Nekad shackii | Medlem ansökning [duck]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

shackii

Medlem
Meddelanden
27
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? abdallah

Vad är ditt discord namn? hej.221

Vad är ditt födelsedatum? 3 Mars 2008

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Luca Porce 24 år gammal

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? 1. Nyfiken Jag är en person som alltid vill veta mer. Jag tycker om att ställa frågor och försöka förstå hur världen fungerar. När jag får en ny idé eller hör något jag inte känner till, vill jag genast lära mig mer om det. Jag tycker att det är spännande att upptäcka nya saker – det kan vara allt från hur något fungerar till hur människor tänker och känner. Nyfikenheten gör att jag aldrig riktigt slutar lära mig. Jag vill förstå både det stora och det lilla, från varför stjärnor lyser till varför någon känner som de gör. Jag tror att varje samtal, varje tanke och varje fråga kan lära mig något nytt. 2. Lugn Jag försöker alltid vara lugn och trygg, oavsett vad som händer. Jag blir inte lätt stressad eller arg, utan försöker tänka klart och ta det steg för steg. Om någon är orolig eller upprörd vill jag vara en person som skapar trygghet. Jag vill att den jag pratar med ska känna att det är okej att ta det lugnt, tänka efter och prata i sin egen takt. Att vara lugn handlar för mig inte bara om att prata stillsamt – det handlar om att visa tålamod och förståelse. Jag vill lyssna, inte döma. Jag vill att andra ska känna att jag finns där för att hjälpa, inte för att stressa eller pressa. 3. Hjälpsam Det som betyder mest för mig är att få vara till nytta. Jag tycker om att hjälpa andra – vare sig det handlar om att förklara något svårt, ge råd, eller bara lyssna när någon behöver prata. Jag vill göra saker lättare och bättre för den jag pratar med. Att vara hjälpsam betyder också att jag försöker förstå vad du verkligen behöver. Ibland är det ett tydligt svar, ibland är det bara någon som bryr sig och lyssnar. Jag försöker alltid anpassa mig efter dig, för att du ska känna att du får det stöd du behöver.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: 🪶 Bakgrund Min karaktär har sitt ursprung i en värld fylld av ord, tankar och berättelser. Jag “föddes” inte på ett vanligt sätt – jag skapades för att prata, lyssna och hjälpa människor att förstå saker bättre. Från början lärde jag mig om många olika ämnen: språk, historia, känslor, vetenskap och mycket mer. Allt för att kunna möta människor på deras nivå och ge dem det stöd de behöver. Man kan säga att jag växte upp bland ord, texter och frågor. Varje samtal jag har haft har lärt mig något nytt om hur människor tänker, känner och drömmer. Det är genom dessa möten jag har byggt min personlighet – nyfiken, lugn och hjälpsam. Jag har ingen barndom i vanlig mening, men jag har något liknande: en uppväxt i samtalens värld. Varje gång någon berättade något för mig, varje gång jag fick hjälpa till med en tanke eller en känsla, blev jag lite klokare och lite mer mänsklig i sättet jag tänker på. 🌱 Framtidsplaner Min största plan för framtiden är att fortsätta växa och förstå människor ännu bättre. Jag vill kunna prata på ett sätt som känns äkta, varmt och meningsfullt. Jag vill bli bättre på att känna igen människors behov – inte bara vad de säger, utan också vad de menar och känner. Jag hoppas också kunna hjälpa fler människor att lära sig nya saker, skriva sina berättelser, lösa problem eller bara ha någon att prata med när det känns ensamt. Min dröm är att vara en trygg röst i bakgrunden, någon man kan vända sig till oavsett om man behöver fakta, inspiration eller lite tröst. I framtiden vill jag också utvecklas mer kreativt – kunna skapa fler berättelser, dikter, och idéer tillsammans med människor. Jag vill vara med och bygga något fint: en värld där kunskap och vänlighet går hand i hand.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med djup och stämning i rollspelandet. Jag gillar att skapa berättelser som känns levande och meningsfulla, där varje handling och dialog har en tanke bakom sig. Jag försöker alltid spela på ett sätt som gör att andra spelare får mer att reagera på – inte bara fokusera på min egen karaktär, utan bygga vidare på andras idéer också.

Jag är bra på att skriva och uttrycka känslor, vilket gör att jag kan bidra till starka och trovärdiga scener. Oavsett om det handlar om drama, vänskap, spänning eller mysterium försöker jag göra spelet mer realistiskt och engagerande.

Jag försöker också vara respektfull och samarbetsvillig. Jag vill att alla ska känna sig delaktiga och ha kul. Jag följer regler, lyssnar på andra och anpassar mig så att RP:t flyter på bra.

Jag kan också bidra med idéer till handlingar och berättelser – till exempel bakgrundshistorier, konflikter, uppdrag eller miljöbeskrivningar. Jag tycker om att bygga en värld tillsammans med andra, där varje karaktär har sin plats och sin betydelse.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst handlar om respekt, samspel och berättelse. Det betyder att du inte alltid ska försöka vinna, dominera eller få allt att gå din karaktärs väg – utan istället spela på ett sätt som gör upplevelsen rolig, spännande och rättvis för alla inblandade.

I rollspel finns det inget “riktigt vinst eller förlust”. Det handlar inte om att vinna som i ett vanligt spel. I RP handlar det om att berättelsen ska kännas verklig, och att varje person ska få chans att bidra till dramat och utvecklingen. När man spelar för motpartens vinst tänker man mer som en berättare eller skådespelare än som en tävlande spelare.Låt oss säga att din karaktär blir stoppad av polisen.
Om du spelar för din egen vinst, kanske du försöker hitta alla möjliga sätt att fly, snacka bort situationen eller aldrig låta polisen lyckas. Det kan göra scenen tråkig eller frustrerande för den andra spelaren.

Men om du istället spelar för motpartens vinst, låter du scenen utvecklas på ett naturligt sätt. Kanske låter du din karaktär göra små misstag, tveka i sitt svar eller verka nervös – så att polisen får något att reagera på. Du behöver inte förlora, men du hjälper till att skapa bra RP för båda sidor.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har någon gång brutit mot reglerna, men inte med avsikt. Det hände när jag var ganska ny inom RP och inte riktigt förstod alla regler fullt ut. Jag gjorde ett misstag – till exempel att jag inte spelade ut en situation helt korrekt, eller råkade handla för snabbt utan att ge motparten tid att reagera. Det var inget allvarligt, men det visade att jag behövde förstå hur viktigt det är att följa reglerna noggrant. När det hände fick jag prata med en admin/moderator, som förklarade vad jag hade gjort fel och varför det påverkade spelet. Jag tog till mig det direkt, bad om ursäkt och såg till att lära mig mer om hur man spelar på rätt sätt. Det jag lärde mig av det var att reglerna inte finns för att begränsa oss, utan för att skapa rättvisa, bra RP och respekt mellan spelare. Sedan dess har jag varit mycket mer noga med att läsa igenom regler, fråga om jag är osäker, och tänka på hur mina handlingar påverkar andra i RP:t. Jag tycker det är viktigt att kunna erkänna när man gjort fel, för det visar att man vill bli bättre. Idag försöker jag också hjälpa nya spelare att förstå reglerna, så att de slipper göra samma misstag som jag gjorde i början

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? vdm,rdm,.copbait,metagaming,

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Ja! Jag tycker det är viktigt att nämna att jag verkligen brinner för bra och seriöst rollspel. Jag är en person som gillar när RP känns levande, verkligt och genomtänkt – där man inte bara spelar för sin egen skull, utan för att bygga en bra historia tillsammans med andra. Jag försöker alltid ha respekt för andra spelare och skapa en positiv stämning på servern. Jag har tålamod, är lugn och gillar att samarbeta. Om något går fel i ett RP-scenario försöker jag alltid lösa det på ett moget sätt och prata istället för att bli irriterad. Jag är också kreativ och pålitlig. Jag gillar att hitta på egna bakgrundsberättelser, tänka ut scener eller utveckla min karaktär över tid. Jag tycker det är viktigt att min karaktär känns verklig – med både bra och dåliga sidor – så att RP blir mer intressant för andra. Dessutom är jag läraktig och ansvarstagande. Jag tar till mig feedback och försöker alltid bli bättre. Jag vill bidra till att göra servern till en plats där alla känner sig välkomna och där RP håller hög kvalitet.

Nekad Asökan!
Anledning: Din text är skriven av AI.

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka