Nekad SEAN35 | Ban Överklagan [Theduc_k]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SEAN35

Medlem
Meddelanden
51
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199878688232/

Ditt Hex-ID: steam:11000017258cde8

Vad är din discord tagg? sean353535

Vem var det som bannade dig? TheDuck

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att jag blev bannad för att jag agerade väldigt impulsivt och dumt när jag valde att hoppa ut ur min bil och skjuta mot en person som jag trodde hade vapen. Jag borde istället ha varit säker på att personen faktiskt hade ett vapen innan jag öppnade eld. Jag förstår ändå på ett sätt varför jag blev bannad, men jag tycker fortfarande att en fem dagars ban för mitt första misstag som polis kan vara lite överdrivet.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kollega jagade en gärningsman som tidigare hade skjutit mot oss. Då valde han att hoppa in i en annan bil och vi följde efter den bilen. Sedan kom vi till ett stopp och jag trodde att de skulle börja skjuta mot oss eftersom någon skrek “skjut, skjut, skjut”. Då började jag skjuta mot personen utan att träffa honom. När han sedan började springa och höll händerna uppe slutade jag skjuta. Men när jag såg att han skulle hoppa in i ett fordon igen blev jag rädd att samma sak skulle hända som tidigare, att han skulle hoppa ut ur bilen i ett bättre läge och börja skjuta mot oss. Det är synd att jag inte har klipp på när han sköt mot oss tidigare, för jag tror att det hade kunnat stärka mitt försvar väldigt mycket.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår att jag fick åtgärder för det jag gjorde, men jag tycker fortfarande att det är överdrivet att jag ska vara avstängd i fem dagar och inte kunna rpa som polis på 6 månader. Om man också tänker på min tidigare erfarenhet som polis så har jag varit polis i runt fyra månader totalt och aldrig fått någon åtgärd tidigare. Jag har aldrig fått någon form av polisvarning eller ban för mitt rpande som polis. Jag tycker alltid att jag har skött det bra.
Därför tycker jag att det är synd att när jag gör ett misstag eller bedömer en situation fel så blir jag avstängd från servern och inte får rpa som polis på 6 månader. Ingen person dog och ingen blev heller träffad av något skott i slutet.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare blivit bannad för sättet jag rpar
som kriminell, men de flesta av de bannsen har varit felaktiga och jag har blivit unbannd kort därefter. Jag försöker alltid lära mig och utvecklas för att kunna rpa på bästa möjliga sätt.
När det gäller polismyndigheten tycker jag dock att jag alltid har varit som bäst i mitt rp
och hållit en hög kvalitet.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja att inte skjuta, och ha mer tålamod med hur jag använder mitt tjänstevapen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att man verkligen ska tänka på vad man gör.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka