Nekad SILLYTURTLE_4823 | Ban Överklagan [EMINEM]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

silyturtle

Icke Medlem
Meddelanden
136
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/SILLYTURTLE_4823/

Ditt Hex-ID: 11000013bd7a905

Vad är din discord tagg? SILLYTURTLE_4823#7739

Vem var det som bannade dig? Ol1ver/Limpis/Philip320

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: yt213.PNG

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Kan inte fixa bild för tillfället. Men jag tror att jag blev bannad för att gjorde ett grovt regelbrott där jag tog ut 100 miljoner ingame. Sedan gjorde jag köp för cirka 10m inom en kort period och då antar jag att staffsen såg det och tänkte kolla hur mycket pengar jag hade. Eller så kan buggen ha loggas och så syns det att tog ut så mycket pengar. Antar dock att det inte loggades för jag blev bannad för modding. Så ingen hade aning vad jag hade gjort eller hur jag gjorde och jag kan förklara hur så ni vet. I faktum så råkade jag göra dupen en gång sedan gjorde jag det medvetet två gånger.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det började för cirka 2-3 dagar sedan, alla butiker hade resettas och alla var tillgängliga. Jag hade tur nog att plocka upp grovestreet butiken. En av dom bästa butikerna. Jag hade lagt in pengar i butiken för att köpa varor samt uppgraderingar till min butik. Sen när jag skulle ta ut pengarna så gick det inte. Jag spammade för cirka 30 sekunder och inget hände. Sen fick jag pengarna men jag hade tagit ut 15k ungefär 20 gånger. Så jag fick typ 200k av det fast jag märkte inte det från början för jag hade precis sålt typ 3000 cocaine och hade ett par miljoner. Men senare när jag kollade transaktioner så märkte jag att jag hade dupeat. Jag fortsatte bara Rpa som inget hade hänt för jag trodde det som hände var en sällsynt bugg. Jag stack till ett gäng för att köpa ett drum mag till en AK 47. Problemet var att jag tyckte det var för dyrt och pallade inte sitta och grinda cocain 5 timmar per dag. Jag hade möjligheten att käna mycket pengar genom att göra den här buggen. Så typ 1 timme innan jag skulle sälja min butik lyckades jag dupe 1.8m till 20m. Efter det sålde jag min butik för 1 miljon och en tec-9 med full ammo. Det gick en dag och jag hade inte blivit bannad och tänkte att allt gick bra, men jag var självisk och valde att fixa mer pengar. Stack till Lost Angels och frågade hur mycket en shotgun kostade och de sa 10m. Jag tyckte det var orättvist och valde såklart att dupea mer pengar för jag tänkte att ingen skulle märka. Tänkte typ dupea 10m extra men så råka jag dupea 100m, vid detta tillfälle var jag ju glad såklart men kände mig inte säker direkt. För att ha så mycket pengar så skulle någon staff märka det och banna mig oavsätt vad. Samt skulle jag blivit skickad om jag spendera för mycket pengar. Fanns direkt inte en out från situationen jag var i. För om jag berätta för staffs vad jag had gjort skulle de rensat hela min karaktär. Jag hade känat en andel av pengarna själv och ville inte förlora det. Så jag valde att ignorera vad som hände. Jag spenderade knappast några av pengarna och fortsatte Rpa fast utan att bry mig om att t.ex förlora mitt vapen, eller att en av mina gäng medlemmar inte hade ett vapen. Jag kände mig rätt så fri och det var en fri rp den stunden jag hade de pengarna. Behövde inte bry mig om något. Jag valde att lägga det största köpet som jag kunde för tillfället och det var ett hus för 3 miljoner som jag hade tittat på när jag skulle köpa huset så märkte jag hur jag inte kunde interaktera med någonting, blev inte så orolig då och valde att köra spawnmenu för att det kanske skulle fixa det. När jag gjorde spawnmenu så såg jag att min karaktär var helt väck. Sedan när jag tabbade in i discord för att berätta för min polare så var jag skickad från unive discorden också. Sen när jag restartade så var jag pbannad. Var inte direkt sur för jag visste det jag gjorde var fel. Men det var så enkelt att göra så det var lite svårt att inte göra det, hoppas att du fattar. Allt jag behövde göra var att lägga in mina pengar i min butik. Sedan spamma ta ut knappen när jag får den minsta lagspiken och så hade jag 10x och om tur 100x mina pengar i kontot.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Så klart var det inte en felaktig ban förutom att det stog att jag blev bannad för modding fast det var bara för att de visste inte hur jag fick pengarna antar jag. Som förklarat satt jag bara in pengar i min butik och när hela servern lagga allstå när det var typ 500 inne i servern spammade man bara withdraw knappen och så är man stenrik. Hur enkelt som helst. Resten förstår jag hundra procent. Det var ju roligt för mig när jag hade dessa pengar och skulle säga det var en av de bästa tiderna jag häde. Men det var bara för att jag var speciell jämfört med alla andra. Om alla hade tillgång till dessa pengar skulle inget vara roligt. Förstår varför bannen var utsatt. 100m är samma sak som jag hade 40 importer vilket motsvarar cirka 24000 kr värt av importer vilket är onödigt mycket. Fattar att det inte förstörde rpen för någon men fortfarande, om alla pengar jag hade gick ut i ekonim skulle allting förstöras och en wipe skulle krävas vilket skulle leda till att alla var tvungna att betala för mina problem. Som tur spendera jag bara runt 7-10 miljoner vilket jag skulle haft om jag sålde min grovestreet butik plus mina andra grejer. Förstår också varför jag blev bannad direkt och inget snack i support heller. För med pengarna jag hade skulle hela ekonomin ha förstörts och det skulle inte vara roligt för några. Vet inte om det där med modding gör någon skillnad men om ni förstår hur enkelt det var att göra så tänker jag att ni förstår mitt perspektiv. Vill inte ha tillbaka någonting heller för att om jag nu lyckas bli unbannad så är en ny start en av dom värsta straffen jag kan få.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Blivit bannad flertals gånger upp till 36 gånger fast inom det senaste tre månaderna så har jag bara fått 3 banns varav 1 har varit utsatta pågrund av känslor och personliga skäl. Kommer bara ta upp mina senaste för att de är det mest relevanta. Om det behövs så kan ni läsa mina ban loggs för att se själv. Men de tre bannsen jag har fått var powergaming, sunt för nuft och copbait. Powergamingen var när jag hade köpt en import och så ville min polare som jag känner på riktigt testa om den var klistrad, kortfattat så var den ej klistrad och vi flög runt skit mycket och när vi hade landat så gick jag inte ut ur bilen eller något men jag snackade ganska non chalant som inget hade hänt. Jag förstår varför bannen var satt men jag tänkte att det var okej för jag var med en kompis. Nästa ban för att jag sprang när jag var skjuten i benet. Inte så mycket mer än det, höll mest bara på att lalla under den tiden för min polare hade fått indragen krim så vi hade inget att göra. Sen kommer copbait bannen vilket jag tyckte var löjlig. För jag skulle snacka med en polis för det var ett seriöst skäl att snacka med polisen men polisen började köra i 300 kmh för han trodde att jag skulle göra något antar jag. Kan varit för att en kriminell satt i bilen. Men när poliserna körde iväg så valde jag att köra efter. När dom stanna så sa åkte jag fram till dom och så lät dom sura och var bara tysta efter det. Väntade dock ut denna ban för det var en SV eller MA banns minns inte så bra. Men om vi ska kolla på mina förra bans så har jag ingenting kopplat med duping. Mina två grovaste banns har varit krim utan krim vilket var felaktigt men jag lärde mig fortfarande en hel del av det sen hade jag också en Pban. Jag har redan snackat med philip320 om denna ban och om ni vill ha mer information om det så kan ni kontakta mig. Antar också att alla bannsen har en stor del med detta att göra för att avgöra om jag är en problem spelare eller inte. Jag lallade grovt mycket för länge sen. Men sedan jag kom tillbaka till Unive har jag försökt hålla min rp så bra som möjligt och jag har sätt ändringar. Försöker lämna mina tidigare banns bakom mig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle från början kontaktat support sekunden jag märkte att en money glitch som var så enkel att göra fanns. Sen skulle jag frågat dom om dom kunde ta bort de dupeade pengarna från mitt konto. Efter det skulle jag ha fortsatt som vanligt. Det var från början 200k och sedan fixade jag mer, när jag hade fixat mer skulle jag istället gått till support och sagt förlåt och fråga om det fanns en möjlighet att lösa problemet. Jag skulle aldrig brutit reglen även om det fanns en möjlighet att komma undan. Jag förstår att detta är en riktigt grov ban men jag har redan fått mitt konto wipeat och kommer aldrig göra något liknande igen. Samt har jag också lärt mig att inte fuska även om det känns som att allting ig är orättvist. Tänkte att unive var som rust och jag bara skulle fixa så mycket resurser som möjligt. Borde ha tänkt på att det e en rp server.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att oavsätt vad så kommer jag aldrig kunna komma undan utan några konsekvenser med den summa av pengar jag hade. Samt borde jag sätta mer värde på den tiden jag spenderar på unive. Unive är typ det ända jag tycker är roligt och jag ska erkänna jag har varit en problem spelare men är inte det längre. Jag gjorde detta för att jag tyckte det var kul, men det skulle ju inte vara så kul om alla i servern hade 100m på kontot och kunde köpa vad dom vill. Har också lärt mig att tänka på att jag inte blev bannad för att jag hade för mycket pengar men för att med dessa pengar kan jag förstöra hela serverns ekonomi.

Lärt mig också att även om det finns en channs att komma undan med ett regelbrott borde man fortfarande inte göra det. Regler finns ju inte bara för att vara där. Dom finns för att göra servern så bra som den e. Det är darför Unive e så bra server. För att alla dessa regler formar servern och jag bröt en av de viktigaste även när philip320 har sagt flertals gånger att det är helt oacceptabelt. Jag förväntar ingenting tillbaka för att det är en RP server, pengar och importer borde inte göra någon skillnad alls. Spelade för mycket för makt och pengar och ignorera RPen. Kommer aldrig förekomma igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, en sista fråga också. Om denna blir nekad nu skulle jag gärna vilja vet när jag kan ansöka igen. Det var ett grovt regelbrott så jag förväntar inte att bli unbannad så snabbt.

Att göra pengar buggar medvetet och ej anmäla in det till staffs eller philip, utom att göra det medvetet för sin egen vinning är helt oacceptabelt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka