Nekad SimonIKnow | Chef-jobb ansökan[valle]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

SimonIKnow

Icke Medlem
Meddelanden
58
Reaction score
8
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Rikspolischef

Vad heter du IRL? Simon

Hur gammal är du? fyller 15

Hur många timmar har du på Fivem? 875+

Varför vill du just bli chef på det jobbet? Jag själv har jobbat som polis i ungefär i ett halvår och har extremt goda erfarenheter när det kommer till polisiärt arbete. Jag vill och kommer göra polisen till det bättre och därav skapa en bättre struktur inom polisen. Har alltid velat styra upp kåren på rätt sätt och vill komma göra kåren till det bättre. Just nu jobbar jag inom polisen som biträdande rikspolischef. Därav har jag både engagemanget och erfarenheterna att kunna styra kåren på att bra och strukturerat sätt. Jag vill ta tillbaka det system eller hur det var byggt inom kåren för ca 4 månader sen. Då var kåren mycket mer strukturerat och alla visste var dem skulle göra. De anställda som kommer tas in kommer jag lägga upp en plan för hur dem ska vara under olika scenarion och om dem är mogna nog att hantera ett polisiärt jobb. Polisen är inte det enklaste yrket men jag är öppen för att lägga all min tid åt detta och satsa till det bättre. Jag har en hel plan om hur jag ska lägga upp allt och hur allt ska skötas. Det kommer till exempel inte vara så att någon går från assistent till kommissarie på en dag. Utan nåt som sker efter tid när vi ser att den anställda klarar av sin position. Inget lall eller oseriös rp kommer tolerars, dem som håller på med sånt kommer få sparken utan förvarning och kommer inte få komma tillbaka om de inte vissar en förbättring. Även nytt upplägg gällande ranker. Det finns iaf enligt mig och mina kollegor för många chef ranker inom polisen vilket är ungefär så det funkar irl. Däremot kommer jag göra rankerna såhär ist: Receptionist-Aspirant-Assistent-Inspektör-Kommissarie-Befäl-Yttre befäl-Överintendent-Biträdande rikspolischef-Rikspolischef. Detta är för att underlätta polisens jobb och ha det lite enklare med ranker så det inte finns typ 10 st i ledningen när det egentligen behövs 3-5 st max. Om det skulle hända att jag blev rikspolischef skulle jag göra allt jag kan för att göra polisen bättre och bättre. Även försöka göra den omtyckt från både kriminellas syn och andra spelare på servern så det inte ska bli en stor konflikt av ett scenario. Skulle jag få chansen så kan jag lova att polisen kommer bli något dem aldrig varit. Sen tänker jag även det med befordran, det är inget man ska få över ett par dagar utan över långa perioder då man verkligen ska förstjäna sin rank och veta vad den gör. Sen byta ut piketen till FRI för piketen är nerlagt irl och då tycker jag rp mässigt att det är bättre om det heter fri. Sen alla dessa olika gruppchefer kommer jag endast behålla de som är nödvändiga. Sen ska jag lära ut varenda anställd hur dem ska göra och varför dem ska göra på det sättet. SÅ sammanfattningsvis kan man säga att jag har en redo plan för hela polisen. Bara ni ger mig chansen :=).

Vilka erfarenheter har du inom jobbet? Mina erfarenheter inom polisiärt arbete är stora. Jag har jobbat som polis i snart ett halvår och vet precis hur jag ska göra i olika scenarion utan att det ska bli något regelbrott. Det jag mest har erfarenheter av inom polisen är struktur och samarbete som är bland det viktigaste för en funktionär polis kår. Utan det så skulle det aldrig fungera. I vissa scenarion kan det bli knepigt hur man ska agera. Däremot är det som jag har lärt mig med tiden. Man kan inte vara en perfekt polis men man kan göra sitt yttersta för att det ska bli bra. Jag vet utan att ens behöva tänka efter hur jag ska göra på t.ex. bankrån eller personrån eller gisslantagningar. Där vill jag säga något viktigt. Storma en bank är inget som vi kommer göra om det inte är absolut sista utvägen. Det är tråkig rp och rp mässigt blir det bättre med ett scenario än med skjutningar. Sen jag började vara polis har jag alltid strävat efter samma mål , att en gång kunna bli rikspolischef och göra det till det bättre. Men tillbaks till ämnet. Mina erfarenheter skulle ge stor nytta inom polisen. Dels vet jag hur man ska ta utbildningar och hur man ska göra bra och seriösa scenarion. Men även hur man ska samarbeta inom polis kåren och hur man ska göra för att ingen ska komma i skada. Men har tagit varenda utbildning som finns inom polisen. Därav vet jag hur jag ska hålla utbildningar och vilka som kommer få ta ansvar för dem. Även kommer det vara möten varje vecka, för att se dels kårens mående och syn på veckan men även om det är något som dem tycker är fel eller gått fel så pratar man om det och kan ge exempel på hur det kan förbättras eller göras. Sen med befordran igen är att jag kommer att prata med varenda anställd varför dem får befordran så dem förstår varför. Sen vill jag även ta bort den amerikanska versionen av bilkörningen, och göra Multistadens poliser till svenska poliser. Ingen ska inte veta vad dem ska göra utan jag kommer att ta ansvar för allt som sker inom kåren och göra den bättre. All kritik som vi får av andra kommer tas upp på möten och se hur vi ska förbättra oss.

Berskiv din karaktär? Min karaktär heter Simon Lindberg. Han har hela sitt liv enda som liten velat bli polis. När han väl kom in på polishögskolan och klarade testet och utbildningen kunde hans dröm slås samman. Simon är en glad och trevlig person som är väldigt sansad och kan hantera jobbiga situationer. Han har alltid varit den som vill ta ledarskap och vill leda andra till det bättre. Han har ingenting i sitt register och har jobbat som polis sen han var 20 år. Han stävar efter att få staden säker och göra en gemenskap mellan polisen och staden och dess medborgare. Han har jobbat inom polisen i 9 år och är väldigt bra inom polisiärt arbete. Simon vill alltid andras bästa.

Hur ofta kommer du vara inne? Dessa tider ca:

Måndag-13:00-00:00

Tisdag: 13:00-00:00

Onsdag: 13:00-00:00

Torsdag: 13:00-00:00

Fredag 13:00-00:00

Lördag: 10:00-00:00

Söndag: 10:00-00:00

Det är dem tider jag brukar vara inne men självklart så förekommer korta pauser och kan variera lite beroende på vad man ska göra irl men kommer vara inne så mycket som möjligt. Dvs ungefär 3-7 timmar per dag.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Alla dagar i veckan.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Multistaden? NEJ, skulle aldrig.

Har du läst våra Regler? JA

Big +rep, Extremt trevlig person. Kan ta ansvar och är bra på att leda. Även varit polisen extremt länge. Du förtjänar denna plats något enormt. Även en detaljerad ansökan. Önskar dig stort lycka till! ❤️

+rep någon som vet vad han söker samt klarar av jobbet utan problem.. STARK REKOMENDATION

Tillbaka