Nekad snagg123 | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

snagg123

Icke Medlem
Meddelanden
59
Reaction score
11
Ange ditt födelsedatum: 9 Oktober 1999

Vad heter du på discord? snagg#4034

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 500 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? alla dagar i veckan

Hur många timmar har du på FiveM? 500 timmar

Vad heter du? Gustav Olle

Hur gammal är du? 21

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Gustav har alltid haft polis som ett dröm jobb sen han var en lite. han har alltid tyckt om polisen och alltid försökt hjäpa till om någon gör något fel. han vill alla sitt bästa och att alla ska få det rätt Vista.

Varför ska just du bli anställd? för att gustav är bra och smart bland folk han säger även vad som är rätt och fel. han säger till alltid när någon gör fel mer

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Gustavs styrkor som att vara polis är att han är rätt bestämd och har svårt för att ångra sig. han har mycket syn på vad som är rätt och fel. hans svagheter är att Gustav kan vara för snäll ibland eller för snål.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Gustav har kollat mycket på vad poliserna vad dom gör i vissa ärenden på nätthet. han har även hjälpt till ibland när han har kunnat. och även sagt till folk som har gjort fel

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? först så kollar tar jag ut han ur bilen och kollar om han har något som man inte ska ha på sig sen så tar jag han i handbojor och tar han till sidan kollar i hans bil om han har något i den sen så ger jag han böter och sen ringer jag bärgar och tar bilen och gör så att han inte kan ta körkort på en viss tid.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag ringer på förstärkning och ringer sjukvård. sen så försöker jag hjälpa min kollega med att stoppa blodet om han fortfarande lever samtidigt jag gör det så skriver jag ner vad bilden hade för regnummer. och ger det till dom som kommer på förstärkning så dom kan köra efter/ leta efter han

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? först så spärrar jag av gatan där rånet pågår kollar så att rånarna har ingen ut väg och blockerar dom vägarna sem kollar jag om vi är tillräckligt många poliser för att gå in och stoppa dom och om vi inte är det så kallar vi på mer hjälp och sen går in med dragna vapen sakta rum efter rum tills vi kommer till rånarna vi försöker stänga in dom så att dom inte har någon ut väg sen där har vi dom.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag försöker snacka med han och lungna ner ha och säga att han ska lägga sig på marken och släppa kniven om det inte fungerar drar jag en teaser och försöker få kontroll över kniven sen så tar jag han i handbojor och kollar igenom han om han har något annat farligt på sig.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det innebär att man ska kommunicera på ett vältaligt sätt som möjligt. Detta innebär att man ej ska prata om annat än informaation till kollegor tillexempel och liknande. Man ska även tillämpa korrekt radiospråk genom att använda ord som "klart slut" och "kom". Man ska heller inte prata i mun på varann då det kan förhindra att information kommer fram och man ska vara tydligt så det EJ blir missförstånd.

Vad betyder våldstrappan? Det är ett typ av verktyg som Polisen använder sig av, Den lyder: 1. Be personen att lämna platsen eller lugna ner sig direkt 2. dra fram elpistol 3. dra fram sitt tjänstevapen men endast i allvarlig situtation.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka