Accepterad Sockerkaka | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lokeee

Icke Medlem
Meddelanden
100
Reaction score
12
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198986225031/

Ditt Hex-ID: 11000013d26e587

Vad är din discord tagg? Loke#6912

Vem var det som bannade dig? @Karimoooooo

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild_20230104_201649.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag var korupt inom yrke och tog pengar från jobbkassan för att betala bensin.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var ingame jag hade tagit några kunder som taxichaffuör cirka 10st jag hade kört alla och det var ganska dyrt med bensinen jag hade använt kanske 5000kr av mina egna pengar för att köra dom till sina destinationer. Och jag gick inte plus av att jobba på Taxifirman fast att jag har 300 i lön. Så jag åkte till taxifirman tog ut 60k och sa att alla ska få 20k i veckan att tanka bilarna för men räcker inte det så får man använda egna pengar bensinen kostar 1500kr per tank och man tar ut cirka 5 bilar om dagen och man ska fulltanka alla det blir en del pengar 7500kr om dagen det är väldigt dyrt. Jag hade planerat det så iaf jag skulle bara ha gjort detta till aktiva taxichaffuörer då dom inte ska vara offline och inte använda pengarna så dom alltså sparar dom då skulle dom absolut inte ha fått pengar. Men det finns 2 personer som är väldigt aktiva och dom behvöer nog dom pengarna för att kunna göra detta. Efter detta drog jag IRL iväg jag skulle fixa privata saker efter det så fick jag indragna roller p.g.a detta.Jag har förstått att detta är koruption men jag visste inte om det från början, För att bensinen e dyr och man tjänar inget på jobbet om man inte låter företaget betala den som det borde vara.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Detta var inte en felaktig ban jag förstår att dom banna mig för detta för det är koruption. För att Företaget ska inte betala för bensinen utan det ska man själv betala för har jag nu lärt mig. Men jag trodde faktiskt att man fick göra såhär eftersom att bensinen e så dyr och att man tjänar ingenting som att jobba som taxichaffuör t.e.x dom Provanställd tjänar 130kr dom skulle bara gå back i pengar. Man ska inte spela för bara makt och pengar men man vill ju ändå ha pengar för att ha råd med t.e.x ett hus eller en bil. jag har nu lärt mig denna regel och det kommer inte att repeteras igen.

Hur många tidigare avstängningar har du? 6

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. 1. En var att jag ljög i support om att jag inte hade rdmat en kille men jag hade det dom fick reda på det genom min kompis sa det till dom och då fick jag permanent ban.

2. En var att jag powergameade då körde jag in i en vägg och sprang bara därifrån då fick jag 1 dag tror jag. Men då var jag ganska ny inom rp och försökte fortfarande lära mig alla regler inom rp. Kan bara förklara snabbt: Powergaming: Det är att man använder sig av omänskliga krafter t.e.x som jag gjorde krockade in i en vägg i kanske 250 km/h och hoppade ur bilen som ingenting.

3. En var att jag hade jaktvapen på mig medans jag inte var jägare jag trodde att det var kriminella vapen om man säger så fast jag var inte kriminell så¨det var halvt krim utan krim. Då fick jag ban på 1 dag tror jag! Men nu har jag lärt mig att man t.e.x kan lägga sina jaktvapen i bilen om man är jägare.

4. Och att jag lallade på piren jag var med mina kompisar och jag låtsades ramla in i folks bilar efter det så blev jag bannad tror det var 1 dag men det har jag inte gjort om igen. Och nu har jag blivit bättre inom rp och kommer bidra med seriös rp och inget lall.

5. Och att jag var koruppt inom yrke och tjuvkopplade bilar från marja-lisa och jag hade fått indragen medlemskap för att jag gick in på en annan server i 10 min men tyckte den var dålig jag ville bara testa då fick jag indragen. Men jobbade ändå kvar på jobbet Marja-Lisa för jag trodde att jag hade kvar medlemskap men nu har jag lärt mig att man inte är koruppt inom yrke. Denna regel har jag brutit igen men detta var när jag var ny till rp och visste inte ens om att jag fick indragen medlemskap. Detta har jag iaf inte gjort om och det kommer inte hända.

6. En gång så vart jag tagen av polisen för jag körde ifrån dom och krockade då tog dom mig vi åkte till station efter det åkte vi till fängelset där mina kompisar var jag hoppade ut ur bilen med handbojor på och öppnade dörren till min kompis bil sen drog vi då blev jag bannad 5 dagar. Nu har jag lärt mig att det var Fail rp och att man absolut inte kan hoppa ut ur en bil och ta av sig bältet med handbojor det är helt omöjligt och att öppna en bildörr på 2 sekunder som jag gjorde man måste vända sig om och så.

ALLA DOM HÄR BANS VAR FRÅN KANSKE 6 MÅNADER TILLBAKA! Och jag fick dom när jag var ganska ny till rp och precis försökte lära mig reglerna. Det var väldigt svårt med reglerna i början men nu har jag lärt mig dom.

Jag har lärt mig av alla mina bans alltså jag har tagit lärdom och gör motsatsen till det jag gjort fel på bansen.

Jag tror att det var flera bans men dom kommer jag inte riktigt ihåg för dom var från tillbaka 6 månader sedan men jag har försökt komma ihåg alla åvan ^^.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja jag borde inte ha tagit ut pengar från jobbkassan på detta sätt jag borde ha frågat en Jobb ansvarig om jag fick ta ut pengar för just detta och förklarat min plan att ge 20k till dom aktiva Chafuörerna så dom har råd med bensin. Om dom inte är aktiva ska dom absolut inte få pengar. Men bensinen ska betalas av chafuörerna från och med nu om dom inte överklagar detta och jag behöver kontakta just Jobb ansvarig för att fråga om detta.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja nu har jag lärt mig att jobb kassorna absolut inte får tas pengar ut utan en riktigt viktig anledning. Jag kommer inte repetera detta och har nu lärt mig denna regel och kommer fråga Jobb Ansvariga om just sånna här saker. Jag kommer läsa igenom reglerna en extra gång också så jag verkligen till 100% kan allting.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Självklart! :)

Dina karaktärer har tagits bort permanent, om du gör detta igen då kommer du ALDRIG mer in här igen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka