Nekad Shr | Blacklist Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Shr

Icke Medlem
Meddelanden
32
Reaction score
0
Manuellt läge
Spelaren kunde inte hitta sin blacklist via sökfunktionen.
Staff behöver verifiera information manuellt.

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Det som hände var att jag hade tråkigt tillsammans med en vän och bestämde mig för att gå ut en stund. Under tiden hade min vän tillgång till min dator och gick in på mitt konto på Unive Roleplay utan att jag tänkte på konsekvenserna av det. När jag senare kom tillbaka och loggade in märkte jag att jag hade blivit permanent bannad från servern. Efteråt fick jag veta att han hade gått runt och skrikit n-ordet mot andra spelare, vilket självklart bryter mot reglerna och förstör upplevelsen för andra på servern.

Jag förstår fullt ut varför servern ser allvarligt på sådant beteende och jag försöker inte försvara handlingarna. Samtidigt känns situationen väldigt tråkig för mig eftersom det inte faktiskt var jag som satt och gjorde detta. Jag hade precis börjat intressera mig för servern och hann aldrig ens komma igång ordentligt innan jag blev bannad. Jag hade inte hunnit bygga upp någon karaktär, skaffa någon riktig roll inom servern eller ens få chansen att visa hur jag faktiskt spelar och beter mig.

Jag vet att kontot fortfarande är mitt ansvar och därför försöker jag inte lägga skulden helt på någon annan. Jag borde aldrig ha låtit någon annan ha tillgång till mitt konto eller min dator från första början. Det var ett misstag av mig och jag har verkligen förstått konsekvenserna av det nu i efterhand. Jag har tagit mycket tid till att tänka igenom situationen och inser hur viktigt det är att skydda sitt konto och att alltid ta ansvar för vad som sker på det.

Det som gör mig mest ledsen är att jag aldrig fick möjligheten att visa vem jag faktiskt är som spelare. Jag gick in på servern med tanken att spela seriöst, följa reglerna och vara en del av communityn på ett positivt sätt. Istället slutade det med en permanent ban innan jag ens fick chansen att börja ordentligt. Jag respekterar ändå ert beslut och förstår varför ni reagerade som ni gjorde, men jag hoppas att ni också kan förstå min sida av situationen och ge mig möjligheten att visa att detta inte kommer hända igen.

Tar du ansvar för det som hände? Ja, jag tar fullt ansvar för det som hände eftersom det var mitt konto som användes. Även om det inte var jag som faktiskt skrev eller sa dessa saker så förstår jag att ansvaret fortfarande ligger på mig. Jag accepterar att reglerna finns för att skydda communityn och skapa en trygg och seriös miljö för alla spelare.

Jag vill också vara tydlig med att jag inte står bakom det som sades och att jag absolut inte är rasist. Jag skulle aldrig medvetet försöka kränka andra spelare eller skapa en dålig miljö på servern. Det som hände var resultatet av dåligt omdöme från min sida när jag lät någon annan få tillgång till mitt konto. Jag inser nu att det var väldigt ansvarslöst och något jag aldrig kommer låta hända igen.

Sedan bannen har jag tänkt mycket på situationen och förstått hur viktigt det är att alltid vara försiktig med sitt konto och sitt ansvar som spelare. Jag försöker inte undvika konsekvenserna eller hitta ursäkter, utan jag vill bara vara ärlig med vad som faktiskt hände. Om jag får en ny chans kommer jag göra allt jag kan för att visa att jag kan bete mig moget och följa reglerna utan problem.

Vad har du lärt dig sedan dess? Det viktigaste jag har lärt mig är att man aldrig ska låta någon annan använda ens konto, oavsett vem personen är eller hur mycket man litar på dem. Jag har förstått att allt som sker på kontot alltid kommer att vara mitt ansvar och att ett enda misstag kan få stora konsekvenser, både för mig själv och för andra spelare på servern.

Jag har också lärt mig hur viktigt det är att bidra till en bra och respektfull miljö inom roleplay-communityn. Ord och handlingar påverkar andra spelare mer än man ibland tänker på, och därför måste man alltid tänka efter innan man gör något som kan förstöra upplevelsen för andra.

Utöver det har jag tagit tid till att läsa igenom reglerna ännu mer noggrant och förstått varför de är så viktiga. Jag vet att servern vill skapa en seriös och trygg plats där alla kan spela och ha roligt utan att bli kränkta eller störda. Om jag får en ny chans kommer jag göra mitt bästa för att visa att jag kan följa reglerna och vara en positiv spelare som bidrar till communityn istället för att skapa problem.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att ni borde ge mig en till chans eftersom jag genuint tycker om Unive Roleplay och verkligen vill vara en del av communityn. Innan bannen såg jag fram emot att börja spela seriöst, utveckla min karaktär och skapa roliga och realistiska scenarion tillsammans med andra spelare. Tyvärr hann jag aldrig ens komma igång ordentligt innan detta hände.

Jag förstår att det som skedde är allvarligt och jag förväntar mig inte att bannen bara ska tas bort utan anledning. Det enda jag hoppas på är möjligheten att få visa att jag faktiskt kan bete mig moget och spela seriöst på servern. Alla kan göra misstag, och även om detta var ett stort misstag så har jag verkligen lärt mig av det.

Om ni väljer att ge mig en ny chans kommer jag ta den på största allvar. Jag kommer aldrig låta någon annan använda mitt konto igen och jag kommer göra allt jag kan för att följa reglerna och bidra positivt till servern. Jag vill inte bli ihågkommen för denna situation utan istället kunna visa att jag faktiskt kan vara en bra och seriös spelare inom communityn.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej, jag har tyvärr inga konkreta bevis som kan styrka min överklagan. Jag förstår därför om det är svårt för er att verifiera min berättelse. Det enda jag kan göra är att vara helt ärlig med vad som hände och ta ansvar för situationen.

Mitt Ban-ID är: fivem-fansen-d7y4

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 490 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Unive Staff

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka