Nekad Sh1ir0 | Ban Överklagan [Wux]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Holt

Icke Medlem
Meddelanden
54
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199125029456/

Ditt Hex-ID: 1100001456ce250

Vad är din discord tagg? Leshanndinglenut

Vem var det som bannade dig? ReaperNSP

Bild på banmeddelande: Ban_unive_Reapernsp.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vet fullständigt varför Reapernsp valde att banna mig, suntförnuft är ett regelbrott som sker ofta. Utifrån hans perspektiv så hetsa jag mot en kriminell. Jag har blivit åtgärdat dessutom inom polisen. Jag missa ett möte och dem prata faktiskt om detta. Men från mitt perspektiv så börja dem. Jag gjorde ju felet och fortsatte med dem. Om jag var i Reapernsp skulle jag först se båda perspektiven men såklart så tar man vissa beslut fö att inte förvärra hets. Samt så rädda han mig från hacket.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag fick larm om en skottlossning i GS. Jag ansluter mig och kommer till platsen. Norr ut från GS garaget så ser jag 2 bilar parkerade bredvid. Jag åker bakom och frågar om de ska åka. Istället så börjar en person i Mercedesen hetsa mot mig för det. Milan blir irriterad och går ut från bilen. Då börja orden komma ut. När jag säger om genomsökningen som kan ske så åker han iväg. Jag vänder mig om och ser en Cupra tror jag. han var först skön men valde att lalla.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen var helt rätt. Dock var den inte rättvis där dem andra parterna utförde exakt samma regelbrott. Men tyvärr var inte Reapernsp i tid. Dem var ju vid en tidigare aktiv skottlossning. Och sen så hetsar dem höger och vänster. Tyvärr så valde min karaktär att hetsa mot dem också vilket ledde till bannen. Jag tror Reapernsp skulle göra olika åtgärder om han fick se på allt som hände från början. Men det blev ju inte så. Det var ett möte om liknande scenarion som jag tyvärr missa. Då skulle detta aldrig hänt. Jag valde att bryta mot en social och rolig rp och bidrog till en dålig bild. Detta är ju första gången detta har hänt för mig. Det är ju tråkigt att en part börja men endast en får åtgärder. Det finns ju klipp från samt staffs där man kan se deras ID.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Står att jag har haft 7 tidigare bans men jag kommer endast ihåg 6 utöver dem. Vilket var när jag inte var medlem och kom in i servern för att skoja runt och blev bannad i 12 timmar. Men också inte så länge sedan vart jag bannad om lall och suntförnuft vilket suntförnuft var det enda som var rätt, jag lärde mig att jag inte ska använda nåt typ av våld för att bli av med min frustration. Det var en gren utav denna bannen vilket är då PWG. Sen dess har jag använd mig utav /me samt /sme under krockar. Men dessutom Grov fear rp. Det påverka mig grovt, indragen krim och rl hos polisen. Men också PWG igen och det var något som inte har skett igen sen dess. Och Hets i OOC. Jag lärde mig att det finns folk som förstör för dig, väljer jag att käfta i mot så har dem vunnit. Men om jag ignorerar så har jag vunnit.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om vi återskapar detta scenario så skulle jag i hela början att stanna kvar i min bil och tillkalla extra enheter. Om dem flyr så avvaktar jag. Låt oss säga att dem börja hetsa mot mig. Då skulle jag ignorera dem så att det inte blir hets IG. När enheterna kommer så skulle vi boxa bilarna och sedan kolla i deras brottsregister. Finns det vapenbrott så säger vi att vi måste söka igenom dem och förklara allt så att dem inte ställer en massa frågor. Detta skulle ha gjort scenariot mycket mer socialt och kul för båda parterna. Ett första intryck gör en skillnad på hur ett scenario blir till i slutet. Om jag bemöter ett liknande scenario så förklarar jag varför dem inte ska vara i den platsen då.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har insett något nu, jag är ju polis och jag kommer stötta på liknande scenarion varje dag. Jag vill ju behålla mig jobb och inte bli av med det. Men idag var jag nära att bli det. Om jag inte förklara mitt perspektiv så kunde jag kunna få sparken. Dock så prata jag med ledningen och vi kom fram till en polisvarning. De har berättat konsekvenserna utav detta. Jag måste kunna behärska mig om jag vill behålla polisjobbet och därför kommer jag göra det.

PS
Reapernsp du har klippet i pm.
Måste sova nu ska jobba imorn, tja.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka