Inaktuell SAAB | Ansökan till Staff [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SAAB

Icke Medlem
Meddelanden
336
Reaction score
19
Vad är ditt namn i verkligheten? Oscar

Ditt discordnamn: SAAB#4631

Ange ditt födelsedatum 5 April 2007

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli staff för att jag tycker att jag är väldigt noggran och jag tror jag hade kunnat hjälpa servern till det bättre som tex kolla reports väldigt ofta och vara väldigt hjälpsam ingame och även ta support väldigt ofta i discorden så alla känner att dem faktiskt får den hjälpen dem vill ha. jag kommer alltid att vara opartisk för det är bäst för man ska absolut inte ställa sig på en sida för då blir allt bara dåligt. Jag kommer hålla mig på en seriös nivå och vara effektiv och jobba så ofta jag bara kan för dehär är verkligen roligt och jag brinner för det som är roligt kan lixom inte göra något jag verkligen inte gillar.

Kommer även kolla väldigt mycket i banöverklagningar för att många klagar på att det tar för lång tid så jag vill gärna se en förändring men det kommer ej gå först för banöverklagningar gör man när man har tid över.

Jag är väldigt intresserad av just spec arbeten men skulle även se mig själv som jobbansvarig och även i support för det tycker jag också är roligt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Vardagar:
Måndag: tidigast 14:10- cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Tisdag: tidigast 15:50 - cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Onsdag: tidigast 15:50 - cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Torsdagar: tidigast 15:50 - cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Fredagar: tidigast 15:50 - hur länge som helst kanske typ 05:00 eller nåt de beror på hur mitt dygn är och om jag ska göra någonting på lördagen.

Helger: (Utan aktiviteter såsom hemvärnet eller något annat)
Lördag: kanske typ 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Söndag: 15:00 eller 16:00 till typ 03:00

Helger: (med aktiviteter:
Lördag: Tidigast spelade cirka 17:00 till kanske 00:00 det beror på om jag har någonting att göra på söndagen såsom hemvärnet osv.
Söndag: 17:00 till cirka 03:00 med pauser och sådant.

Påsklovet:
Fredag: tidigast 15:50 - hur länge som helst kanske typ 05:00 eller nåt de beror på hur mitt dygn är och om jag ska göra någonting på lördagen.
Lördag: 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Söndag: 15:00 eller 16:00 till typ 00:00
Måndag: Ska på Elmia så blir typ inget då kanske hinner med tidigast 18:00 eller sådant.
Tisdag: 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Onsdag: 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Torsdag: 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Fredag: 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Lördag: 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Söndag: 15:00 eller 16:00 till cirka 03:00

Sommarlovet (start 15 juni):
Kan spela hur länge som helst då förutom om jag lyckas få tag i sommarjobb då kommer demhär tiderna att gälla ungefär:
Måndag: tidigast 17:00 - cirka 00:00
Tisdag: tidigast 17:00 - cirka 00:00
Onsdag: tidigast 17:00 - cirka 00:00
Torsdag: tidigast 17:00 - cirka 00:00
Fredag: tidigast 17:00 - hur länge jag vill
Lördag: 15:00 eller 16:00 - hur länge jag vill
Söndag: 15:00 eller 16:00 - hur länge jag vill

OBS!! Utan sommarjobb så kommer mitt sommarlov vara helt trasigt i dygnstiderna då är de väl vakna 00:00 och somna cirka 13:00

Efter sommarlovet: Efter sommarlovet börjar jag gymnasium och då gäller demhär tiderna:
Vardagar:
Måndag: tidigast 14:10- cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Tisdag: tidigast 15:50 - cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Onsdag: tidigast 15:50 - cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Torsdagar: tidigast 15:50 - cirka 00:00 med pauser för mat läxor osv
Fredagar: tidigast 15:50 - hur länge som helst kanske typ 05:00 eller nåt de beror på hur mitt dygn är och om jag ska göra någonting på lördagen.

Helger: (Utan aktiviteter såsom hemvärnet eller något annat)
Lördag: kanske typ 15:00 eller 16:00 till hur länge jag vill
Söndag: 15:00 eller 16:00 till typ 03:00

Helger: (med aktiviteter:
Lördag: Tidigast spelade cirka 17:00 till kanske 00:00 det beror på om jag har någonting att göra på söndagen såsom hemvärnet osv.
Söndag: 17:00 till cirka 03:00 med pauser och sådant.

Jag hoppas att jag har fått med alla tider och det kommer bli ganska mycket aktivt tid men kommer även nån dag i veckan kanske dra ut och vara med vänner men det är inte jätte ofta är mest aktiv vid datorn!

Hur länge har du spelat på Unive? Första gången jag fick medlemskap på unive var 2021-05-31 14:43 och jag gick med dagen innan ungefär. På den tiden har jag fått med väldigt mycket erfarenhet osv om hur olika saker fungerar på unive och haft väldigt roligt.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har tidigare erfarenheter och jag kan visa dem erfarenheterna här:

Commands jag kan:

/toggleid = Visar personens ID och det kan vara till nytta när man ska clippa och ser vem som är vem och även när man ska skriva i /m tex eller om man ska banna eller kicka.

/clearchatforall = Rensar chatten för alla spelare och det kan vara användbart tex när man råkar skriva ut något fel i OOC men självklart ska det ej hända eller om någon skriver nåt väldigt fult i twitter tex.

/togglename - Togglename är exakt samma sak som toggleid fast man ser steamnamnet också och det kan vara till nytta om man ska kolla upp personen i discord tex.

/kick (id) anledning - Gör så man kickar en person ifrån servern och det kan vara tillnytta tex om någon står AFK eller bara skicka en person på en varning.

/svban (id) anledning - Bannar en person ifrån servern i MAX en timme och det kan vara till nytta tex om någon gör något jättelitet fel men ändå förtjänar ban och servervakter använder det commandet.

/ban (tid) (id) anledning - Det commandet gör att man bannar en person i valfri tid och om man skriver 0 är det perma ban och det kan vara till nytta om en person gör regelbrott och förtjänar att få ban.

/m (id) - Gör så att man skickar ett meddelande till personen man har ID på och det kan vara bra om man tex behöver skriva nåt privat tex om personen ber om skin och man skriver varför eller om personen reportar någon och man frågar lite om personen.

/r - Det skriver man för att svara tillbaka på en /m om man har fått en sådan till sig

/goto (id) - tpar till personen som har det ID och det kan vara bra att använda för att se vad som händer.

/bring (id) - Tpar den personen till mig och det kan vara bra att när tex nån ber om skin mitt på piren då kan man bringa iväg honom och ge skin.

/tpm - Tpar mig till min markering på kartan. det kan vara bra att använda när man tex ska upp t sandy o specca eller om man inte kan dva en bil så sätter man sig i den och skriver /tpm och har en markering i havet så blir man av med bilen.

/revive (id) - ger en revive på personens id. (man ska alltid ha klipp på de ifall de ifrågasätts)

/noclip - gör så man går in i noclip och det gör att man kan specca runt och ingen ser mig förutom om man ID peakar men de får man inte.

/dv (radie) - Gör så man raderar en bil och radie betyder hur stor yta dvn ska vara på men man tar oftast typ 10 eller så skriver man bara dv massor av gånger i F8.

/sc - Gör så man skriver i staffchatten

/sc - Gör så man skriver i servervakt chatten

/announce - Använder man för att skriva ut ett viktigt meddelande till servern.

/freeze (id) - Man fryser personen man har tagit id på.

/unfreeze (id) - Tar bort frysningen på personen man har fryst

/giveitem (id) - Ger personen ett item.

/setjob (id) (jobbid) (rang) - Ger personen anställning och vilken rang han ska ha tex Qpark provanställd.

/addkey - Ger mig en nyckel till ett lås.

/who (id) - Skriver man för att få info om personens roller tex om han är icke medlem,trusted,medlem eller krim.

/reportlist - Ger mig listan på alla reports så jag kan checka av dem och kolla om någonting händer just nu.

/ped (id) - Ger personen en pedmeny

/skin (id) - Ger personen skin och det gör man om tex något är buggat på kläderna men man ska ej ge det öppet.

/ooc - Skickar ut ett meddelande till hela servern.

/spec - Lista på alla serverns spelare som är online där information om deras id/steam samt roller visas.

/banhistory (steam) - Ger mig information om personens tidigare bans.

Viktigt att veta är att man ska alltid ha clipp på alla bans man gör för annars är bannen ogiltig och man ska inte leka kaxig och sånt som staff man ska bete sig proffesionelt och vara väldigt hjälpsam och inte ställa sig på en sida i tex support man ska vara opartisk.

Mina erfarenheter inom staffteamet: Jag har varit staff en gång men det var väldigt länge sedan sen har jag varit medlemskapsansvarig flera gånger.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? jag är inte beredd att jobba inom donation då jag känner att jag är väldigt osäker inom det området men ni kan gärna lära mig så kan jag jobba inom det men då vill jag gärna veta vad jag håller på med så inget blir fel.

Denhär ansökan kan ligga ett tag för att ska skaffa dator i slutet av april ungefär

skicka på inaktuellt då jag inte vet när jag får en ny dator så onödigt att ha denna uppe

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka