Inaktuell SAAB | Övrigt Förslag

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SAAB

Icke Medlem
Meddelanden
336
Reaction score
19
Berätta om ditt förslag Billigare lagning på bilar vid försäkring. Mitt förslag kommer gå till så att vid en försäkring så skyddas du emot två saker generellt. Olyckor och stöld men samt om polisen stannar dig så kan du få böter. Skulle det inte vara bra om man försäkrar sin bil att staten eller trygghansa står för lagningen MEN personen i själv får betala en självrisk på en bestämd summa. Mitt förslag skulle göra så många fler skulle försäkra sina bilar speciellt dom i dem lågbetalda yrkena för att vem vill betala MYcket för att laga sin bil hela tiden när det finns försäkring? Men med mitt förslag så finns det en hel del nackdelar men med lösningar tex när du kommer till mekonomen så vill jag att dem ska kunna eller om det ska vara obligatoriskt att slå på regnmr för att se om den är försäkrad osv. Om den då är försäkrad så ska ett avdrag ske och bara en självrisk betalas som ska vara bestämt för hur gammal man är osv. Skulle försäkringen inte vara betalad så tycker jag att hela reparationen skall betalas plus en bötesavgift för ev skador på den andras fordon.

På vilket sätt är det en förbättring? Mitt förslag skulle vara en förbättring för att det gör allt mer realistiskt och Trygghansa får mycket mycket arbete.

Länkar och annat material som visar förslaget:

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka