Nekad Sanden 8 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Sanden 8

Icke Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199185097132/

Ditt Hex-ID: vsteam:1100001490171ac

Vad är din discord tagg? Sanken69

Vem var det som bannade dig? classic

Bild på banmeddelande: 80146-93a44306cba4bf9aab1600b4009a0659.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev bannad för att jag utnyttjade en animation cancel, för att plocka vallmo snabbare. Det jag gjorde var fel, men i dåläget så tänkte jag inte på vad jag egentligen gjorde.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag stod och plockade vallmo, som jag senare skulle sälja för att få lite pengar. Det var länge sedan jag spelade på servern och jag ville tjäna ihop lite pengar. Det lättaste sättet jag vet är just detta, så när jag blev rånad av en kille så berättade jag att jag inte hade mycket pengar. Då berättade han om en Bug där man trycker X – vilket är cancel animation, för att fortare kunna samla ihop vallmofrön. Jag testade detta och det fungerade. Jag använde buggen en kort stund och tänkte att jag skulle få ihop mycket mer vallmo på detta sätt. Men när jag fick bannen av Classic så insåg jag genast mitt misstag.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen som Classic delade ut var helt korrekt och jag erkänner mitt misstag. Jag tänkte inte efter vad jag gjorde, men så klart hade jag tankar om att det jag gjorde inte var okej. Tankarna om regelbrott stoppade mig dock inte ifrån att fortsätta med metoden.

Jag ville ha snabba pengar och plocka färdigt så fort som möjligt. Att stå ute vid östra motorvägen och plocka på ett ensligt fält är inte alls den bilden jag har av Unive. Servern är en social mötesplats där man kan göra så otroligt roliga och sociala scenarion. Att då stå ensam och plocka är inte alls det jag egentligen vill göra på servern.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag är en rutinerad spelare som spelat länge på Unive och för ca 2-3 år sedan så har jag haft en del bans. Men alla dessa bans har gjort mig till en bättre och mer utvecklad ‘’rpare’’. Jag kommer inte ihåg de äldre bans jag haft eller detaljerna vid dem.

Under de senaste tre månaderna har jag haft en ban. Den var för "mild lall" på sjukhuset. Det var när vi låtsades vara "dumpen" och saker eskalerade lite för mycket, vilket ledde till ett slagsmål. Jag misshandlade en sjukvårdare och bröt tänkte inte med sunt förnuft. Jag vet egentligen att det inte var okej och ångrar mitt misstag

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja jag hade kunnat göra det annorlunda, jag hade kunnat bara plocka som vanligt som alla de andra och låta det ta lite längre tid än vad det gjorde med buggen. Men det egentliga svaret är att tänka efter i mitt spelande. Vilka konsekvenser som kommer av mina aktioner och hur mycket tid folk lägger ned för att skapa gemenskapen på Unive. Jag förstår att en bugg som denna kan leda till att serverns ekonomi fallerar, då det kommer in för mycket pengar än vad det egentligen ska göra. En sådan smäll hade till slut, lett till en money wipe på servern där pengarna blivit för centrala i rpandet. Unive handlar inte om pengar eller status, utan att man ska ha roligt på servern i sociala scenarion. Hädanefter så kommer jag tänka över samtliga saker jag gör på servern och vad allting leder till. Reglerna finns till för oss spelare.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig mycket med denna bannen. För det första har jag lärt mig att den får ta den tiden att tjäna pengar som det ska ta. Det finns alltid kryphål man kan göra för att det ska gå snabbare men det är inte alltid det rätta valet. För det andra har jag lärt mig hur kul jag tycker det är att rpa på unive för att jag har saknat det väldigt mycket de här dagarna som jag har varit borta från servern. Jag har också lärt mig att om jag använder mig av saker som är ett regelbrott kan det första andra upplevelse av unive. Jag ska förbättra mig i detta område så att alla jag rpar med får en positiv bild av hur det är att rpa på unive.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? absolut chefen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka