Nekad sixten10 | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

sixten10

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 14 November 2010

Vad heter du på discord? Sixten2010#9292

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 4,4 på detta konto men har mer på ett annat.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 6 timmar per dag ungefär

Hur ofta kommer du vara inne? 4 dagar ungefär

Hur många timmar har du på FiveM? 4,4 på detta konto men har mer på ett annat.

Vad heter du? Sixten Westberg

Hur gammal är du? 26 född 1995

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Min far är polis och hans jobb verkar intressant så vill gå i samma fotspår. Vill hjälpa till på servern genom att stoppa bland annat alla som kör i 200 genom stan och skiter i alla rödljus. Skulle varit en ära att få jobb som polis för har alltid velat vart polis. Kommer också spela väldigt seriöst eftersom det är det roligaste.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker att jag ska bli anställd eftersom jag är en seriös spelare med erfarenhet på servern men inte som polis. Har dock testat jobb på marja lisas och de funkade bra.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är att jag är en bra bilförare. Är seriös i seriösa situationer. Är bra på att hand om folk och visa vart skåpet ska stå. Svagheter är att flyga helikopter.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Har poliserfarenheter från lspdfr t.ex. men inte varit polis på fivem förut.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Han åker in i fängelse för att han inte har något körkort och grov vårdslöshet i trafiken.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Ringer efter hjälp till min kollega och stannar kvar vid platsen för att hjälpa han. Säger i radion vad det var för bil samt färg och registreringsnummer ifall jag fick det.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi parkerar utanför banken och ställer oss bakom bilen och tar skydd och väntar på att fler kollegor kommer dit. Vi försöker förhandla med rånarna och lyssnar vad dom har att säga.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag försäkrar mig om att det inte finns fler männsikor vid platsen. Försöker lugna ner personen genom att prata med han och tar fram elpistolen och siktar den mot han och säger åt han att släppa kniven och lägga sig på marken. Lyssnar han inte så skjuter vi han med elpistolen och går sakta fram till han och försöker sätta handbojor på han och sätta han i bilen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin menas att man ska vara disciplinerad i radio och inte prata över varandra. Man ska inte prata om onödiga saker som inte har med arbetet att göra.

Vad betyder våldstrappan? Man börjar med att försöka lugna personen genom att prata med hen. Sedan ifall de blir lite hetsigare så kan man ta fram betongen som självförsvar. Blir det ännu värre så kan elpistolen komma fram men de sista man ska ta fram är sitt tjänstevapen om det verkligen inte behövs.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka