- Förbjuden
- #1
- Meddelanden
- 769
- Reaction score
- 36
Vad är ditt namn i verkligheten? Simon
Vad heter du på discord? SBstyle#1059
Ange ditt födelsedatum 5 April 2005
Mellan vilka tider kan du oftast spela? vardagar: 16 - 22:00
Helger: 14 - 03:00
sommarlov: 24/7
Hur länge har du varit medlem på Unive? Det blir upp mot 14 månader nu
Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) file:///C:/Users/borgs/OneDrive/Bilder/sk%C3%A4rmbild%20bantotal.png
Har du varit blacklistad någon gång? Nej
Vad är en servervakt enligt dig? En servervakt är en person som vid skriftlig samt muntligt prov bevisat att hen är kapabel till att vara inne på unive och hjälpa till. Det är en person som bär på ett enormt ansvar och som ständigt kämpar för att Unive ska bli en bättre plats. En servervakt ska absolut inte enligt mig vara en person som springer runnt och abusear sina perms utan en person som vill serverns bästa och har därför tagit på sig SV - rollen för att ställa upp och ta sitt ansvar för att Unive ska bli så bra som möjligt.
Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jag tror att jag har det rätta tänket när det gäller SV. Jag har varit det ett bra tag tidigare och jag var även staff innan det och någonstans på vägen så lärde jag mig att nyckeln till det hela är kommunikationen mellan staffs/SV:s och medlemmarna på servern. Om alla kan sköta sig och framförallt prata med varandra så tror jag att servern kommer vara grym och jag tror att med detta tänk så kommer jag passa bra som servervakt då jag gärna pratar med folk om det blivit något strul eller bara i största allmänhet om folk bara undrar över något.
Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? En bra servervakt är en person som till och börja med är säker med sig själv. Servervakter får tyvärr ta en hel del skit när man väl bannar någon men om man då är en trygg och säker person så fixar man det galant. Sen är det också så att en bra servervakt bannar inte folk för att banna dom utan för att personen som gjort fel ska lära sig av sitt misstag. En bra servervakt kan till och med varna innan i OOC chatten om något börjar gå snett eller skicka ett pm ingame til personen som håller på att få en ban. Därefter är det också mycket mycket viktigt att personerna kan reglerna här på servern samt att dom ALLTID har klipp på allt så att det finns konkreta bevis på dom handlingar som utförts.
Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Inom rollen Servervakt så kan man beskriva korruption på så sätt att man använder sina krafter (Perms) och därefter använder dom på fel sätt (Permabuse). Detta kan t ex vara att det metagameas om ress men det kan också vara att man väljer att dva bilar som står strategiskt utsatta för att själv vinna sitt scenario och det är just det som permabuse eller korruption handlar om nämligen att utnyttja sina SV - tillgångar för egen vinning. En korrupt servervakt är extremt farlig för hela servern då det förstör så enormt mycket. Det kan göra så att scenrion blir helt omöjliga att rpa på men det kan också vara så att man förstör för allmänheten vilket är något som är mycket mycket fel.
Vad heter du på discord? SBstyle#1059
Ange ditt födelsedatum 5 April 2005
Mellan vilka tider kan du oftast spela? vardagar: 16 - 22:00
Helger: 14 - 03:00
sommarlov: 24/7
Hur länge har du varit medlem på Unive? Det blir upp mot 14 månader nu
Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) file:///C:/Users/borgs/OneDrive/Bilder/sk%C3%A4rmbild%20bantotal.png
Har du varit blacklistad någon gång? Nej
Vad är en servervakt enligt dig? En servervakt är en person som vid skriftlig samt muntligt prov bevisat att hen är kapabel till att vara inne på unive och hjälpa till. Det är en person som bär på ett enormt ansvar och som ständigt kämpar för att Unive ska bli en bättre plats. En servervakt ska absolut inte enligt mig vara en person som springer runnt och abusear sina perms utan en person som vill serverns bästa och har därför tagit på sig SV - rollen för att ställa upp och ta sitt ansvar för att Unive ska bli så bra som möjligt.
Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jag tror att jag har det rätta tänket när det gäller SV. Jag har varit det ett bra tag tidigare och jag var även staff innan det och någonstans på vägen så lärde jag mig att nyckeln till det hela är kommunikationen mellan staffs/SV:s och medlemmarna på servern. Om alla kan sköta sig och framförallt prata med varandra så tror jag att servern kommer vara grym och jag tror att med detta tänk så kommer jag passa bra som servervakt då jag gärna pratar med folk om det blivit något strul eller bara i största allmänhet om folk bara undrar över något.
Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? En bra servervakt är en person som till och börja med är säker med sig själv. Servervakter får tyvärr ta en hel del skit när man väl bannar någon men om man då är en trygg och säker person så fixar man det galant. Sen är det också så att en bra servervakt bannar inte folk för att banna dom utan för att personen som gjort fel ska lära sig av sitt misstag. En bra servervakt kan till och med varna innan i OOC chatten om något börjar gå snett eller skicka ett pm ingame til personen som håller på att få en ban. Därefter är det också mycket mycket viktigt att personerna kan reglerna här på servern samt att dom ALLTID har klipp på allt så att det finns konkreta bevis på dom handlingar som utförts.
Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Inom rollen Servervakt så kan man beskriva korruption på så sätt att man använder sina krafter (Perms) och därefter använder dom på fel sätt (Permabuse). Detta kan t ex vara att det metagameas om ress men det kan också vara att man väljer att dva bilar som står strategiskt utsatta för att själv vinna sitt scenario och det är just det som permabuse eller korruption handlar om nämligen att utnyttja sina SV - tillgångar för egen vinning. En korrupt servervakt är extremt farlig för hela servern då det förstör så enormt mycket. Det kan göra så att scenrion blir helt omöjliga att rpa på men det kan också vara så att man förstör för allmänheten vilket är något som är mycket mycket fel.
Senast ändrad: