SammEOOOF | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SammEOOOF

Icke Medlem
Meddelanden
56
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Samuel

Vad heter du på discord? SammE#5851

Ange ditt födelsedatum 13 April 2005

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Jag kan inte exakta tider men kommer spela så ofta jag kan. Kommer spela extra mycket på lov och helger. Samt Tisdagar och Torsdagar då jag tränar på måndagar, onsdagar och rider på Fredagar ibland. Antagligen på Morgonar och Eftermiddagar då jag kollar film på kvällen.

Berätta om dig själv Jag heter Samuel och jag är en pojke (man som jag gillar att säga). Jag gillar att spela på min fritid men jag spelar också mycket fotboll, rider ibland och gillar att hänga med vänner. Jag tycker om spelet FiveM eftersom att man får en karaktär och man kan utveckla sin RP så mycket. Och det finns så mycket jobb att välja mellan, själv så vill jag bli Polis i verkligheten men i FiveM kan man testa på lite och se hur det fungerar att t:ex vara Räddningstjänst eller Ambulanspersonal m.m. Också så är kanske inte jobben 100% accurate men ändå, man kanske lär sig lite ialla fall. Det jag har lärt mig från mina 500h i FiveM är nog alla grundregler, lite andra regler, kommandon och hur blåljus jobben fungerar, i FiveM då. Jag brukar streama lite då och då, jag har cirka 14 followers där ibland Drobz1. Jag brukar ha 5-10 viewers varje stream och vi brukar snacka mycket och bara sprida glädje, jag har inte fårr något negativt alls sen jag började streama.

Vad skulle du göra om du blir staff? Jag skulle försöka att förbättra servern och vara så aktiv och så effektiv jag kan. Jag ska kolla så många reports jag kan, bryr mig inte ifall det handlar om att någon blir RDMad eller om någon har kallat någon för något rasistiskt så kommer jag att fortfarande ta det, jag kommer att vara i support rummet ofta och svara på frågor. Skulle också ha öppna DMs så folk kan fråga frågor om servern eller liknande. Jag kommer att hjälpa denna servern genom att vara så aktiv som jag kan. Ifall någon lallar så kommer jag ge en ban direkt. Ifall någon pratar OOC då kickar jag, ifall de fortsätter så blir det ban. Halv-OOC är en kick och sen en ban. Sen så skulle jag inte missbruka min makt heller. Jag vill ju inte bli blacklistad från servern eftersom att jag spelar så mycket men jag kommer att vara så aktiv jag kan, hjälpa till så mycket jag kan och faktiskt lyssna på folk ifall de har något att säga om någon annan som Fail RPar eller lallar. Jag kommer mest kunna spela på Morgonar och Eftermiddagar då på kvällarna så brukar min familj alltid titta på Marvel serier/filmer då vi är riktigt stora fans av Marvel. Jag kommer att behandla medlemmar och icke-medlemmar med samma respekt eftersom att jag är en sån grabb, jag gillar att tänka att alla är lika mycket värda, vilket vi alla är. Jag kommer också att streama lite ibland som Staff och/eller medborgare, jag har faktiskt streamat lite redan och skaffat runt 15 followers som kan vara med på mina äventyr.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive sen Unive hette Multistaden. Men sen tog jag en paus och nu började jag spela igen och såg hur många som lallade och/eller Fail RPade. Så jag tänkte att jag kanske kunde bli support/staff och hjälpa till med att förbättra servern. Jag tror att jag har lagt ner 150-200 timmar har jag lagt ner på Multistaden/Unive. Och jag kommer såklart att få mer timmar på Multistaden/Unive. Och lite mer stream timmar.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Jag har spelat på Unive sen den hette Multistaden och jag har märkt att det är många som brukar lalla och staffs gör inget om det om man inte har clips. Så jag själv tänker att jag kanske kan bli staff och fixa sånt, och såklart så kommer jag att skaffa clips före och efter jag kickat någon. Sen så är det ju också roligt att få träffa och snacka med andra personer och hjälpa till med saker och lära saker till folk som kanske inte kan det. T:ex ifall någon är ny till RP och vill veta grundreglerna så kanske jag kan hjälpa med det eller om de vill ansöka till medlem/jobb. Då kan jag ju hjälpa de att navigera genom hemsidan eftersom att det finns så mycket saker på hemsidan.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Genom att faktiskt vara så aktiv jag kan, svara på så många reports som jag kan och sitta i support rummet och hjälpa till med nybörjare med t:ex att svara på frågor. Sen så kommer jag ju inte kanske att spendera all min tid som Support/Staff ingame, jag kanske RPar som vanlig medborgare också ibland, men ifall något händer då och jag inte är mitt i något så kanske jag TPar till de och frågar vad som har hänt och såna liknande frågor. Också genom att behandla alla med lika mycket respekt, och inte behandla en Medlem bättre än en Icke-Medlem bara för att en är "whitelistad" och den andra inte är det.

Har du några tidigare erfarenheter? Aa faktiskt, har varit support på egna servrar och andra servrar. Men tyvärr har de servrarna stängt nu, de varade inte så länge för många olika anledningar. Och ja, jag fick mycket erfarenhet av det, vill jag tro ialla fall.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Kan några faktiskt:
/kick (id) (reason) = kickar någon
/revive (id) = revivar någon
/sqlban (id) (time) (reason)= bannar någon
/sqlunban (hex id) = unbannar någon
/freeze (id) = freezar någon
/unfreeze (id) = unfreezar någon
/skin (id) = ger de kraften att ändra på sitt skin ifall de inte fick möjligheten att göra det.
/tpm = teleporta till sin market
/spec (id) = spectata någon
/noclip = noclippa

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja, jag har lärt mig ganska mycket från andra servrar men jag lär mig fortfarande ganska mycket, andra servrar kanske har andra kommandon och denna servern har egen gjorda kommandon. Då är det kanske inte samma kommandon som på den förra servern jag var staff på, men aa, skulle nog säga att jag lär mig snabbt. Jag har ju kodat lite Lua och andra kodnings språk som jag lärde mig ganska snabbt så jag är en "fast learner" satt säga.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar just nu inte på nån annan server. Men om jag skulle så skulle jag lämna den.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Tror inte det. Annars ställer jag alltid någon fråga till en annan staff!

Senast ändrad:
Ändrade lite saker så det stod mer och jag utvecklade bara lite till ;)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka