Nekad SMSW07 | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SMSW07

Icke Medlem
Meddelanden
112
Reaction score
6
Ange ditt födelsedatum: 23 Oktober 2007

Vad heter du på discord? SMSW1#2918

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? 12 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Varje dag förutom måndag-onsdag då har jag handbolls träning 19:30-21:00
typ 7 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Skrev det ovanför

Hur många timmar har du på FiveM? 12 som jag skrev

Vad heter du? Scott

Hur gammal är du? 13

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att göra staden säkrare från alla kriminella, jag vill förebygga ung kriminalitet då det är det värsta. Jag kommer agera så fort någon gör något kriminellt då vi poliser ska visa att vi bestämmer! Jag vill som sagt göra denna stad säkrare (har hört att folk bär mycket vapen). En viktig grej är narkotika/vapen jag vill göra staden till en säkrare plats för alla och få bort vapen från gatan! Mitt mål är att gå med i piketen!

Varför ska just du bli anställd? Jag borde bli anställd för jag är en välutbildad polis och kommer göra allt för att få staden till en säkrare plats, kommer kunna hantera bankrån, butiksrån och allt annat bra då jag är lugn av mig. Kommer göra allt i min makt för att förebygga kriminaliteten. Varför jag borde bli anställd är för jag är jävligt stabil samt mogen och en jävel på att skjuta.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Håller mig lugn under press
Hanterar situationer bra
Kan hantera alla tjänstevapen

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Har jobbat inom piketen i många städer, har vapen utbildning samt helikopter utbildning och såklart grundutbildning

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag stannar in han till sidan säger i komradio "fartdåre östra motorvägen", jag går fram till bilen lugn och ber personen rulla ner rutan. Jag kollar direkt och känner av ifall han är kan vara berusad/påverkad. Jag tar alkoholtest samt ber han komma ut ur bilen. Jag ringer bärgare så dom kan ta bilen, ger jag han grov olovligkörning, vårdslöshet i trafik.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Säger till i komradio "skott avlossade kollega skadad" sen platsen vi är, samt vilken bil och reg numret. Jag prioriterar såklart min kollega samt ringer sjukvårdare.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag ber om förstärkning och sedan så spärrar jag av vägen runt banken samt avvaktar då jag bara är aspirant och väntar på förstärkningen ska komma.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Tar fram taser och försöka lugna ner situationen fortsätter han komma mot mig tasar jag han brottar ned han tar kniven och kastar den åt sidan. Sedan belägger jag han med handfängsel och beslagtar kniven. Sen tar jag in han på station.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man bara ska prata om viktiga saker i radion lugn och sansat ingen röra och massa skrik!

Vad betyder våldstrappan? Det menas med att vapen ska vara den sista utvägen.
Tillsägelse → Milda fysiska metoder →Batong → Handfängsel → Taser → Skjutvapen.
Gilla

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka