Savox | Ansökan till Support [Sniffax]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Savox

Icke Medlem
Meddelanden
71
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? David

Vad heter du på discord? Savox#7313

Ange ditt födelsedatum 27 Februari 2008

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Jag spelar mycket på dagen men ännu mer på kvällen.

Berätta om dig själv Jag heter David och är 13år gammal. Jag gillar mycket motorer och moppar. Ibland kör jag lite moped med kompisar fast jag vet att det är olagligt. Jag har tidigare spelat fotboll i 9 år sedan slutade jag av att inte motivationen fanns där.

Vad skulle du göra om du blir staff? Jag skulle ha bra koll på vilka som behöver hjälp i support. Även försöka hjälpa till när jag är borta genom att gå in på telefon.
Skulle det vara nånting någon behöver hjälp med som jag inte får göra, eller inte vet hur man gör, som ex support, så skulle jag ha bett nån som kan hjälpa komma in o göra det.
Jag är ofta inne i spelet, alltså kan jag hjälpa så många jag kan som skriver reports.
Jag är tycker att jag är ganska noga och därmed hade jag inte alltid litat på vad folk säger som tex "ressa mig" i report. Därför hade jag försökt ta reda på varför de dog osv. Men om de ligger på torget vid spawn hade jag ressat direkt eftersom då är de väldigt normalt eftersom vissa spawnar döda där.
Jag tycker inte att det är okej att abusa report funktionen, med det menar jag ifall nån dör för att dem t.ex. blev rånad och inte gjorde som rånarna sa och därmed blev skjuten, skulle skrivit en report och bett om ress.
Jag skulle ha kollat tickets väldigt ofta, försöka hjälpa så många jag kan och tickets kan jag dessutom kolla på telefon när jag är borta.
Men jag skulle i alla fall läst igenom dem och hjälpt dem som inte gjort nåt fel, det händer ibland att folk kan bli bannad för olika orsaker, anticheat, vilket jag tror bara Philip kan hjälpa dem med, sen kan det hända att när en blir bannad, kan en annan bli bannad också. Det hände mig när min kompis blev bannad, tydligen hade vi samma licens.
Jag vill hjälpa servern genom att se till att så många som möjligt läser reglerna och förstår varför de finns, på de sättet kan jag få servern att uppnå en högre RP nivå. Vilket jag tycker är viktigt, vill man bara fara runt och trolla finns det andra FiveM servrar för det och annars kan man ju bara spela vanliga GTA.
Jag tycker det är viktigt att alla har det kul när dem RPar, det är ju meningen med att ens spela FiveM. Därför tycker jag det är extremt tråkigt när folk blir bannade helt i onödan, nu vet jag inte om folk blir det på just Unive men det har hänt på andra servrar. Jag vill ju bara hjälpa folk och inte förstöra deras dag genom en ban, men kan dem inte bete sig eller gör något fel som dem inte verkar förstå att dem begått, så resulterar det i ban direkt.

Jag tycker därför det är viktigt att man pratar med personen och förklarar att dem gjort fel.

Jag skulle dessutom specca folk/noclipa och se att ingen kör alldelles för fort i stan, eller bryter mot andra regler.

Jag skulle också försökt lära känna de andra staffsen, det är nog ganska viktigt, ifall jag skulle behöva hjälp av nån annan staff ex.

Jag skulle också farit runt och DVat bilar och därmed minskad lagg.

Jag tycker det förstör RPn när det står bilar krockade överallt..

Jag är dessutom opartisk, rättvis och går på bevis.
Skulle någon säga att dem ex har förlorat en gun, vill jag ha video bevis på att det stämmer.
Som staff kan man inte hjälpa sin kompis bara för att man känner människan, man måste följa serverns regler och får hjälpa personen på alla möjliga sätt och finns de inget annat än staffkommandon, så får man väl använda det. Jag menar alltså att om min kompis ex dör, för att han ex ramlade eller krocka osv, så ska inte jag använda mina staffkommandon om jag inte verkligen måste.

Jag vill inget annat än att båda parterna blir nöjda.

Brukar stötta på folk som inte kan rpa och bryter mot reglerna. Vill lära andra så att dem gör rätt. Jag har läst reglerna så kan dem väldigt bra. Jag är väldigt aktiv på kvällarna så finns där ifall andra staffs rpar. Sen så vill jag avlasta dem så att dem också kan rpa å inte kolla reports hela tiden. Jag kommer att göra mitt bästa som staff. Sen så vill jag höja rp nivån på servern och hjälpa folk så att dem gör anorlundna till nästa gång. Jag vill få bort trollare och ha seriösa spelare på servern.

Jag hade uppskattat att jag skulle få en chans för denna utmaning. Jag vill hjälpa servern på mitt bästa sätt och är ganska aktiv på denna server. Jag är en trevlig kille som brukar stötta på folk som inte kan rpa osv. Sen så skulle jag kolla mycket reports och dem som tycker illa om alla staffs att försöka få dem att förstå att vi har mycket att stå i ofta.

Jag har dock lätt för att bli irriterad på folk som bara dummar sig. om personen inte bröt mot en grov regel, sedan trappa upp den om personen fortsätter bryta regler osv. Sen finns dem som inte gör fel och inte filmar allt så när dem blir dödade av nån som bryter mot regler och dem blir av med sina grejer att dem inte har nog mycket bevis att dem känner att staff teamet är sämst. Vill inte att andra ska tycka det om staff teamet här på Unive.

Jag vill hjälpa så många som möjligt på Unive, med rp och folk som gör små fel att dem ska få en andra chans Jag tror att detta kan ge en bättre effekt och göra att personen blir motiverad att verkligen försöka rpa istället för att bara ge en ban direkt den kan ge lite sämre motivation för att rpa och dem slutar bry sig och bryter mot fler regler och förstör för andra istället. Dessa personer anser jag borde få en kick direkt istället och om de fortsätter komma in och förstöra, så slutar det med en ban. Skulle göra mitt bästa som staff och ge fler motivation till att rpa seriöst så att rpa nivån höjs på servern.

Jag skulle nog för det mesta ta reports och sitta i support, annars bara flyga runt och specca för att se till att folk följer reglerna. Jag kommer även att vara opartisk eftersom det är jätteviktigt då man är staff, kommer också försöka vara så trevlig som möjligt mot alla även om de gjort fel. Att missbruka sin staff-roll är något jag vill undvika, detta händer om man inte förstår vilket ansvar man bär.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har bara spelat här i några dagar, tror det va 3 eller 4

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Jag vill bli support för att jag vill vara en del i att Unive växer och jag vill hjälpa till att höja rp nivån. För att jag vill hjälpa servern och jag har väldigt många timmar på FiveM och kan rpa seröst och bra. Jag kan alla regler riktigt bra. Jag vill höja rp nivån på Unive och utveckla den så att den blir ännu större än vad den är nu. Vill bli en av staff teamet lära känna alla där och ha en bra gemenskap hos staff teamet. Sen finns dem som inteilmar allt så när dem blir dödade av nån som bryter mot regler och dem blir av med sina grejer att dem inte har nog mycket bevis att dem känner att staff teamet är gör fel och inte sämst. Vill inte att andra ska tycka det om staff teamet här på Unive. Jag vill prova på något nytt och se till att folk på Unive kan få hjälp snabbare då jag anser att det behövs mer staffs, eftersom det är en såpass stor server och alla staffs hinner inte riktigt med alla på en gång. Detta gör då att folk får vänta vilket innebär att mycket kan hinna hända innan personen i fråga får hjälp(ex. att personen i fråga blir RDM:ad och RDM:aren combatloggar). Aktiva staffs gör även att servern får en mycket bättre bild utåt. Jag tror att jag kan vara en bra staff eftersom jag tror att jag har ett bra RP-tänk, eftersom jag försöker RP:a på riktigt genom att ha kul, försöka utveckla en karaktär och en story istället för att bara spela för att skaffa pengar och makt. På det sättet tror jag att jag kan som staff döma rätt eftersom att jag förstår vad som är rätt utifrån hur RP ska vara. Jag har även en stor vilja för att hjälpa folk om de har problem, vilket också är viktigt eftersom staff-jobbet handlar om att hjälpa folk och om man inte gillar eller orkar med det, så blir det väldigt jobbigt och svårt.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag kan alla regler och vet hur saker fungerar. Jag bannar inte i onödan utan kolla läget först. Jag hade försökt höja rpn så gott de går men även hjälpt så många som möjligt. När jag själv skriver reports händer de ibland ingenting och de är ännu en anledning till att jag söker till support.

Jag vill kunna hjälpa denna servern eftersom jag fått ha mycket roligt på den. Vill alltså ge något tillbaka.

Vill kunna lära folk att RPa bättre, och lära dem reglerna så dem inte blir bannade i onödan för att dem inte läst reglerna.

Jag tycker dessutom att det låter kul att vara support på Unive och jag vill hjälpa Unive att utvecklas och bli ännu större.

Som jag tidigare nämnde spelar jag oftast under nätterna, då de är färre staffs inne. Då kan det vara bra att fler staffs är inne och kan ta supportsamtal, reports och tickets.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit mod på en annan server tidigare. Sen ska man kolla reports och hjälpa folk som behöver det. Man ska kolla så att inga trollare och dem som bara förstör på servern inte är kvar och dem som gör grövre fel att dem får en kortare ban på servern men kan komma tillbaka senare efter deras ban.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag kan de flesta kommandos, tex /noclip /bring /goto /sqlban /sqlunban /sqlbanhistory /sqlbanoffline /sqlsearch /spec /freeze /revive /heal /announce /setjob mechanic 1, 2, 3, 4, 5 För tex chef eller anställd /Noclip /Bring Id /Svban id /Tpm /Sqlban steamnamn /dv /freeze

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja jag har det ganska lätt att lära mig nya saker, så ja

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar inte på nån annan server och har inte gjort de på väldigt länge. Spelar bara på Unive.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej :) Hoppas min ansökan duger, är det något som behöver utvecklas så är det bara att skriva det direkt! :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka