Nekad .skumtomte33 | Ban Överklagan [Hugster]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

.skumtomte33

Icke Medlem
Meddelanden
386
Reaction score
8
Ban-referens
DC-0f50c3 — Discord, Permanent
Anledning: doxxar 320. Ska aldrig bli unbannad
Bannad av: reconciliation
Visa på portalen →

Ban-referens
npnwxs — FiveM, Permanent
Anledning: doxxar. HEJDÅ DIN IDIOT!!!!
Bannad av: 148kg Oleg
Visa på portalen →

Berätta vad som hände jag hade bråkat lite med 1drtime1 och valde för att försöka få honom bannad. jag gjorde ett alt discord konto som hade hans profil bild och namn och från det alt kontot skickade 320s infortmation som jag fick via att någon skrev i ickemedlemar chatten i unive discorden sedan tog jag en screenshot och gjorde en anmälan på forumet och skickade bilderna till oleg och zeno och så skrev vi ett tag och så hittade de mitt gamla alt konto som osså var 1drtime1 som jag använde för o jävlas med han för ett år sedan. Och pga av att det 1drtime1 kontot hade min ip adress valde staffsen att banna mig.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? ja jag tar fullt ansvar för vad jag gjorde men i mina ögon anser jag inte det som dox eftersom informationen bara delades med mig och staffsen. jag gjorde absolut fel det är inte rätt att fejka bevis för att få någon bannad för nått han ej har gjort men sen tycker jag att det är en väldigt vek koppling till dox.

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? isstället för att fejka bevis kan jag sammla riktiga bevis och inte använda någon annans personliga information utan deras tillstånd. jag hade kunnat pressentera beviset jag hade som INTE var fejkat och skitit i dox regelbrottet som han ej gjorde.

Varför ska vi ge dig en till chans? för att jag inte anser att det var dox för att informationen skickades bara mellan mina discord konton. jag ser hur staffsen tänkte när de tog beslutet men som tidigare nämnt så är det en väldigt vek koppling till dox.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? aa

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 3999 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Flasher
Unive Staff

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 3999 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Flasher
Unive Staff
för vad exakt? infon lämnade ALDRIG mig och var endast MELLAN mina discord kontot vilket ni hade vetat om ni läst överklagan.

för vad exakt? infon lämnade ALDRIG mig och var endast MELLAN mina discord kontot vilket ni hade vetat om ni läst överklagan.
Så, det du säger är alltså att du försökte medvetet sätta dit en annan för att doxxa Philip320 på grund av att ni bråkat?

Oavsett om informationen aldrig sågs av någon annan förutom staffs är detta helt oacceptabelt.

Det är ju värre att du försökt sätta dit någon annan genom att själv skapa ett konto och utge dig för den personen och sen doxxa Philip320.

Så, det du säger är alltså att du försökte medvetet sätta dit en annan för att doxxa Philip320 på grund av att ni bråkat?

Oavsett om informationen aldrig sågs av någon annan förutom staffs är detta helt oacceptabelt.

Det är ju värre att du försökt sätta dit någon annan genom att själv skapa ett konto och utge dig för den personen och sen doxxa Philip320.
dox är

- när man läcker annan persons personliga information

jag gjorde

- skickade meddelande mellan mina discord konton

senast jag kollade

- fösöka sätta ditt nån är INTE ett regelbrott

dox är

- när man läcker annan persons personliga information

jag gjorde

- skickade meddelande mellan mina discord konton

senast jag kollade

- fösöka sätta ditt nån är INTE ett regelbrott
Nej, utan det är lagbrott.

Falsk tillvitelse - Man lämnar falska uppgifter med syfte att någon annan ska framstå skyldig.

Vilket du har gjort, du har försökt få en kille bannad dvs skyldig och du lämnade falska uppgifter om han.

Erbjudandet är inte förhandlingsbart. Antingen betalar du avgiften eller så skickar du inte in mer överklagningar.

Kontakta antingen @Redbull02. eller @flasher01 på discord för att betala avgiften. Alternativt skicka ett PM till de här på forumet för att gå vidare med erbjudandet.

Nej, utan det är lagbrott.

Falsk tillvitelse - Man lämnar falska uppgifter med syfte att någon annan ska framstå skyldig.

Vilket du har gjort, du har försökt få en kille bannad dvs skyldig och du lämnade falska uppgifter om han.

Erbjudandet är inte förhandlingsbart. Antingen betalar du avgiften eller så skickar du inte in mer överklagningar.

Kontakta antingen @Redbull02. eller @flasher01 på discord för att betala avgiften. Alternativt skicka ett PM till de här på forumet för att gå vidare med erbjudandet.
nej! kommer inte betala ett helt absurt pris så stäng tråden mvh

nej! kommer inte betala ett helt absurt pris så stäng tråden mvh
Okej, tack för informationen.
Om du vill återvända och är redo att betala avgiften kan du öppna en ny ban överklagan.

Med vänliga hälsningar,
Hugster

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka