Inaktuell Smokey752 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Smokey752

Icke Medlem
Meddelanden
35
Reaction score
2
Länk till din steam profil: ravy_matundeCS.PRO

Ditt Hex-ID: steam:11000014139a053

Vad är din discord tagg? @smokey 752

Vem var det som bannade dig? @ken12

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-12-03 164629.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? jag tror att det är för att jag använde mig av ett regelbrott omedvetet som heter meta gaming och det innebär att man tar information utanför spelet för att sen kunna använda det i spelet. men från mitt perspektiv så var det lite omvänt men fortfarande nått åt det hållet.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. jag var inne i ett scenario med tre till personer. jag och en till hade kidnappat två personer och sedan tagit med dem till vårt gänghus för att dem skulle betala sig ut. därefter så skulle min vän gå in i inventoriet (fickorna) och det buggade för han så han råkade avlossa på mig som fick mig att dö. och då blev jag sur för att vi var mitt i ett scenario och att ett sånt bugg ska hända. så jag ringde han direkt på dc och frågade han vad han håller på med, och då förklarade han att det buggade när han skulle in i inventoryt (fickorna). efter det så frågade jag han om hur jag skulle lösa rev. sen kom vi inte på nån lösning, så hädanefter så snackade han med dem om vilket pris det skulle vara för dem att bli släppta och då så sa jag en summa och dem hörde mig i bakgrunden och sen skrev dem i ooc ¨meta gaming¨ och då förstod jag inte riktigt vad dem menade sen kom jag på att jag använde en slags ut av form av meta gaming när jag egentligen skulle vara med i scenariot. sen sänkte min vän priset för o låta dem gå för vi alla fyra började ha en diskussion i ooc chatten om ifall det var meta gaming eller inte. sen släpps dem och efter drygt en timme så skickar man support på mig och sen blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. enligt mig så är det en felaktig ban men också lite rätt. och varför jag tycker att det är en felaktig ban är för att dem som banna mig använde sin fördel att banna mig och dra mina roller för jag var test-medlem när jag egentligen inte skulle vara det eftersom att jag blev test medlem den 13 november och den 24 november skrev jag till mods att jag varit aktiv ända sen 13 november och att jag inte gjort nått fel under den perioden, men fick tyvärr inget svar. så jag har varit test medlem ända tills nu. en till anledning till att det jag tycker att det är en felaktig ban är för att jag skulle egentligen vara med i scenariot men ringde min vän för att jag dog och för att hitta en lösning så jag kan bli revvad. men det jag gjorde fel var att ge ett förslag på priset dem skulle betala för att bli frisläppta och det hörde dem andra och jag vet att det var fel av mig men jag tycker att mina anledningar till att det var en felaktig ban väger mer än att jag använde mig snabbt utav meta gaming. jag förstår att man inte får göra det även vad och det ska jag ta med mig till nästa gång. dessutom så är det inte vårat fel att min väns spel buggade så att han råkade skjuta mig och jag ringde ju bara för att jag undrade vad han hålde på med och hur vi skulle lösa rev. jag tror att dem inte hade dragit in alla mina roller ifall jag hade varit medlem som jag nu inte var, och jag tyckte att det påverkade deras beslut och jag tror att jag bara hade fått en allvarlig varning annars. jag kunde inte ändra på att vara test medlem eller medlem men jag försökte kontakta en mod men har inte fått svar sen dess.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. jag har inte blivit bannad tidigare så jag tycker att det är onödigt att banna mig för första gången utan att ens få en varning eller nått liknande. ifall jag hade fått en varning där man förklarar till varför jag fick en varning så hade jag kunnat förstå mig bättre på vilka sorts regelbrott jag begått och att vara mer vaksam om hur jag rpar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? som jag förstått nu efter och när jag tänkt efter så hade jag istället för att ringa han så hade jag bara kunnat vänta tills scenariot är avslutat och låtit min vän bara skjutsa mig till krim sjukan.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja, och det är att jag aldrig ska använda dc medans jag rpar förutom att sitta i gäng vc tyst.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? yes jag förstår det. och jag tror att det beror på att ifall man gör det och man inte vet om man skulle bli nekad så skulle man kunna använda det till en fördel.

dessutom så ser man på bilden att det var nån ken men det kanske inte var du om det finns flera som heter ken

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka