Nekad Sandberg | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Sandberg

Icke Medlem
Meddelanden
1,232
Reaction score
19
Ange ditt födelsedatum: 25 Maj 2006

Vad heter du på discord? Sandberg#1873

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 500

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? minst 6 timmar per dag

Hur ofta kommer du vara inne? minst 6 timmar per dag

Hur många timmar har du på FiveM? ca 500

Vad heter du? Mio

Hur gammal är du? 30

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att göra staden säkrare från alla kriminella, jag vill förebygga ung kriminalitet då det är det värsta. Jag kommer agera så fort någon gör något kriminellt då vi poliser ska visa att vi bestämmer! Jag vill som sagt göra denna stad säkrare (har hört att folk bär mycket vapen). En viktig grej är narkotika/vapen jag vill göra staden till en säkrare plats för alla och få bort vapen från gatan! Mitt mål är att gå med i piketen!

Varför ska just du bli anställd? Jag borde bli anställd för jag är en välutbildad polis och kommer göra allt för att få staden till en säkrare plats, kommer kunna hantera bankrån, butiksrån och allt annat bra då jag är lugn av mig. Kommer göra allt i min makt för att förebygga kriminaliteten. Varför jag borde bli anställd är för jag är jävligt stabil samt mogen och en jävel på att skjuta.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) styrkor jag är bra med alla vapen jag tänker alltid innan jag gör något. och svagheter är att jag kan ha dåligt tålamod ibland

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? ja, var polis här förut och var det kanske en månad så han lära mig mycket

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag stannar in han till sidan säger i komradio "fartdåre östra motorvägen", jag går fram till bilen lugn och ber personen rulla ner rutan. Jag kollar direkt och känner av ifall han är kan vara berusad/påverkad. Jag tar alkoholtest samt ber han komma ut ur bilen. Jag ringer bärgare så dom kan ta bilen, ger jag han grov olovligkörning, vårdslöshet i trafik.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag säger snabbt och tydligt i radion att det är skottlossning vid ett trafikstopp och att min kollega har blivit skjuten av männen som blev stoppade. Jag kallar på förstärkning och förklarar så tydligt det går hur bilen och männen ser ut och vad för reg nummer bilen har. Jag tillkallar ambulans på plats. Medans dom kommer kollar jag till min kollega var för puls han har och vart han har blivit träffad. Vi kommer till sjukhuset och jag väntar i lobbyn tills en sjukvårdare kommer till mig och frågar vad som har hänt och hur min kollega mår och vad dom gör med honom eller kommer göra med honom.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi kommer fram till platsen så spärrar vi av eventuella flykt vägar för gärningsmännen och så inte civila åker inom området där rånet sker. Vi kontaktar våra kollegor till platsen då vi kan behöva förstärkning på plats och en förhandlare. Innan dom kommer tar jag och min kollega skydd bakom våran polisbil så vi inte står mitt i det öppna och har en risk att bli skjuten av gärningsmännen. När kollegorna kommer fram och ska försöka förhandla så går alltid gisslan först och hur vi ska hantera situationen om hur vi ska göra med gisslorna. När dom har åkt iväg från platsen med pengarna så går jag och min kollega in i banken för att leta efter gisslor som har blivit kvar. Sen om gärningsmännen blir tagna vet vi inte om tills nån ger oss info om gärningsmännen. Blir dom tagna blir dom häktade och väntar tills förhör och blir fängslade en viss tid.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Drar tazer och skriker ”Polis – lägg ned vapnet”. Fortsätter personen fram skjuter min kollega då han förmodligen är ett varningsskott i luften och upprepar ”Polis – lägg ned vapnet”. Fortsätter personen fram försöker min kollega ska skjuta personen i benet eller om han snabbt ska byta till elchockpistolen, alternativ så har jag dragit elchockpistolen och avfyrar det som första alternativ. och innan allt detta så såklart ropar jag på förstärkning i radion.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det menas med hur man beter sig när man pratar i komradion. Det är viktigt att tänka på att vara tydlig så att informationen kommer fram rätt. Att först tänka på vad man ska säga, sedan trycker, och talar (tänk, tryck tala = TTT)
Det är ju olagligt att kalla på förstärkning i onödan eller utan anledning. Viktigt är att vara kortfattad och att man förstår varandra.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan handlar om hur du som polis angriper i en situation, där någon blir till exempel hotad. Att du blir hårdare ju mer personen kämpar emot. Först ska man försöka lugna ner personen genom att prata med hen, sedan fortsätter man att bli mer och mer aggressiv, samtidigt som man ser till att den utsatte kommer från platsen oskadd

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka