Accepterad SBstyle | Ansökan till Medlemskap Ansvarig [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SBstyle..

Icke Medlem
Meddelanden
769
Reaction score
36
Vad är ditt namn i verkligheten? Simon

Vad heter du på discord? SBstyle#1059

Ange ditt födelsedatum 5 April 2005

Var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Jag har alltid velat hjälpa till på unive och få servern till en så bra plats som möjligt för alla som rpar på den och jag känner att det nu är dags för mig att ta ett större ansvar. Tiden på unive har varit lång, jag har varit medlem sedan 2021 och under den tiden har jag varit staff men också då medlemskaps ansvarig och jag har alltid gillat ha kunna hjälpa till och att få vara med och hjälpa till på riktigt. Jag har nu på senare tid saknat det gamla staff arbetet, en saknad som gör att jag nu väljer att ansöka till Medlemskaps ansvarig igen i hopp om att kunna träffa lika mycket trevligt och målinriktat folk som sist, men att framför allt få chansen att hjälpa till på riktigt igen.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? När jag blev staff så började jag väldigt snabbt att inse vilka saker som man kunde dra nytta av för att det skulle bli en sådan bra och familiär stämning för alla som möjligt och knepet var att så tidigt som möjligt försöka få en sådan pass bra kommunikation mellan medlemmar och staffs som det bara gick och att det i sin tur ledde till att man faktiskt började att prata med varandra på riktigt. Det är något som jag verkligen tagit med mig som tidigare staff och Medlemskaps ansvarig nämligen att det viktigaste på servern det är att det finns en dialog mellan ansvariga och medlemmar. Jag lärde mig även väldigt snabbt att få en så pass tydlig bild över vilka som faktiskt tog intervjun/ansökte och märkte väldigt snabbt av om dom var ute efter att faktiskt få ut något av unive eller om det bara var lall. Det gjorde att det automatiskt nästan bara släpptes in folk som visste vad dom ville och som hade ett mål med sitt rpande vilket underlättar enormt för dom staffs som vi har här på servern eftersom deras arbete förenklas något enormt om man redan från början släpper in personer som man vet är där för att lära sig och ha kul. Jag tror att jag kommer passa bra som denna roll eftersom jag har detta tänk konstant när jag tar intervjuer och läser ansökningar.

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Enligt mig så handlar det väldigt mycket om respekt. Om man hela tiden utgår från att bemöta människor med respekt och faktiskt låter alla vara just som den är så kommer det att bli bäst för alla. Det handlar mycket i grund och botten om att man ska skapa en relation med sina medmänniskor och jag tror väldigt mycket på att vara snäll och trevlig mot precis alla eftersom det i slutändan bara kommer gynna dig. Det är viktigt att man hela tiden utgår ifrån att "hur du vill att andra ska vara mot dig, så ska du vara mot andra" om man hela tiden har detta tänk så blir det mycket lättare att umgås med folk och det kommer också i slutändan att göra att man får mycket vänner och blir omtyckt och igenkänd som "den trevliga personen" eller "en otroligt fin vän".

Hur skulle du vilja påverkan betydelsen med att vara Medlem på Unive? Jag skulle vilja påverka betydelsen med att vara medlem på så sätt att den inte under några omständigheter ska delas ut till folk bara för att "dela ut den" utan medlemskaps rollen ska vara någonting som man ska förtjäna och det ska även vara en slags stämpel på att man faktiskt är varmt välkommen till vår server och att man har bevisat att man kan sköta sig. Det kanske låter lite larvigt med att en roll kan betyda så mycket men om man tänker efter på hur många som ansöker dagligen och hur otroligt grym just du som har den är skickar signalen att man faktiskt är grymt driven och verkligen vill spela här på Unive. Sen är det också så att du som medlem bär ett enormt ansvar nämligen att representera servern. Jag kommer framförallt trycka på den punkten när jag ger ut den till personerna som blivit godkända eftersom det är alla medlemmar som i sin tur bildar unive och att var och en bär ett eget ansvar för att det ska bli så bra som möjligt för alla.

Vilka krav anser du att de som är Medlem på Unive ska ha? Enligt mig så finns det 3 stycken punkter som jag trycker lite extra på. 1. Kunna reglerna. Kan du Unives regler så kommer det inte bara gynna dig utan även alla andra här på servern eftersom du föregår med gott exempel och du visar att du är beredd på att göra det som krävs för att unive ska kunna fungera i stort. Dom jag trycker extra på är såklart grundreglerna men jag anser att det är bra om man får en överblick över dom regler som finns på servern, forumet samt dc:n. 2. Ha ett tydligt mål med din vistelse här på unive. Om du redan innan du tar din medlemskaps intervju eller redan du t om söker till medlem så är det otroligt viktigt att du har ett tydligt mål med vad du vill göra på unive. Det innefattar att du har en karaktär som du vill utveckla och följa genom ditt rpande men också vilken nivå du vill ta ditt rpande till, framförallt om du är helt ny till konceptet. Har man en tydlig bild av hur man vill att framtiden på unive ska se ut så kommer det bli enormt mycket lättare att trivas och vilja fortsätta rpa på servern. 3. Det sociala. Om man som person bestämmer sig för att gå in med en så pass positiv inställning som möjligt, med mål som kan innebära att träffa så mycket nytt folk som möjligt eller att skaffa så många nya vänner som man kan på unive så kommer det bli så fruktansvärt mycket trevligare för alla än om du hade haft en negativ inställning eller bara inte brytt dig. Denna positiva och nyfikna inställning kommer göra så att du hela tiden vill upptäcka mer saker och därför få en bredare förståelse om unive vilket är extremt positivt enligt mig. Dessa punkter prioriterar jag väldigt mycket. Självklart kollar jag på en hel del faktorer innan jag gör mitt beslut men detta är något som får mig att skapa en bild av hur personen som vill rpa på unive faktiskt kommer att bete sig samt hur hen vill spendera sin framtid på unive.

Vad för ansvar känner du att du skulle ha ifall du vore Medlemskap Ansvarig? Jag känner ett enormt ansvar när det kommer till denna roll. Som jag var inne på tidigare så underlättar medlemskaps ansvariga staff arbetet och hela miljön på unive genom att ta in folk som dom är säkra på kommer sköta sig. Det kommer då att skapa ett community som man till 100% kan lita på vilket kommer gynna alla i det långa loppet. Sen är det också så att det enligt mig är denna roll som bestämmer unives framtid. Det är medlemskapsansvariga som bestämmer hur vilka som ska få tillgång till servern och vilka som kommer att få representera unive. Jag känner därför ett enormt ansvar som medlemskapsansvarig vilket enligt mig gör det ännu viktigare att ansöka om just denna position.

Hur ser din aktivitetet ut? Under veckodagar så kan jag vara aktiv från 15 - 22:00 detta eftersom jag nu börjar 2an på gymnasiet och det är en hel del plugg men jag kommer att prioritera detta över en stor del av min rp eftersom jag börjat tröttna och vill supporta unive på andra sätt. Under Helger så är aktiviteten från 13 - 04:00 detta eftersom jag sitter uppe väldigt sent på kvällarna och pratar mycket med vänner vilket kommer göra att jag nu kan arbeta och samtidigt vara med dom då många är just medlemskapsansvariga. Under lov så är det egentligen 24/7 och med detta så menar jag att jag under hela dagarna kommer vara aktiv och tillgänglig för arbete vilket innebär att jag just nu är helt fri från skola och liknande och redo för ett viktigt och roligt jobb som medlemskapsansvarig.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir Medlemskap Ansvarig är du beredd att sluta spela där då? jag spelar inte på någon annan server.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Att jag är en kille på 17 bast som vill hjälpa till. Jag är väldigt lugn och snäll och älskar att få vara social och bara handskas med människor och jag vet att denna roll kommer passa mig perfekt och jag ser verkligen fram emot att få hjälpa till på riktigt.

Senast ändrad:
+rep Väldigt Bra Text , Väldigt trevlig person , Tidigare MA Och Staff! Kan Göra sitt jobb! <3 Har väldigt mycket erfarenhet

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka