läsa vad reglerna innebär och få bättre RP nivå och kan göra det kul för alla i servern. Jag kan även dva bilar som ligger ute på staden. Jag skulle också ressa någon som dog av en bugg.

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Det som får mig att vilja bli servervakt på Unive är för att jag vill hjälpa och förbättra min favoritserver. Jag är krim just nu och jag har sett många spelare och krim som bryter mot reglerna och då måste jag skriva en /report ingame och hoppas att en staff kommer och tar hand om personen. Det brukar oftast inte komma någon staff och då är det mer effektivare och snabbare om jag kan se deras ID hela tiden med /toggleid och sedan kickar eller svbannar personen. Jag ser också många kriminella som bara spelar efter makt och pengar (Powergaming 2) och då vill jag göra något åt det. För mig att vara servervakt och bidra till att göra Unive till en bättre server är det minsta jag kan göra.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Som sagt så vill jag hålla koll på servern så att det inte finns personer som bryter mot våra regler samt personer som lallar runt. Ingen vill ha en server där det finns massa fordon runt hela staden, därför vill jag "/dv" fordon som har legat där i flera timmar. Alltså, hur ofta ser man en trasig bil mitt på vägen IRL? Det finns fortfarande personer som bara vill bryta mot reglerna för skojs skull, därför vill jag kicka/banna ifall jag ser dem.

Varför ska just du bli servervakt? Som jag har skrivit flera gånger så är det för att hjälpa servern. Jag kommer vara aktiv och jag vill alltid hjälpa Unive så att den blir så bra som möjligt. Jag vill inte att t ex mods ska behöva släppa sina viktiga ärenden och leta efter fordon som de ska "/dv":a, det är servervakternas jobb. Jag vill underlätta jobbet för staffs genom att ta de små, små "ärenden" som att "/dv":a fordon och sparka eller banna folk som inte sköter sig.

Varför vill du bli servervakt? Jag vill bli servervakt för att göra rp nivån så bra som det bara går och minska lallet och personer som bryter mot reglerna. Varje gång när jag ser någon göra fel och lalla i kriminella eller någon annanstans så önskade jag att jag hade varit servervakt för att kunna sparka dem eller banna dem när de gör grova regelbrott. Det var just därför som jag gjorde den här ansökan.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon?
/kick (id) (anledning) : Detta sparkar en spelare, vilket innebär att spelaren kan ansluta direkt igen. /svban (id) (anledning) : Detta gör så att spelaren blir avstängd i 60 minuter. /sqlban (id) (dagar) (anledning) : Detta bannar en person i antalet dagar som anges. Man kan använda ”komma” i detta kommando som t.ex 0,5. /sqlunban (Hex-id) : Detta kommando tar bort någons avstängning (ban). /sqlbanoffline (Hex-id) (dagar) (anledning) : Detta ger en avstängning till någon som är offline genom ett Hex-id (permanent id). /sqlsearch (steamnamn) : Detta kommando gör så att man ser vad någons Hex-id är genom dennes steamnamn, som man kan se med hjälp av nästa kommando! /togglename : Detta visar allas steamnamn över deras karaktärer. /toggleid : Detta kommando fungerar lika dant som /togglename, men visar någons id. /who (id) : Detta tar reda på om någon är antingen Icke-Medlem eller Medlem, det kan även utöver medlemskap visa om någon har krim-roll. /revive (id) : Detta återupplivar en spelare. /noclip : Detta kommando gör så att man blir osynlig och kan flyga. /spec (id) : Detta kommado är som noclip fast man automatiskt följer efter en spelare. /goto (id) : Detta teleporterar en till en spelare. /skin (id) : Ger spelaren skin menyn /tpm : Detta teleporterar en till waypointen man satt på kartan. /bring (id) : Detta teleporterar en person till en själv. /freeze (id) : Detta gör så att en spelare inte kan röra sig. /dv : Detta tar bort det fordon som man är nära. /giveweapon (id) : Detta ger en spelare ett vapen som är tillgängligt på servern. T.ex /giveweapon (id) WEAPON_nightstick. /giveitem (id): Detta ger en spelare ett föremål som är tillgängligt på servern. /givemoney (id) (Antalet pengar) : Man ger antalet pengar som anges till en spelare. /clearall : Man rensar hela chatten för alla spelare. /clearinventory (id) : Man tar bort alla saker i någons inventory (Rensar). /setjob (id) (jobb) : Man ger en spelare ett jobb. /announce : Man skickar ut ett viktigt meddelande till hela servern. Det var allt jag fick med!

Är du whitelistad på serven? Såklart!

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Noll gånger!

Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka