Antagen Shunoman | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Shunomannen!

Icke Medlem
Meddelanden
124
Reaction score
6
Vad är ditt namn i verkligheten? Isac

Ditt discordnamn: Shunomannen

Ange ditt födelsedatum 6 April 2008

Varför ska just du bli staff? Jag skulle säga att jag passar som en staff eftersom jag tycker att jag har kompetensen att kunna stå upp för vad som är rätt och fel och med det sagt stå upp för reglerna och tydligt och professionellt hantera ärende gällande hjälp, bans eller missförstånd som kan ha skapats. Jag har varit staff tidigare typ 2023 tror jag, var det i ca 2 veckor kanske och då var jag support och rp ansvarig, men jag tror säkert att mycket inom staff arbetet och kommandon har ändrats sen dess. Jag är inte partisk, jag vill att alla ska få en rättvis behandling och inte känna sig orättvis behandlad. Jag är relativt aktiv generellt både på discord men också ingame, blir jag staff så kommer jag bli mycket mer aktiv på forumet också. Jag har spelat unive i ca 4 år, sen 2021 och på dessa 4 år så har jag varit bannad typ 20 gånger. Jag vill kunna se alla parters vinkel på scenariot som dom kanske tyckte vart fel så att jag inte tar återgärder utan att få höra allas sida. Jag vill sträva efter att göra unive till en mindre fusk fri server och att alla ska kunna ha kul i scenarion.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Just nu tycker jag att krim rpn är lite se så där, nu när ändrade med att man inte får jaga med bil eller hoppa ut o skjuta och sen in o köra igen tyckte jag var en stor förbättring och jag vill se till att folk sköter det och inte trotsar detta. Innan som kanske många vet var dom flesta skottlossningar kaos och bestod av endast jaga, pitta, skjuta och förnedra andra personer, och detta tycker jag är väldigt konstigt och inte hör ihop med rp. Den sociala rpn på krim rpn är också något som jag tycker bör förbättras, finns fåtal gäng/personer som vet hur man gör kreativa och roliga scenarion utan att behöva skjuta eller kalla någon en "busunge". Jag tycker att dom lagliga jobben också kan bli mycket bättre men eftersom jag rpade krim senast så har jag inte super koll på polisen, mekonomen osv, dock så tycker jag att sjukvården har blivit mycket bättre och det vet jag för att jag har sett det själv när det blir nya chefer hela tiden för att det utvecklas inte, men nu är det ändå väldigt bra (har en andra karaktär som är sjukvårdare).

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag skulle säga att om jag blir Krim ansvarig så hade jag tillsammans med dem andra krim ansvariga jobbat som dom gör nu, dom har väldigt mycket flyt för det dom gör och dom alla är mycket erfarna vilket jag säkert kan lära mig av och sedan kunna få samma erfarenhet och kunna vara mer bekväm med hur krim rpm ska vara. Tror ni har nåt script där man kan titta spelares skärm och på så sätt upptäcka personer som fuskar, dock vet jag inte om det är något jag kan använda än eller ens hur det funkar. Men mitt främsta mål om jag blir krim ansvariga så kommer mitt första fokus vara på att mer sociala scenarion utspelas och att detta med folk som bara skjuter, skjuter och skjuter stoppas.

Lagliga jobb delen skulle jag först ta reda på hur yrket funkar och sedan har relativt ofta ha möten med chefen inom yrket och dess personal så jag kan få deras synvinklar på vad dom tycker är bra och vad som måste förbättras och sedan efter det hade jag försökt ta fram en lösning eller bet om råd av andra jobb ansvariga om dom har något förslag.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är viktigt att man är tydlig och rättvis i alla situationer, man ska vara trevlig mot spelarna samt andra staffs och visa att man strävar efter att göra servern till en bättre plats. Viktigt att man ej är partisk eller miss använder sina perms för ens eget bruk. Man ska alltid se båda parternas vinkel av problemet och man ska alltid visa att man är där för att hjälpa och stötta spelarna.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag rpar inte om jag blir staff, jag har mycket tid att lägga och ge. Men självklart så om man ska hitta på något en fredags kväll så finns det möjligheten att man är frånvarande.

Hur länge har du spelat på Unive? sedan 2021, ungefär 4 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit staff som jag nämnde, men det var typ 2 år sedan så mycket lär ju förändrats, men jag är bekväm med dom mesta vanliga kommandos, senaste gången jag var staff också hade ni youtube videos till staffs hur kommandon fungerade så om dom finns kvar kommer jag titta igenom dom först.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag är redo för att visa vad jag kan och hur jag kan förbättra servern tillsammans med alla andra staffs.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka